Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under augusti 2007

Av Denise Julietta - 17 augusti 2007 00:07

Hejsan!

Imorse vaknade jag flera gånger av att det rörde sig en massa folk i huset, som vanligt, en gång kom det till och med in en (!) pappas kompis som va här och hälsade på hade sovit över och kom in och sa hej då :S hehe! jag har knappt nå minne av det, snygg jag är när jag är trött :P jag vaknade runt 2 tror jag och klev upp.. då hade kerstin precis kommit hem och tänkte fråga mig om jag skulle med ut och gå med kenzo, men eftersom jag va nyvaken så blev det inte så.. jag käkade frukost och kollade igenom HM-katalogen.. eftersom jag kännde mig så trött så tänkte jag bara vara hemma hela dagen... jag städade mitt rum och tvättade kläder, det vart faktiskt fínt på mitt rum, toan och i garderoben :) vid 4 så snackade jag med magnus på msn och frågade om han visste någon som kunde gå på systemet, och det visste han.. så jag tog en dusch och åkte till matfors och tog ut pengar och tankade innan jag åkte till magnus.. gav han pengarna och kollade på du är vad du äter.. han vart så sugen på cigg när han hade pengar så vi åkte till vattjom och köpte gigg.. när vi kom hem så tog vi en rök innan vi gick in och slog på en film, date movie.. jag kännde igen den och kom på att jag hade sett den.. men den va så rolig, så jag kunde se den igen.. jag tror jag skrattade halva filmen, jag och min sjuka humor.. :P när filmen va slut så låg vi och snackade ett tag och härjade som vanligt... innan jag skulle åka skulle vi bara ut och ta en rök, men jag tror vi satt på bron typ 20 min och snackade.. sällan? haha! vi kom på att vi fan hade varit med varandra varje dag den här veckan, men ingen av oss har haft nå bättre för oss endå, en del filmer har vi hunnit med :P jag kom hem runt 12 och satte mig här och bloggade.. jag ska nog snart sova, jag fattar inte att jag kan sova så mycket som jag gör :S haha! typ 12 timmar per natt, det är inte likt mig :S men det är SKÖNT! fast först ska jag gå och göra fika, är så jävla hungrig!!!


Imorrn är det selånger som gäller i alla fall.. vet inte än vart vi ska förfesta, lär ju bli utomhus som det ser ut, men har någon förslag är det bara att höra av sig! :) sedan blir det öltältet förmodligen, vi får väl göra samma sak som 2005 om det krisar, fan va det va roligt! jag och ange hade verkligen inga gränser då :D lika dum då som nu :P hehe! om inte dummare :P haha!


Jag visade pappa en ny säng jag vill ha idag, hoppas jag får den när han får lön :D det behövs verkligen, som någon smart sa "då kanske man kan kolla på film i den utan att få ont i ryggen" :P haha! en 1.40 ska jag ha, minst! pallar fan inte sova 2 i en 90 säng nå mer.. får så förbannat ont överallt då :P men fuck nooo! det här funkar inte, nu ska jag fixa fika och sova, godnatt!!


In my heart you'll always be my number one

Av Denise Julietta - 16 augusti 2007 01:30

Hejsan! Att köra moppe i spöregn är ingen höjdare!! :(


Dagen började med att jag vaknade av att kerstin åkte, så jag klev upp.. käkade lite frukost och satte mig vid datorn, orkade inte sola för det blåste så himmla mycket.. snackade med ange och försökte komma på vad vi skulle göra, hon pallade inte dra ner till stan, så jag kom på den brillianta iden att vi skulle fiska :P jag åkte till skm och hämtade mina fiske saker och andra saker, pappa fick ta fiskesakerna i bilen för fiskespö på en moppe är ingen höjdare :P innan han kom hade jag varit och köpt marswallows som vi skulle grilla, kakor och dricka.. när pappa hade hämtat sakerna så for jag till töva, satt och snackade med kerstin ett tag innan pappa och hans barndomskompis kom hem och vi käkade middag.. när jag hade käkat så packade jag ihop alla saker jag skulle ha och åkte till ange och letade reda på hennes fiskespö, sedan åkte jag och hämtade magnus och sedan for vi till böle... andreas kom förbi och kollade på när vi fiskade.. jag höll på att sätta draget i huvve på han när jag skulle kasta ut :P jag visste inte att han stog bakom ryggen på mig :P ange fick en liten jävel som vi släppte tillbaka.. när vi precis skulle byta strand så såg jag att mitt flöte drog iväg, alltså en riktigt stor fisk, för mitt flöte är tuuungt.. när jag vevade in så släppte krokhelvetet!!! ARG vart jag! hade knytit knuten fel :@ den skulle vara dubben och jag hade bara gjort en... men sånt händer.. lyckades kasta fast ett flöte med i trädet också.. bravo denise! vidare så plockade vi ihop våra saker och gick till stranden med brygga.. och även hade ingen tändare med sig, så vi kunde inte tända någon eld och grilla marswallowsen..  där va det dött också, det vakade och småfisken åt upp degen, men inget mer hände :( magnus och andreas hade kottkrig och jag kastade deg på alla :P även att det va andreas som kom på lögnen om att dom hade filmat, sjukt less jag blev när jag fick veta det :P haha! jag vart less, så vi plockade ihop sakerna och åkte hem.. jag och magnus kollade på sällskapsresan 2 snowroller hemma hos mig och käkade marswellows, kakor och härjade, helt slut :P det ligger 2 snusar någonstans i min säng, ÄCKLIGT!! för vi kastade hans snusdosa på varandra.. mogna vi är :P men har man inget bättre för sig så får man roa sig med det lilla :P det luktar lakrits från hans snus i hela mitt rum för det ligger massa snus i papperskorgen :P illa! äcklig ser den ut också! helt svart :P när klockan blev mycket så skjussade jag hem honom, I SPÖREGN :( när jag kom hem så va jag blöt överallt! till och med genom tröjan, fast jag hade vinterjacka på mig :O när jag kom hem så gick jag ut en sväng på altanen och sa godnatt och sedan satte jag mig här och slog igång skön musik och bloggade.. ska sova nu tror jag, varför så trött?!


Please Mr. DJ turn up the musik, I wanna dance throught life.

Av Denise Julietta - 15 augusti 2007 02:12

SKULLE DU HELLRE...

1. Pierca näsan eller tungan? - Tungan of course, har velat göra det i flera år

2. Vara seriös eller rolig? - Rolig, men jag är sjukt dålig på det :P

3. Dricka röd eller grön mjölk? - Grön!! Den röda blir aldrig riktigt kall

4. Brinna upp eller drunkna? - Det som man lider minst av, förmodligen brinna, finns inge värre än att inte få luft :(

5. Umgås med dina fiender eller föräldrar? - Föräldrarna, dom hatar jag inte i alla fall

SVARA ÄRLIGT...

1. Tycker du om någon? - Ja, det gör jag

2. Sol eller måne? - Sol

3. Vinter eller höst? - Höst

4. Vänster eller höger? - Politik? Jag bryr mig inte! Hand? Höger :)

5. Soligt eller regn? - Soligt, hata regn!

6. Vaniljglass eller chokladglass? - vanilj, självklart!

OM DIG...

1. Hur mycket är klockan just nu? - kvart över 2

2. Fullständigt namn? - Denise Julietta Näslund

3. Vart vill du bo? - Uppsala

4. Hur många barn vill du ha? - 1, kanske 2..

5. Vill du gifta dig? - Nej, onödigt om man bara ska skilja sig

6. Rullar du spagettin eller skär? - Skär

7. Har du ätit sushi? - Ja, häromdan.. och det va gott :D

8. Favoritglass? - Solero

9. Hur många olika flingor har du i skåpet? - Ingen aning, 2 äckliga tror jag

10. Humör? - Trött

HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA...

1. Pussat någon? - Nope

2. Sjungit? Ja, och alla bara gnäller på mig :P

3. Blivit kramad? - Nope

4. Känt dig fånig? - MM :P

5. Saknat någon? - Japp, saknar alltid en person, ibland flera

6. Dansat galet? - Nää :P

7. Klippt håret? - Nope

8. Gråtit? - Nä, det va länge sedan sist

9. Ljugit? - Nope

10. Blivit kysst? - Nope

GREJER...

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? - Hmm, jag vet inte :S

2. Har du hund? - Ja, min älsklings biff :D

3. Tycker du att du är attraktiv? - Nä

4. Sover du helst själv eller med någon? - Hatar att sova själv

5. Tror du på spöken? - Ja, varför skulle det annars låta så konstigt i mitt rum? ;P

Av Denise Julietta - 15 augusti 2007 00:34

Hejsan!


Idag vaknade jag runt 11 tror jag.. när jag gick ut i hallen brummade tommy upp på gården, han skulle tydligen käka lunch här.. jag pallade inte käka frukost när dom satt i köket så jag tog med mig en filt, en tidning och mobilen och gick ut på gräsmattan och poppade musik, läste och solade.. provade ringa ange ett par gånger men skitungen sover ju som en stock :P vid 12 vart jag så hungrig så jag gick in och gjorde frukost, satte mig på altanen och njöt av det fina vädret och drog i mig en tallrik kräm :S hehe! sedan gick jag och la mig på filten ett tag till och snackade med kerstin.. vid 1 ringde ange och sa att hon va vaken.. vi skulle höra av varandra när vi va klara, så jag gick och duschade och gjorde mig klar, sminkade mig 2 gånger för jag vart så missnöjd med första :S hehe! angen ringde och sa att hon va klar så jag åkte ner och hämtade henne och åkte och tankade, va nära soppatorsk där ett tag, och sedan in till stan... vi gick runt i alla affärer tror jag, hur orkar man :S hehe! köte en macka och en dricka och en bulle och gick och satte oss vid ån.. när vi skulle röka min sista cigg så hade vi ingen tändare, och vi träffade ingen vi kännde som hade tändare heller :S hehe!! när jag hade käkat så gick vi och tog ut pengar och fortsatte gå i affärer.. jag köpte en skitfin typ roströd kofta, ett skärp, två halsband och lite underkläder.. när vi kännde oss klara så åkte vi till ange och hämtade badkläder och sedan hem till töva..  packade ihop lite nödvändigheter för bad och åkte hem till ange, hon skulle ha sin moppe.. sedan åkte vi och hämtade magnus och vidare till böle.. det va hur kallt som helst i vattnet, jag brukar inte vara en badkruka, men idag va jag det!!! doppade aldrig ens huvudet :S hehe! vi simmade en bit i alla fall innan vi satte oss på handdukarna och bara tog det lugnt i solen.. magnus den fegisen badade inte, jag försökte putta i han, men då höll jag på att flyga i själv, så jag vågade inte försöka igen :P lyckat att försöka putta i någon som är 15gånger starkare än en själv :P när klockan blev mycket så åkte ange hem och jag och magnus åkte till matfors och hyrde film och köpte snus och chips.. när vi kom hem så funkade inte filmen på datorn, fett less jag blev!! tv:n fick vi inte förrän om en timme, så vi slog igång sällskapsresan så länge.. när pappa kom in och sa att dom va klara så gick vi in dit och kollade på den andra filmen istället.. den va lite rolig, men smådryg, så jag somnade :P tror jag i alla fall :S hehe! såg slutet på filmen i alla fall, sjukt fult :P när den va slut så gick vi ut och tog en rök och sedan skjussade jag hem honom.. kallt som fan va det fast jag hade på mig vinterjackan.. när jag kom hem så satte jag mig här... ska väl snart sova antar jag, är så jävla trött!!


I'm sorry, I can't help it!


Byyyyyyyye <3

Av Denise Julietta - 14 augusti 2007 00:11

Hej igen! jag har tråk, så jag bloggar lite.. :P


Förut så blev det birsta med kerstin i alla fall.. fan va rörigt det är där! herregud, man vet aldrig vart affärerna ligger :S har inte varit där på ett bra tag, många nya affärer sen jag va där senast.. köpte ett par nya jeans, en tröja, massageolja och saltvatten spray.. ska ner på stan imorrn tror jag och köpa en till tröja jag hittade idag, den va så fin :) när jag kom hem så kom magnus hit med några filmer vi såg, american pie och ice age 2.. ice age va skitbra ju :D hehe! första gången jag såg den.. och american pie är alltid skönast :P fick massage också, fett skönt! :D han åkte nyss hem, han ska upp och jobba imorrn, stackarn! så jävla jobbigt att jobba! :P skönt att man är ledig från jobb nu tills skolan börjar i alla fall :D nu sitter jag här och softar med musik och ett glas saft :) funderar på att gå och lägga mig snart, är sjukt trött!!


Snart är det selånger också :) vet dock inte vem jag ska gå med.. men det ordnar sig ;) det gör det alltid! sedan blir det två födelsedagsfester förmodligen till veckan, nice :) kanske blir ett bra slut på ett rätt tråkigt sommarlov? eller, man ska väl inte klaga.. har ju hittat på en del kul saker :) kanske bästa sommaren hittils? jag vet inte, kanske 2005 slår den här? men då va man ju mindre, det går kanske inte att jämföra? hmm, ja.. nu blev jag lite svävande, som vanligt.. funderingar kanske man ska hålla för sig själv? annars dömmer folk en för saker dom hör istället för det som verkligen är? haha! patetiskt :P my gosh!


aja, nu ska jag sova! natti <3

Av Denise Julietta - 13 augusti 2007 16:56

Tjooooooooooooo!! :D Idag är jag på skitbra humör, fast jag mår dåligt :( ont i magen och huvuet :S kroppen är helt slut, man kanske ska börja leva lite lugnare hehe!


Igår när jag hade bloggat skrev jag till grannen att komma över, så det gjorde han och vi satte oss ute och tog en rök och snackade om helgen, fulste sakerna som hände :P vi gick in och satte oss vid datorn och drygade med en person för att se vad han skulle dra för lögner den här gången :P men han svarade knappt haha! vilken tönt! jag va så rastlös eftersom jag hade legat i sängen typ hela dagen så vi tog en promenad till knävland och tillbaka, typ lite mindre än 1 km är det väl.. när vi kom in så kollade vi på kort från min fest och skrattade lite, sedan ringde någon tjej till honom ;) så han gick hem och jag tvättade bort sminket och la mig i sängen och läste, hann väl läsa typ 4 sidor innan jag höll på att somna med boken i ansiktet :P sällan! jag släckte lampan och tvärslocknade..


Idag vaknade jag runt 12 och ville bara somna om! men eftersom jag inte ville sova bort hela dan och jag hade bestämt med sandra så klev jag upp och ringde henne.. vi bestämde att hon skulle ringa när hon va klar, så jag gick och la in ny musik på mobilen och käkade sedan frukost.. sandra ringde och sa att hon skulle åka 20 i från timrå så jag gick och sminkade mig.. när jag kom in till stan så ringde jag sandra och då va hon vid citygross, hon sa att hon skulle vara inne vid hel, men inte fan kom hon förrän 20 över :P medans jag väntade på henne gick jag till ica och skulle köpa en dricka och upptäckte till min stora förargelse att jag hade glömt plånboken hemma, hur fan kan man göra det :S haha! så jag gick ner till navet och mötte sandra och micka och sedan gick vi till sjögatans livs och micka köpte cigg och sedan gick vi runt i affärer och käkade på donken.. jag hittade en massa fint, men ville inte prova något för jag va så sur för att pengarna va hemma.. vid 4 kom pappa och hämtade mig och vi åkte hem och åt.. nu sitter jag här, kanske ska på birsta city med kerstin ikväll, om det inte blir försent efter hon och nina släppt hundarna i grusgropen.. annars vet jag inte vad jag ska göra, pallar inte sitta hemma hela kvällen, hoppas grannen är hemma så kanske man kan se en film med han ikväll.. orkar inte åka någonstans när jag kommer hem från birsta..


På återseende :)

Av Denise Julietta - 12 augusti 2007 23:15

Då var jag hemma igen! :) kom med bussen till sundsvall runt 11 tiden igår kväll.. tänkte jag skulle sammanfatta sthlm lite..


På torsdagen så skjussade micke ner mig och mamma till bussen.. 10 i 7 åkte vi, jag sov på bussen och snarkade tydligen, ovanligt? pinsamt att säkert hela bussen hörde det :S bakom oss satt någon tjej som snackade hela tiden och gjorde en massa konstiga ljud, hon måste seriöst ha haft damp :S herregud! tur man hade musik i öronen :) när vi kom ner till sthlm så fick vi inte checka in på hotellet på några timmar, så vi gick ner på stan ett tag, köpte lite frukt på hötorget och gick och käkade bl.a.. sedan checkade vi in på hotellet och gjorde oss i ordning och GICK till djurgården :S det va hur långt som helst! jag fick fetaste skavsåren! väl på djurgården så käkade vi på hasselbacken, en jättefin restaurang! jag käkade hjortfilé, det va fan bland det godaste jag ätit någon gång! och servitrisen va hur söt som hellst! jag fick visitkort dit för jag ska försöka göra min APU där i 3:an.. när vi hade käkat så gick vi och kollade om aquaria va öppet, men det hade stängt för några timmar sedan, så vi tog båten in till stan och gick runt på stan ett tag, jag köpte en ny väska och så käkade vi underbart god glass innan gick upp på hotellet.. jag tog ett bad och softade lite och sedan somnade jag..


Fredagen  började med en jättegod hotell-frukost. det kanske är det bästa med hotell, tillsammans med dom sköna sängarna! :D efter frukosten gjorde vi oss klara och gick ner på stan, jag köpte nya skor eftersom jag hade sånna skavsår.. eftersom det blev bättre väder så bestämde vi att vi skulle åka ut på aquaria och skansen.. kollade på en massa djur och knäppte kort på dom fulaste :P det va en del roliga djur vi såg!! hehe! när vi hade gått klart på skansen åkte vi upp till hotellet och käkade på o'lereys, runt 11 tiden, dåligt hungrig jag då.. när vi hade gjort det så gick vi upp på rummet och käkade en massa ölkorv mamma hade köpt, det är ju hur gott som helst! sen somnade jag..


Lördagen började också med frukost, sedan gick vi upp och packade och sedan checkade vi ut och lämnade in bagaget.. sedan gick vi ner på stan och shoppade lite, hittade inte så mycket.. men köpte nya byxor och 3 nya tröjor.. ett tag innan bussen skulle gå så gick vi upp till hotellet igen och hämtade väskorna, bytte om och köpte mat som vi skulle ha på bussen.. när vi kom ner till busstation fick vi vänta typ 10000 år på att den skulle komma.. väl på den så visade dom en film och jag läste ett par tidningar, så resan hem gick rätt snabbt.. när vi kom hem till sundsvall så bytte jag om i bilen och drog ner till ån, satt i en båt med sandra och en massa annat folk, måste bara säga att jag och sandra är helt sanslösa!! haha!! finns ingen som henne, hon har inga gränser ibland, skönaste tjejen!! :D när vi gick runt lite så träffade jag magnus och drog runt med honom ett tag.. gick ner till max och träffade hans kompisar och försökte få tag på skjuss hem... till slut ordnade det sig, runt 4 på morgonen, då va man hyffsat less!! ingen ville ut till töva :S hehe! när vi kom hem så gick vi och la oss och somnade efter ett tag...


Idag vaknade jag på ett mindre trevligt sätt, alltid magnus som ska jävlas!! haha! vi låg och snackade ett tag, gick ut och tog en rök och käkade frukost.. sedan gick vi och la oss igen och lyssnade på musik och halvsov, rätt bakis båda två.. jag har aldrig haft ont i huvve förut för att jag har varit bakis, men det har jag haft idag :S jobbigt!! vid 4 eller vad det va så sa pappa att vi skulle åka in mot stan, så magnus gick till björn och jag åkte med pappa och först skjussade farmor till sjukhuset för hon ska operera sig och sedan till skönsmon. jag gick upp och började städa lite och plocka ihop mina saker och dunkade musik.. tog ett varmt och skönt bad och slappade.. när jag precis hade badat klart kom mamma hem och gjorde god mat! kött och ugns potatis, I LOVE! :D efter maten åkte jag ner och skulle hyra film, men det fick jag inte göra eftersom jag inte har nå legg, så jag åkte hem till pappa, tog en rök och gjorde kaffe åt pappa.. sedan ringde magnus och sa att han skulle komma så jag sminkade mig och när jag plattade håret så kom han.. jag försökte ladda hem någon film men datorn ballade ur så vi kollade på ett päron till farsha firar jul, rätt skojj film.. men den va så ful att man vart irriterad :P haha!! när vi sett klart på den så kollade vi på lite bilder som kom som bildspel på min skärmsläckare, såå fuult! :P haha! han drog nyss hem, han skulle tydligen jobba imorrn.. nu sitter jag och poppar musik så högt man får när alla sover och ska snart krama kudden.. imorrn blir det stan med sandra förmodligen, sötungen! hon är skönast i världen!  


Nu ska jag gå och lägga mig igen!! <3

Av Denise Julietta - 8 augusti 2007 23:24

Om några timmar så går bussen till stockholm.. kommer hem på lördagkväll, missar alltså en helg i sundsvall.. men vad gör det när man ska till stockholm med mamma? :) hon är så söt ibland min mamma, när hon inte surar :P då är hon en kärring!! haha! lär ju inte komma nå blogginlägg där nere, kanske om det finns dator på hotellet, men watta fuck! hoppas ni har bättre saker för er än att snoka min blogg! :P jag skriver för att det är kul att skriva, inte för att ni ska läsa, bara så ni vet :D


Haft en trevlig kväll i alla fall.. kollat på film med sebbe.. imorrn åker han hem och ska inte vara här nere nå mer :( haft en trevlig tid med dig vännen! som alltid ;) hoppas han kommer ner nå mer snart, han sa att jag skulle komma dit, men aldrig mer i mitt liv!!! aldrig mer östersund :P eller, kanske.. för att vara med dig där du känner alla och jag ingen :P du har nog roligare vänner som vill hitta på någonting.. :) We'll meet again, I promise!


Cya! <3

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards