Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Lill lörda

Av Denise Julietta - 29 januari 2009 09:20

Hejsan!! Igår var det faktiskt en händelserik dag, dock inte lika kul hela tiden. Det som va mindre kul va nämligen att jag tänkte ta världens mysigaste tur barbacka på prinsen, fick lite sommarlängtan och i somras så gjorde jag ju inte annat än red ut barbacka känns det som. I alla fall så går han jättelugnt och fint, sen kommer vi upp till det stället där han alltid är lite skygg, då flyger det upp en fågel ur trädet, TACK! Prinsen tvärvänder och sätter av i full sken hemöver, och tack vare att han har det där satans tränsbettet så gick det ju inte att få stopp på han vad man än gjorde, han bara la tungan över bettet. Jag insåg att det inte fanns någonting annat att göra än att luta sig tillbaka och njuta av åkturen och lita på att min balans inte svek mig. Typ 10 meter ifrån uppfarten fick jag i alla fall stopp på honom och jag va arg som ett bi så jag släppte in honom på ridplan där han fick gå bäst han ville ett tag. När jag hade lugnat ner mig så tog jag upp honom, borstade och kände så att han inte hade några skador innan han fick gå ut. Slapp för en gångs skull stressa till bussen i alla fall :)


I alla fall så när jag kom hem så satte jag mig på träningscykeln och trampade i en halvtimme eftersom det blev så lite träning i stallet. (träningsvärk idag förövrigt!!) Sedan blev det en snabbdusch, sminkning och sedan ner till stan. Träffade först mamma och fick pengar av henne och sedan gick jag och mötte Tobbe och Robin. Vi gick på downtown och spelade idag igen, jag vann en match av typ 3-4 :D Det blev en sväng på stan efter det och sedan gick vi och åt kina buffé, mums! Killarna hade redan druckit lite öl och va sugen på fler och jag vart också sugen, så vi gick upp till Robins lägenhet och såg på tv och drack öl. Efter någon timme kom jonas och en till kille som jag aldrig hann lära mig namnet på och drack öl med oss och vid 11, tror jag det va, kom också Swingen. Jonas och den andra killen drog ner på krogen och vi satt kvar i lägenheten och surrade. Hade riktigt trevligt, förutom min diskution med swingen som urartade lite för mycket, men han insåg sen att jag hade rätt tror jag, men han ville inte erkänna det, haha! Vid typ 2 gick jag och tobbe och la oss, och emelie kom dit. Swingen vart less och hoppade ner i soffan han också och la sig och sov. Vid typ 4 så klev typ alla upp igen för ingen kunde sova i värmen, tobbe rullade sig i snön och la sig under täcket med mig, fyy faan vad kallt det va! Efter det lyckades jag i alla fall somna. Imorse va det dock värre för dom flesta, robin försov sig och missade bussen till liden och tobbe försov sig och kom till jobbet typ 45 minuter försent. Jag åkte hem för typ en timme sedan, så nu ska jag göra mig en dunderfrukost för jag såg att mamma hade handlat en massa gott :D ÄNTLIGEN! Ikväll blir det restaurangen på skolan, tråååk!! Entertain me! Denise

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards