Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under september 2007

Av Denise Julietta - 30 september 2007 00:51

Hejsan!


Idag har jag haft en intressant kväll :D Dagen började med att jag blev väckt av ett sms från halebop. kul!? nej.. klockan 10 dessutom, försent för att jag ska kunna somna om :@ så jag klev upp och käkade frukost.. sedan satte jag mig och började bygga en hemsida åt kenzo.. igen :P så långt jag nu har kommit är den jättefin :) hittade en skitsnygg mall :) sedan kom pappa och kerstin hem och dom kom in och kollade på den.. sedan skulle pappa iväg och spela match med sitt gammla fotbollslag som han tränade för typ 30 är sen eller ngt sånt... efter det åkte jag och kerstin på djurmagasinet och handlade hundmat till kitty och ett ben till kenzo.. vidare till tommy och petra där vi lämnade maten och tog en fika.. sedan så åkte jag och kerstin hem och jag duschade och fixade lite innan vi åkte till stan där vi plockade upp kicki och sedan till skm och hämtade ett par skor.. fick skjuss ner till stan igen där vi gick på ming palace och käkade.. fick först ett sämst bord i mitten, men sen fick vi byta till ett annat, det va helt perfekt! där kunde man se bilarna nere på esplanaden.. det va ju cruising där ;) men det va inte mycket bilar, det va ju så dåligt väder.. men en del cad's såg jag i alla fall :D och några andra bilar som är fina bara för att man känner dom som äger dom ;) när vi hade käkat klart så började vi gå mot storgatan i jakt på ett place att sitta på under tak.. hittade ett par fina träpallar som jag staplade på varandra vid 52:ans kvartersbutik som vi satte oss på och knäppte varsinn cider, panik när polisen åkte förbi för vi trodde dom såg oss.. hehe! sedan inträffade dagens händelse i alla fall :P det kom en snubbe i rullstol när kicki skulle knäppa kort på mig, så sa han "ge mig telefonen och sätt er bredvid varandra så ska jag knäppa" och kicki gav han telefonen.. sedan började han rulla därifrån, jag skulle ge vad som helst för att se min och kickis miner då!! hehe! men han skojjade med oss och skrattade som tusan.. och jag och kicki kunde verkligen inte sluta skratta! han va verkligen så rolig när han inte hittade knäppa kort knappen.. och så vände han den åt fel håll hela tiden mot sig själv :P hehe! sedan knäppte han nå kort med min kamera på oss också innan han rullade vidare.. ojj ojj ojj vad vi hade kul åt honom..! vid 20 i 8 började vi gå mot bowligen.. vi drack upp våra cider och gick in.. fick hyffsad rabatt på bowlingen eftersom kickis kille jobbar där, nice :D och vem tror ni vinner med 200 poäng? om inte lilla kickilina! snacka om utklassning! så dåligt som det gick för mig har det aldrig gått, och jag tror inte det har gått sådär bra för henne någon gång innan heller :P killen hennes trodde inte på henne förräns han kollade på resultaten :P hehe!! när vi hade spelat klart så gick vi ner till navet och regnet vräkte ner!! det droppade om mitt hår och tillochmed från min näsa :O haha! jag fick inte tag i kerstin så jag ringde tommy och han kom och skjussade hem mig.. :) snäll han är! fick höra hur det va med farmor och sådär.. hon ligger på IVA, får höra mer om hur läget är imorgon. hoppas hon blir frisk snart, och inte bara hemskickad som vanligt.. sedan satt jag och kerstin vid köksbordet och snackade en del och jag fick lugna min syster i telefon, hon vart nog lite orolig över farmor.. och per då, syrrans kille, han måste ju ha skrämmt skiten ur stackars carro

"Hej det är denise, har du carro där?"

"Vad gäller saken?"

"Farmor"

"Är hon död?!" Är de det första man tänker? TOOK

Hämtade upp pappa från aveny vid 12 och åkte sedan på donken och köpte nattamat innan vi åkte hem.. nu ska jag se på film eller sova! natti!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 28 september 2007 18:23

Undra om det va skuldkänslorna som lyste igenom i ditt beteende idag.. jag hoppas det, för det du gjorde va så jävla lågt! även om minnena är vaga kommer jag aldrig glömma det lilla jag minns! ditt jävla svin! Tack, hoppas du är nöjd..

Av Denise Julietta - 27 september 2007 17:21

Jag hatar dig!! Sluta förstöra mitt liv!! Allt skulle vara så mycket bättre utan dig!


Ljus, vart tog det vägen? Jag trodde aldrig att någonting skulle kunna få knäcka mig så jävla totalt igen! Känslorna är privata, vafan ska man visa dem för? Som en jävla zombie, är det så man ska vara för att folk ska klara av en? Aldrig skratta, aldrig gråta, aldrig skrika, aldrig dansa i glädje.. det är sånt man inte får göra utan att folk ska ha någonting att klaga på, nej att vara helt neutral är nog det ultimata.. men hur uppnår man det ultimata? jag försöker, dag efter dag, men ingenting verkar vara till belåtenhet för omgivningen.. det är synd, ja, det är det! att folk inte kan acceptera mig för att vara denise, alltid är det någonting jag bör ändra på.. men om jag ändrar, är jag verkligen denise då?? tydligen, men bevisligen så är det inte på det vis som alla vill ha det.. när ska folk bara börja acceptera allas olikheter, vi vet att alla är olika, endå försätter alla klaga på de som inte är som alla andra..


Ljuset var det jag jag iledde med, men jag spårade ur lite.. en gång i tiden var mitt liv som en vacker sommardag, där var värme, glädje och hopp.. men så kom hösten, mörk visserligen, men med en massa vackra färger och förändringar.. sommarens glädje fanns fortfarande i lager i kroppens alla hörn, men allteftersom så tömdes depåerna.. höstrusket började sprida sig i kroppen, regnet fullständigt vräkte ned vissa dagar, medans andra dagar var det soligt och klarblå himmel.. någonstans där mittimellan höst och vinter är väl där jag är nu skulle jag tro.. dagarna blir mörkare, men hoppet finns endå att snart kommer snön och ljusar upp en mörk årstid, och som alla vet.. efter vintern kommer våren och allt liv föds åter igen, det är en härlig tid och man ser fram emot det som kommer efter- nämligen sommaren, jag vet att den kommer tillbaka, det gör den varje år.. men just nu känns det långt borta.. och jag saknar det <3


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 26 september 2007 09:50

Hejsan!! Orkade inte skriva igår...


Jadu, gårdagen började med att jag tog en dusch och gjorde mig iordning och tog bussen ner till stan.. jag tror bussjäveln va invaderad med jobbiga fjortisar! fy fan! nere på stan mötta amanda mig vid busshålplatsen och så gick vi till altinska för att ha engelska.. sedan gick jag och amanda och hämtade ut pengar och drog på pizzerian och delade på en pizza.. stressade tillbaka till alitinska och va på dåligt humör för jag hann inte röka och ingen hade snus att bjuda på.. snällt!! gick igenom en massa skitsaker man tydligen måste kunna på storkökskursen.. jag hann inte med för 5 öre för allt gick så fort.. efter den lektionen gick jag i alla fall ner och rökte! aah.. :P haha! sedan orkade varken jag eller amanda med bild, så vi gick ner på stan och hon köpte snus åt mig och sedan gick vi till navet och jag åkte hem och hon åkte till chrilles jobb.. hemma ringde jag till syrran och frågade om hon ville följa med till stallet och gå med mig.. det ville hon så hon kom och hämtade mig och vi åkte till bergsåker.. frågade natalie om hon ville följa med oss, och det ville hon.. tog en tur runt kungsnäs och red lite på ridbanan.. tillbaka i stallet svampade jag av danne och ställde honom i hagen, sedan åkte vi till donken och syrran köpte middag till henne och per.. sedan skjussade hon hem mig och jag käkade middag och gick och köpte en melon och en chokladkaka.. gottade i mig lite och la mig i sängen och kollade på tv.. somnade med tv:n på så mamma fick stänga av den.. va hyffsat trött :P


Vaknade runt 9 imorse.. tärt! men ganska skönt endå.. har käkat frukost och softat lite.. har ingen skola idag, har friluftsdag, och jag ska rida.. så ska väl åka till danne snart och sedan rida till töva.. men jag tycker att dom där svarta molnen som är på väg in kan sluta komma in över oss!! dom kan hålla sig över havet!! sedan ska jag och mamma till vererinären med katterna.. det är verkligen på tiden, dom har haft problem med öronen i flera år :S stackarna.. men nu ska jag gå och göra ngt nyttigt istället..


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 24 september 2007 20:47

Hejsan!!


Helgen är inte värd att skriva om den va tråkig, men rätt soft.. Okej, det hände väl lite saker.. såg en kille vurpa med motorcykel igår.. det va lite läskigt, men han reste sig på en gång, så han verkade inte ha gjort illa sig.. men motorcykeln måste vara helt repig nu.. den gled på sidan as-långt! Gjorde god fruktsallad också.. :) som jag bjöd pappa och kerstin kom hem från åland  halv 1 på natten.. Kenzo vart BIR på utställningen och fick Cacib, nu är han alltså SvCH SUch NUch FinUch NordUch IntUch.. det är inte illa för en hund som inte ens fyllt 3 år!! Jag älskar dig min gris <3


Idag så började dagen med naurkunskap och jag och kicki letade småkryp i en jordhög :S vafan ska det vara bra för.. jag skrämde alla som va på lektionen tror jag med mitt skrik när jag såg ett kryp på bordet i ögonvrån.. jag är verkligen inte rädd för småkryp :P men jag vart så jävla överraskad! :P sedan spelade vi en lite ful låt i klassrummet och benke va verkligen fulast! han hörde inte texten och trodde det va Barbie Girl, men FEL DÄR! :P jag höll verkligen på att dö av skratt och kicki va nog i samma tillstånd ungefär :P när lektionen va slut gick jag och kicki och mötte amanda på busshållplatsen och sedan drog vi ner på stan och käkade.. sällan?? jag som skulle bli nyttig!! sedan hade vi klassråd och engelska.. suglektion då vi skulle presentera oss för varandra efter en lapp vi hade fått.. men va trodde läraren?! klart man kollade på varandras lappar och papper.. vart inte mycket engelska snack.. jag mådde mest dåligt och satt och halv-sov hela lektionen.. när vi va klara fick vi sluta... jag och sandra drog runt på stan ett tag och sedan träffade jag bubbaz på navet så vi åkte samma buss till bergsåker och sedan tövabussen.. satt och snackade en massa och kom fram till att vi båda hade haft ungifär lika kul helg och vi bor 20 meter ifrån varandra, varför va vi inte med varandra?! :S hehe!!! när jag kom hem hade kerstin gjort mat, så vi käkade och jag hjälpte henne med nå saker på datorn innan jag packade.. det blev 1 stor väska, en ryggsäck, två påsar och handväskan med saker :S haha!!! rose-mari skrattade lite åt mig :P hehe! såg ut som jag skulle flytta :P när jag kom hem till mamma skulle jag kolla om mitt nya ljudkort funkade, och naturligtvis inte!! :@ arg som ett bi blev jag.. vafan gör jag nu igentligen :S herregud! sedan drog jag på mig inlinesenoch tog en tur, fitta vad jobbigt det va!!! det trodde jag inte :P när jag kom tillbaka dog jag typ på hallgolvet.. sedan va mamma helt hysterisk för hon trodde katten va borta :S hehe!! så vi letade efter han som en tok både ute och inne.. sen när jag kommer in igen typ 5 min efter jag hade släppt in månz, så kommer juzzi, den dumma jäveln gående i hallen.. vi hade verkligen letat igenom HELA lägenheten och inte hittat honom... vart fan gömde han sig?! :S hehe!! När lugnet lagt sig gjorde jag fika och såg på nå roligt program på 5:an.. nu sitter jag här och skriver och ska se på victoria beckham programmet nu... vi hörs!!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 21 september 2007 17:19

Finns det ljus i slutet av den mörka tunneln? Kommer solen efter regnet? Frågorna folk alltid ställer sig.. När får man svaret, får man någonsin svar? Ligger svaret så pass nära att man inte tänker på att det finns där, eller ligger det för långt borta så att det aldrig kommer tillräckligt nära för att man ska kunna läsa det? Frågor har man alltid.. Vill man ha svar på alla frågor, eller gör man bäst i att glömma dem? Jag vet att det finns massa frågor jag vill ha svar på, vissa vet jag att jag kommer få det på, vissa vet jag att jag aldrig kommer få det på.. och vissa kanske jag inte borde vilja veta svaret på.. Men av naturen är jag nyfiken och kommer alltid vara det.. synd? kanske ja.. vad vad ska jag annars göra om jag inte ska ställa frågor? frågor får svar, och de svaren kan ge svar på andras frågor. synd är bara att alla inte delar den uppfattningen att allmänbildning är ett bra verktyg för att upptäcka världen och allting i den.. vad är det som gör att nyfikenheten blir ett problem för omgivningen?


Funderingarna går runt i huvudet hur en person som du är funtad.. jag försöker förstå, men för mig är det ofattbart.. det är synd, mycket synd, att man kan vara så blind..

Av Denise Julietta - 20 september 2007 20:58

Hejsan! Long time no seen..


Har inte orkat skriva på länge.. eller orkat och orkat, jag vet inte om jag överhuvudtaget suttit särskillt mycket vid datorn.. den här veckan har jag mest bara varit i skolan, varit sjuk och tagit det lugnt.. not much to talk about..


Idag har jag varit på skolan.. rätt soft dag.. hade naturkunskap och alla verkade lite urflippade, som vanligt ;) skippade bilden och drog på stan.. sedan gick vi och käkade och jag fick fett ont i magen så jag gick bara på infon på idrotten sen åkte jag hem.. lagade middag och åkte till stallet... tog en tur i skogen med kerstin och det va sååå skönt :D danne va hur mysig som helst idag! :) åkte hem och såg på tv och nu sitter jag här.. funderar på om man ska göra en tidig kväll.. pappa snarkar ju framför tv:n så den kan man inte titta på och jag är så less att sitta här..


Måste bara säga att folk slutar verkligen aldrig förvåna en! Det är tamefan sanslöst.. Yeah, visst.. jag håller med, men endå..


Jag kommer aldrig säga hur det verkligen är.. jag vet inte varför, men jag är för stolt för det.. stoltheten kommer bli mitt fall, men må så vara.. aldrig mer ska jag låta någon stå ivägen igen, tyvär.. I hope you chance your mine before it's to late my dear..


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 16 september 2007 11:11

Hejsan!!


Igår vaknade jag rätt tidigt och kunde inte somna om, vart fett less och klev upp.. degade i soffan typ hela dan och kollade på alla top model repriser.. sedan duschade jag och käkade.. fick skjuss av kerstin till matfors och hyrde film.. sedan fick vi skjuss hem till magnus.. där kollade vi på tv och härjade på som vanligt.. såg på filmen vi hyrde och sedan ngn på tv:n.. sedan gick vi och la os..


Vaknade typ 9 imorse av att det va folk uppe.. jag kan fan inte sova om det är någe liv alls.. fick upp magnus och tog en rök och softade lite innan pappa kom och hämtade mig.. käkade frukost och nu sitter jag här och ska snart göra mig klar och åka till mamma för vi ska åka och fira min kusin och min moster :)


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards