Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Denise Julietta - 8 januari 2009 18:41

Hejsan! Nu sitter jag här igen och inte gör någon nytta. Jag skulle faktiskt göra lite skolarbete, men eftersom våran skola är sämst så går det inte att komma åt servrarna på skolan längre så mitt skolarbete sitter fast någonstans i cyberrymden på hedbergska. Idag har jag ju varit i stallet, som sagt. När jag klev ut genom dörren på stallet efter att jag hade bytt om så hade det slutat att snöa, åh vad jag vart lycklig! Prinsen va dock dyngsur eftersom han hade stått utan täcke, men hällre det än att han har fulla pälsen med mjäll. I alla fall så tänkte jag värma upp med lite arbete från marken, men det vart så att jag körde hela passet så istället. Jäklar, vad jobbigt det vart när Prinsen skulle trava!! Man ska ju gå själv endå fast hästen travar och en häst på 1.65 i manken travar ganska fort. Jobbigast vart det nog för mina stackars axlar som fick jobba i onaturliga vinklar, jag ska låta någon knäppa kort någongång när jag tränar så ska ni få se hur jobbigt det är att träna häst! Jag har bestämt mig för att om jag fortsätter att hålla mig från rökningen och får bättre kondis tills i februari så ska jag ta en lektion med Annika, det skulle vara skitskojj! Så nu gäller det att jag sätter till med stålstyrkan! Ush, jag har för höga krav på mig själv, men det finns ingen medelväg i min värld, det är allt eller inget som gäller. Nu orkar jag inte med det här längre, nu ska jag gå och ta en dusch och sedan slappa på soffan och försöka somna tidigt. Jag ska upp klockan 6 senast imorrn :( Vi åker till Liden klockan 07.15 för att peppa 9:orna att gå Sundsvalls Gymnasium, usha busha! See yaa Denise

Av Denise Julietta - 8 januari 2009 11:11

Hejan! Igår vart det inge bloggande för dagen bara flög förbi mig. När jag vaknade tog jag mig lite frukost innan jag klädde på mig en massa kläder och gick ner till stan. Jag hade tänkt sola innan skolan, men när jag väl kom ner till stan hade jag ingen lust längre. Jag gick istället till skolan och satte mig där och läste tidningen innan jag skrev ut mitt recept och vi började. Hade ju praktiskt prov som jag har för mig att jag skrev i förra inlägget, det gick ganska bra faktiskt, men jag tycker att jag skulle ha fått högre betyg, det hade jag fått med någon annan lärare. Vid halv 6 fick vi sluta så då blev det till att åka hem på en gång eftersom skolbusskortet inte funkar så särskillt mycket längre. Hemma satt jag och pillade på här lite och kikade lite på tv. Tog också en dusch innan jag gick och la mig, det kunde ju behövas eftersom jag nästan inte kände mig som en människa efter köket. Nu sitter jag och väntar på att jag ska gå till bussen för jag ska alldeles strax åka upp till Prinsen. Jag hade ju hoppats på finväder, så jag vart inte så himla glad när jag vred om persiennerna imorse och såg att det snöade. Kanske blir tömkörning idag då så man slipper en massa snö i ansiktet, vi får se, vi får se. Nu måste jag springa till bussen. Denise

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards