Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under september 2009

Av Denise Julietta - 26 september 2009 13:34

Hejsan! Jag måste ju bara säga; Vilken flopp årets dansgala är! Så stort arrangemang och så lite besökare. jag gjorde inte mycket igår när jag jobbade, snacka om lättförtjänta pengar. Preppade lite, lallade på, la några tallrikar och stog flera timmar i luckan och väntade på att någon skulle beställa barmat, vilket nästan ingen gjorde.


Igår innan jag åkte ut till gärde tog jag mig en tripp till byn, hittade jättefina saker och det ploppade upp en massa idéer i mitt huvud, mer kan jag inte säga eftersom det är en överraskning till stefan och han snokar här imellanåt. Jo, en sak till kan jag säga, svart!


Mer hade jag inte att säga idag, tänk om man hade alla idéer när man satt här och skrev istället för när man tar kvällsciggen och inte orkar sätta sig och skriva ner allting. Men vem skulle orka läsa? Det enda folk vill läsa är ju hur man lever sitt liv så man kan vara svenskt avundsjuk och önska man hade det som någon annan. Eller så vill folk läsa om andras nederlag och tänka att gud vilken tur att jag har ett bättre liv än henne/honom. (Vilket svenskar bara tänker, aldrig säger högt, för svensk jantelag är ju så fantastik!)


Det va allt för mig, tjing!

Av Denise Julietta - 24 september 2009 21:52

Hejsan! Nu är jag hemma hos mamma igen. I måndags va jag upp till marieberg i tron om att jag skulle jobba, men micka hade ingen aning om det och behövde ingen hjälp så jag fick åka hem igen. Gjorde mig klar och tog en sväng till stan och shoppade mig ett par nya stövlar innan jag satte mig på tåget och åkte till gnarp. Har mått skit i snart en vecka så i tisdags va jag till vårdcentralen och tog några prover som jag fortfarande väntar på svaren ifrån. För att må lite bättre tog vi oss en sväng till birsta efter det. Jag köpte en massa ljus och ljusstakar hem till stefan så nu har vi ljus så vi klarar oss ett tag, köpte typ 150 stycken (!)


Jag och stefan har en tävling om att den som äter sötsaker först ska vara slav åt den andra i en dag, så livet är lite jobbigt just nu utan älskade socker! Vi va till johan och rebecka igår där alla mumsade i sig en blåbärspaj som såg riktigt god ut, men vi fick snällt titta på.. Vi såg på film från dragracingen som dom hade varit på på åland, en del fina bilar faktiskt. Rebecka och martina kom på den smarta iden att eftersom deras karlar jobbar på veckorna så ska vi ta en tjejkväll på bockarna i huddik och stefan ska komma och hämta oss eftersom han endå har något jobb att kliva upp till, kanonidé enligt mig! :D


Idag har jag varit och jobbat på villa marieberg, så jävla skönt att göra någonting annat än att ligga hemma och sova hela dagarna, jag hatar verkligen det! Men det har varit skönt med lite semester, men nu måste det bli dags att söka jobb på allvar eftersom jag snart blir tokig. Nu ska jag försöka hitta på nåt som håller mig vaken i några timmar till för jag tänkte försöka sova ut imorgon, ska jobba på dansgalan och lär sluta någon gång 2-3 på natten och jag har blivit en kärring som somnar runt 11 på kvällarna. Blir till att ladda upp med ett par red bull som får följa med och jobba!


DeniseJulietta

Av Denise Julietta - 20 september 2009 23:18

Hejsan! Nu va det en evighet sen jag bloggade sist, men jag tillbringar största delen av min tid i gnarp nuförtiden och stefan har inget internet.


Massor av skojj har hänt! Förra helgen hade vi fest hos stefan, vi bjöd alex, krille, andreas och ecka på middag först. Jag gjorde kanongoda grillspett som alla verkade uppskatta :) Senare kom lite mer folk och vi hade allmänt trevligt. Jag fick håret lockat av alex, vi hade allsång med ecka och krille på gitarr och bas och jag drack min första klunk JD/cola, hehe!


I fredags så vart det spontant bestämt att vi skulle dra en sväng på krogen. Så vid 6 åkte jag och stefan från gnarp, jag slängde mig i duschen när jag kom hem och sedan kom det lite folk. Vi drack och hade det trevligt och vid 11 tog vi en taxi ner till BK, där träffade jag på matte och satt och surrade med honom ett bra tag. Han upplyste mig om en rad roliga händelser och även en del tråkiga. Träffade även på malin och lite folk från tidigare perioder i mitt liv, hade mycket trevligt!


Annars har veckorna flytit på och alla dagarna har varit ganska lika varandra. Jag sover för mycket i soffan och vi har umgåtts med trevliga grapsfolk :) Jag har också varit mitt livs första sväng nykter till hudiksvall.


Imorgon börjar jag äntligen jobba lite smått igen, ska vara hela veckan på villa marieberg och så ska jag jobba på dansgalan fredag och lördag. Ska bli så skönt att ha något att göra och tjäna lite pengar! Men jag kommer sakna stefan, som jag inte kommer hinna träffa någonting nästan. Men det ska nog gå det med! :) Nu är det dags för  sängen, ska upp tidigt imorrn ju! God natt <3

Av Denise Julietta - 9 september 2009 23:24

Hejsan! Nu är jag tillbaka igen för att uppdatera er om sista dagarna på semestern och dagarna hemma..


Ja, som sagt så gick vi ju ner från berget där efter att jag hade bloggat sist. Det va stekande hett och ingen skugga någonstans! Men det va mysigt att få sig en promenad. Efter halva vägen stannade vi på en jättemysig restaurang som var byggd som en terass på bergssidan. Vi gick småvägar efter det och hamnade mitt i ett område där det bara bodde turkar, försökte kika in genom fönstren för att se hur dom bor, men allting var fördraget. Kom i alla fall ner precis i hamnen så vi satte oss på en bänk och väntade på att båten vi skulle åka med kom in. När dom kom in så stg i och surrade lite med dom där och bokade plats till dagen därpå. Efter det tog vi en taxi tillbaka till hotellet och sen vet jag inte vad vi gjorde på kvällen.


På onsdag och torsdag åkte vi med båten, snacka om att jag älskar det! Lugnt och skönt, men lite tok från besättningen, sol och bad och en massa härlig musik! Hade ett gäng roliga tjejer från skåne framför oss som vi fick oss några skratt tillsammans med. Cüneyt vågade prata med mig i år också, han som va så blyg förra året. Han lovade att han skulle följa med Annika och Yusuf till sundsvall i vinter, så jag hoppas verkligen att han gör det! Skulle vara jättekul att träffa honom igen. Torsdagkväll va det turkisk afton, den va inte alls lika bra som den på hotellet förra året, men dom som dansade folkdans va jätteduktiga!


På fredagen blev det shopping för hela slanten, köpte två vattenpipor (en liten som man röker cigaretter i), 6 olika sorters tobak, massa te och nya teglas och lite småprylar. Kvällen spenderades med 2 påsar chips, ett antal påsar godis och en jävla massa dricka och iste på balkongen. Vi spelade kort och hade det allmänt trevligt tillsammans. Och på lördagen shoppade vi lite på förmiddagen innan vi gick och åt en sista lunch på pearl, vårat favvoställe. Efter det drog vi oss tillbaka till hotellet där vi dröjde kvar tills bussen kom. Max va så rolig när han kom och surrade med oss , han va så stolt över att han va längre än mig och sa det hela tiden, hehe!


Resan hem gick fort, synd bara att man inte fick sova särskillt mycket. Tur att jag har lärt mig att vara tyst istället för att koka, resan kunde ha blivit mindre trevlig annars. Somnade i alla fall någon gång efter en timme i bilen och vaknade precis innan vi svängde in framför vårat hus. På söndag hade jag en massa att packa upp och plocka ihop, höll på i flera timmar att få ordning på allt. Stefan kom precis när jag va klar, han vart så glad över sin flaska Jack Daniels. Kul när man träffar rätt med presenter. Alex kom strax efter hon också och drack te med oss och fick sina saker från turkiet, och jag tror hon blev glad över sina armband och te hon också :) Syrran kom också förbi en sväng så ett tag va det fullt hus när också göran dök upp. Carro och alex drog hemöver och jag och stefan åkte och handlade middag. Åt tillsammans med mamma och göran innan vi åkte ner till gnarp och kollade på skräckis.


I måndags så tog vi en promenad i finvädret på morgonen innan vi åt frukost, så underbart mysigt att bara gå mitt ute i ingenstans. Kändes verkligen som bondvishan när vi gick förbi en traktor som spelade dansband på högsta volym och killen som körde inte kunde ha varit många år äldre än mig, haha! När vi fikat osv så somnade vi i soffan igen och vaknade lagom till middag, blev köttfärssoppa och underbart gott som vanligt! på kvällen blev det film hos johan och rebecka, vi såg hunting i connecticut och jag kan verkligen rekomendera alla att se den! Den är så jävla bra :) Fick sedan skjuss hem eftersom jag skulle upp så tidigt.


hade min första körlektion igår, det gick kanon! men jag skulle verkligen behöva köra lite mer. Det löser sig! Jag gick och hälsade på en sväng på altinska när jag va klar på körskolan och efter det gick jag till kerstins jobb. Vi satt och surrade tills klockan blev 10 och gick då på stan för att hitta en present till karin. Hittade jättefina tallrikar perfekta för henne. Hos karin, sm fyllde 96 år, bjöds det på smörgåstårta, trevligt :) Åkte en sväng på marieberg efter det och drack kaffe, ska jobba lite där framöver och det ska bli så kul! Jag börjar bli sjukt uttråkad att vara arbetslös, fast det är ganska skönt också. Gick ner på stan och mötte upp alex och tuss efter jag hade varit där och vi kikade runt lite i affärer och så innan vi begav oss hemåt. Blev en kebabsallad på kuben till middag, underbart! Stefan kom upp och senare åkte vi och hyrde film med krille och alex, det blev dock ingen film för stefan kom på att han ville hem.


Idag vaknade vi och låg och drog oss jättelänge, så skönt! Åkte mot stan lagom för att jag skulle hinna med min körlektion. Gick jättebra idag också och efteråt pluggade jag lite teori, måste ta tag hårdare i det! Pappa skjussade hem mig och stefan kom strax efter det. Vi gick och handlade och gjorde middag som vi bjöd alex och krille på, pasta med heta räkor, helt jävla underbart! Nu på kvällen har vi sett på slumdog millionaire hos dom, den va sådär, jag hade för höga förväntningar på den och det va inte min typ av film. Det blev en liten promenad efter filmen runt skm, det va så skön luft ute.


Och nu en halvtimme senare så är jag klar med att sammanfatta ca. 1 vecka i ord. Nu ska jag ta den obligatoriska kvällsciggen och gå och lägga mig, god natt!


In joy and sorrow my home's in your arms

Av Denise Julietta - 1 september 2009 10:30

Hejsan! Nu har jag nagra dagar att skriva om.. Kan ju borja med att tala om att jag ar i Alanya med mamma och Anna, jag alskar den har stan! Men for att gora det latt for mig ska jag borja med innan jag akte.


I torsdags va jag pa en arbetsintervju for fjallen, gick jattebra sa nu far vi se om jag drar i vinter, spannande. Drog pa birsta med alex efter det, fargade haret pa henne pa kvallen och hon malade mina naglar.


I fredags tog jag taget ner till gavle pa fjallmassan, helt vardelost, inte alls vad jag hade trott det skulle vara.. Akte hem igen efter mindre an en timme och skyndade mig till sjukhuset for att halsa pa morfar, akte sedan ner till stan for att vaxla pengar innan vi akte hem. Jag fixade mitt loshar och akte sedan ner till alex lagom till hon slutade, vi shoppade lite och motte sedan upp pojkarna och lite kompisar till dom och alex pa biteline dar vi at tacobuffe. Vi hade mycket trevligt och nar vi va klara sa gick vi och sag premiaren av district 9, den va bra och sadar, men sa javla langtrakig. Inte min typ av film bara.. Jag somnade pa stefans axel istallet, haha! Nar bion va slut sa fick vi skjuss hem dar jag skyndade mig att packa och gora klart och sedan akte jag med stefan till gnarp..


Pa lordagmorgon plockade mamma och anna upp mig i gnarp och vi begav oss. Tog en massa timmar men vi hade en ganska trevlig resa, kunde dock inte sova nagot. Nar vi kom fram i alanya sa skyndade jag mig till ayden och halsade pa james, jag gick dock vilse det forsta jag gjorde sa jag fick ringa honom och saga at honom att komma och hamta mig, haha! Satt dar ett litet tag och sedan blev det dags for att sova lite.


I sondags sa gick vi ner pa stranden nar vi vaknade, hur skont som helst i vattnet! Vi lag dar i nagra timmar innan vi gick upp pa hotellet. Nar vi skulle pa hamamet sa gick vi forbi pearl och dom skickade oss till ett annat stalle som va sa himla mycket battre an dom vi varit pa forut. Nar vi va klar dar gick vi hem och gjorde oss iordning och sedan gick vi pa ayden och at. Jag dansade med grabbarna och fick sta bakom baren, roligt va det! Vi gick till best restaurant och tog en till dricka innan vi gick hem, snacka om att dom ar roliga dar! Dom trollade och grejjade pa.


Igar sa gick vi som vanligt till stranden pa morgonen, jag va sa trott att jag sov nastan hela dan pa stranden. Det fick jag sota for nar jag kom hem, snacka om att jag ar solbrand! Va dar bra lange och sedan blev det pearl pa kvallen, som mamma sager, varan turkiska familj. Dom ar sa himla snalla och roliga. Min van Orhan som jobbade dar forra aret ar tyvar inte dar, synd! Han gor lumpen, den lille fan med ett gevar? haha! Vi tog oss en svang till centrum nar vi hade atit for att kolla laget, men vi vart inte lvar na lange for mamma lyckades stuka foten, klant!


Nu sitter jag pa hotellet och snart ska vi ta en taxi till borgen och sedan ska vi ga ner.. Ar sa brand att det inte gar att ligga pa stranden idag. Sedan blir det lite shopping hoppas jag! Nu ska jag kila vidare! Love <3

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards