Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under januari 2009

Av Denise Julietta - 30 januari 2009 14:44

Hejsan! Ikväll blir det ingen update så den blir nu istället :) Igår va det ju som sagt extra kväll i restaurangen. Blev inte mycket gjort måste jag säga, fanns ingenting att göra. Jag och Lily gjorde elevmat och sen satt vi och åt en evighet. Jag hoppade in i disken istället för kicki så hon fick gå hem, så jag hade i alla fall någonting att göra. Men det kändes lite surt när alla i köket fick gå hem typ en halvtimme före mig, där fick man för att vara snäll. När jag kom hem så tog jag ett skönt bad innan det blev dags för sängen.


Idag så hade vi påbyggnad som vanligt klockan 8.00 Idag gjorde vi landgångar, äckligt skit! Tänk er julbord fast på en macka stor som 2 franskor. När det va klart gjorde vi 60 portioner pannacotta innan vi slutade. Sedan hände väl inget mer speciellt, gick på stan efter skolan och handlade upp mitt presentkort på face eftersom det går ut imorrn. Det blev ett nytt solpuder och en primer, men primern ska jag gå och hämta på onsdag för den va slut. Nu sitter jag hemma och ska väl slänga mig i duchen snart, vid 5 kommer syrran och plockar upp mig för vi ska till pappa och äta taco. Efter det blir det skräckfilm och en och annan öl kanske hos robin, ska bli mys. Imorrn åker jag till Kicki där det vankas Holm-fest, kul! See ya on monday! Denise

Av Denise Julietta - 29 januari 2009 09:20

Hejsan!! Igår var det faktiskt en händelserik dag, dock inte lika kul hela tiden. Det som va mindre kul va nämligen att jag tänkte ta världens mysigaste tur barbacka på prinsen, fick lite sommarlängtan och i somras så gjorde jag ju inte annat än red ut barbacka känns det som. I alla fall så går han jättelugnt och fint, sen kommer vi upp till det stället där han alltid är lite skygg, då flyger det upp en fågel ur trädet, TACK! Prinsen tvärvänder och sätter av i full sken hemöver, och tack vare att han har det där satans tränsbettet så gick det ju inte att få stopp på han vad man än gjorde, han bara la tungan över bettet. Jag insåg att det inte fanns någonting annat att göra än att luta sig tillbaka och njuta av åkturen och lita på att min balans inte svek mig. Typ 10 meter ifrån uppfarten fick jag i alla fall stopp på honom och jag va arg som ett bi så jag släppte in honom på ridplan där han fick gå bäst han ville ett tag. När jag hade lugnat ner mig så tog jag upp honom, borstade och kände så att han inte hade några skador innan han fick gå ut. Slapp för en gångs skull stressa till bussen i alla fall :)


I alla fall så när jag kom hem så satte jag mig på träningscykeln och trampade i en halvtimme eftersom det blev så lite träning i stallet. (träningsvärk idag förövrigt!!) Sedan blev det en snabbdusch, sminkning och sedan ner till stan. Träffade först mamma och fick pengar av henne och sedan gick jag och mötte Tobbe och Robin. Vi gick på downtown och spelade idag igen, jag vann en match av typ 3-4 :D Det blev en sväng på stan efter det och sedan gick vi och åt kina buffé, mums! Killarna hade redan druckit lite öl och va sugen på fler och jag vart också sugen, så vi gick upp till Robins lägenhet och såg på tv och drack öl. Efter någon timme kom jonas och en till kille som jag aldrig hann lära mig namnet på och drack öl med oss och vid 11, tror jag det va, kom också Swingen. Jonas och den andra killen drog ner på krogen och vi satt kvar i lägenheten och surrade. Hade riktigt trevligt, förutom min diskution med swingen som urartade lite för mycket, men han insåg sen att jag hade rätt tror jag, men han ville inte erkänna det, haha! Vid typ 2 gick jag och tobbe och la oss, och emelie kom dit. Swingen vart less och hoppade ner i soffan han också och la sig och sov. Vid typ 4 så klev typ alla upp igen för ingen kunde sova i värmen, tobbe rullade sig i snön och la sig under täcket med mig, fyy faan vad kallt det va! Efter det lyckades jag i alla fall somna. Imorse va det dock värre för dom flesta, robin försov sig och missade bussen till liden och tobbe försov sig och kom till jobbet typ 45 minuter försent. Jag åkte hem för typ en timme sedan, så nu ska jag göra mig en dunderfrukost för jag såg att mamma hade handlat en massa gott :D ÄNTLIGEN! Ikväll blir det restaurangen på skolan, tråååk!! Entertain me! Denise

Av Denise Julietta - 27 januari 2009 13:16

Hejsan! Idag blev det ingen lång skoldag, det är igentligen meningen att jag ska kolla på vårshowen om 15 minuter men jag har inte tid med det om jag ska hinna till Prinsen idag. Alltså har jag bara haft svenska idag och där kollade vi på film i princip hela lektionen så det va soft. Om typ 40 minuter ska jag åka ner till stan för att ta bussen upp till stallet, och vad ska man göra fram tills dess då? Jag har igentligen en massa skoljobb som skulle behövas göras klart, men jag kan verkligen inte jobba med skolarbeten hemma. Mina betyg rasar, jag som har varit så glad över att jag aldrig hade fått något IG, men fick mitt första i 2:an och nu har jag fått ett till och får förmodligen IG eller streck i projekt om vi inte börjar jobba som SATAN typ nu på en gång!


Aja, nog om mina betyg, jag måste ta och lösa situationen för snart är det försent. Just nu sitter jag och funderar på vad man ska göra på fredag, jag åker ju inte upp till holm förräns på lördag den här gången. Pappa ville att jag skulle komma dit och äta tacos, men efter det då? Känns inte direkt som att lyset är något alternativ med tanke på att bravaderna på lördag kommer kosta too much för det. Det hinner väl visa sig antar jag. Sen tycker jag faktiskt att de högre makterna kan ta och skruva upp hastigheten på min tillvaro litegranna!! Varför går tiden så jävla sakta när man väntar på någonting? Jag vill fylla 18 nu nu så jag har det överstökat någon gång! Händer mycket kul på vägen dit också, men varför måste man orka med vardagen mitt uppe i alltihopa för? Aja, nu ska jag ta tag i min tråkiga tisdagsvardag och kolla om det är nåt som ska med till stallet. Puss! Denise

Av Denise Julietta - 26 januari 2009 20:25

Hejsan!! Idag måste ha varit världens längsta skoldag, jag har fan nästan räknat minuter. Eftersom jag inte kunde sova inatt så hade jag så jävla svårt att kliva upp imorse, men till slut gick det ju i alla fall. Vaknade sakta men säkert under första lektionen. På lunchen gick jag och ullis ner på stan, vi träffade på grabbarna på donken så vi satt där ett tag tills vi började. Svenskan kändes också som en evighet, men jag lyckades i alla fall komma en bra bit på min novell, äntligen så går saker och ting lite lättare igen. Efter svenskan drog vi oss till altinska för att ha diet, jag hade verkligen inget sug efter att laga mat idag, och det märktes starkt i matlagningen. När vi slutade gick jag med malin ett tag på stan medans jag väntade på tobbe och kakan och när dom kom så åkte hon hem. Jag gick med grabbarna på downtown och spelade biljard, hela två timmar blev vi kvar där. Jag vann en massa, och kunde inte låta bli att bli asnöjd! Men hur bra brukar jag vara på biljard då? Typ vid 8 gav vi upp och jag fick skjuss hem. Nu ska jag gå och göra fika och slå igång tv:n eller kanske ta ett bad, det beror på när mamma kommer hem. Imorgon blir det ännu en lång dag, jag kommer inte orka med den här veckan!! Men sköt om er allihopa! Denise

Av Denise Julietta - 25 januari 2009 20:13

Hej igen! Jag är lite lätt uttråkad så nu blir det ett blogginlägg igen. Förut så blev det, tro det eller ej, en tur på träningscykeln. Cyklade 2 mil, sen ville mina lår säga upp sig. Det blev en dusch och lite middag innan jag satte mig på bussen och åkte ut till Nordic och kollade på fotboll med kicki. Jag hann bara se halva semin och finalerna men det gjorde mig mindre för jag tycker ju som bekant inte om fotboll så jättemycket. Tuva kom också, så vi satt där och pratade långt efter att cupen va slut. Kollade lite på dom som tränade, såg många bekanta ansikten då bl.a svartvik tränade. Fick skjuss hem av Tuva när våra rumpor inte ville sitta på de hårda träbänkarna längre. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, min mage skriker fika så jag kanske ska tillfredställa dess behov. Fick en glad överraskning nyss också så nu sitter jag och ler för mig själv. Happyface!! :D

Av Denise Julietta - 25 januari 2009 13:26

Jag måste vara den sista människan att upptäcka att Volbeat faktiskt är bra. Vi lyssnade på dom hela kvällen i fredags, och jag insåg hur bra dom är. Och en grupp som sjunger om cadillac kan inte annat än älskas av mig, haha!

Av Denise Julietta - 25 januari 2009 13:07

Hejsan! Igår blev det som jag trodde en skön hemmakväll, låg i soffan och mulade i mig polly, morötter, dip och fruktsoda. Blev en ganska tidig kväll, men typ vid halv 3 tingde telefonen. Skyddat nummer och så någon som sa "hör du inte vem det är?" fan va less jag blev innan jag kom på att det va Martin. Vi surrade på ett tag och sedan så sa han att han skulle komma hit, visst tänkte jag men efter en halvtimme ringde han och sa att han va utanför. Vi kollade på ett par avsnitt av O.C och surrade på, fan vad jag har saknat karln! Efter att jag hade somnat och vaknat ett par gånger så åkte han hem vid 5, och jag fick äntligen sova på riktigt.


Nu har jag nyss vaknat, kicki skickade ett sms så jag piggnade till och klev upp. Hon ville att jag skulle komma ut till henne på Nordic, men jag vet inte vart mamma har sitt busskort så jag måste vänta på att hon vaknar, och det kan ju ta sin lilla tid. Vi får se vart dagens vindar blåser, jag vet inte om jag har sån stor lust att gå ut när det snöar, jag kan ju faktiskt smälta :P Känns som jag måste ladda inför en ny vecka, helgen vart hårdare än väntat faktiskt. Nu ska jag slå igång en film eller nåt, hej då! Denise

Av Denise Julietta - 24 januari 2009 17:48

Hejsan! Igår gick det ju sådär som vanligt med det där att träna, det blev aldrig av. Istället gick jag och tog ett långt och skönt bad. Därefter blev det en sväng på affären innan let's dance började. Jag kan inte fatta att Kitty inte vart utröstad istället för blondinbella, är det ingen som ser hur dåligt kitty dansar? Dessutom har hon världens jobbigaste personlighet och skäller på domarna om dom inte ger henne beröm. Aja, typ när det va slut så kom det lite folk hit. Det blev några cider, lite minttu och musik. Några timmar senare kom emma och tommy också. Trevligt trevligt, sedan vart klockan mycket så dom ringde efter skjuss och jag gick och la mig.


Idag har jag legat i sängen till typ halv 4. Vaknade runt 9 imorse och höll på att spy så bästa botemedlet är ju att sova. Så mycket mer har inte hänt, har nyss ätit och insåg just att jag inte hinner springa på ica innan dom stänger. Det får bli en sväng på konsum senare istället. Ikväll blir det nog bara till att vara hemma, jag orkar inte åka ut till töva och jag har inte råd att festa. Men det är skönt det med :) Nu tackar jag för mig. Denise

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards