Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Utsvävningar á la Denise

Av Denise Julietta - 11 november 2009 19:01

Tjjeeeeena! Nu märks det att man är hemma hos pappa va? Då blir det mer än en update i veckan. Idag är en bra dag, jag har bokat teoriprov och uppkörning! Och om jag klarar det så kommer jag ha körkort före jag ska åka och hämta hem min hundvalp, happyfaaaace!


Tyvär så är ju inte allt bra som vanligt, förkylningen ger inte med sig och jag skulle kunna ge mitt lillfinger för att få byta ut min mage. Alltså, varför ska just jag som aldrig har haft ihållande problem med magen åka på massa konstiga saker? Har nyss kommit fram till att jag inte tål mjölk (och ja, jag kom på det innan jag läste ST imorse), jag har fått magkatarr och jag har nästan alltid ont. Tjejen som alltid, trots stundvis struligt liv, tog sin mage på allvar och aldrig stressade. Det va jag det för 1 år sedan, hur hittar man tillbaka till den livsstilen när man börjat vänja sig vid att ha 10 minuter på sig att äta vissa gånger? Som igår när jag jobbade kom jag på mig själv med att ha slängt i mig entrecote med rotsaksgratäng, rödvinsås, sparris och karl johan svamp och dessutom choklasmousse på 15 minuter. Är inte det sån mat som man ska njuta av? Vissa brukar säga att man inte kan bjuda mig på mat eftersom jag är ju kock och van vid "fin mat", men sanningen är den att när man måste slänga i sig "fin" mat på så kort tid blir det inte särskillt gott och därmed så uppskattar jag beydligt mer mat som man inte måste slänga i mig trots att det kanske inte är en perfekt stekt köttbit. (Alla kockar kan dessutom inte ens steka kött perfekt).


Ojojoj vad jag drog iväg, eller för att citera Per Moberg i ett program häromveckan: "varför gick jag igång på det där nu då?". Det han gick igång på däremot va att man hällre kunde ha lite smör i maten och röra på sig än att fjanta på med lättare råvaror. Ett tips till er också som konsumenter: Läs innehållsförteckningen på det ni köper, förstår ni inte vad det innehåller så gör er mage inte det heller. Kroppen är byggd för att äta äkta animaliska och vegetabiliska produkter, inte fabriksbyggda saker!


Nu måste jag ge mig, har skrivsjuka idag! Men det är såhär jag vill att min blogg ska se ut, en blogg om mat och om njutningen av att äta.


Nu skulle jag behöva hoppa i duschen och bli fräsch igen. Skulle också behöva sova snart, ska åka till halkbanan imorrn kl. 7. See yaa! Kramas massor nu <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards