Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Denise Julietta - 12 januari 2009 22:42

Imorse när jag vaknade va jag som vanligt på ganska dåligt humör och jag hade inte riktigt lust med någonting. Tills denna låten dök upp, då måste jag faktiskt erkänna att det blev lite dans framför spegeln och sedan va jag på G, denna dagen kunde inte gå fel. Och den blev ju ganska bra också.

Av Denise Julietta - 12 januari 2009 22:28

Hejsan! Äntligen så är dagen slut och snart kan man gå och lägga sig och ladda för en ny dag. Jag kanske låter som en kärring nu, men jag har så sjukt jävla ont i ryggen efter idag. I alla fall så klev jag upp tidigt imorse så jag hade ett tag på mig att njuta av frukosten, sminka mig och slippa stressa. Vid 11 åkte jag ner till skolan, hade först svenska, skönt att nationella är över. Nu verkar det inte vara allt för svårt fram till skolan slutar, man kanske hinner jobba upp sig lite då? Efter svenskan gick jag och carro på hemköp och jag köpte lite färdkost till stallet. Efter det hade vi dryckes-lektion på altinska, faktiskt en väldigt rolig lektion för vi började jobba med champagne. Gick igenom lite allmän fakta, historia, provnings-ordningen och sedan fick vi prova. Det va ett jäkligt gott mousserande vin vi fick smaka faktiskt, från spanien va det, den kommer jag nog köpa framöver när det ska lyxas till lite :) Efter det så hade vi dietik och gjorde som vanligt helt underbart god mat, rotsakspanna med dillfrökryddad kycklingfilé. Doris gjorde en förrätt också, vad va det i den då? Det va tomater, gurka och rödlök med pesto, brödkrutonger och halstrad gravlax. Kan det bli bättre eller? Sedan blev det en tripp till stallet, det hanns med en massa eftersom jag va tvungen att vara där i lite mer än 3 timmar idag. Prinsen va lite halvjobbig idag eftersom han sökte stöd från mig på volten hela tiden men han måste lära sig jobba själv. Jag börjar i alla fall få riktigt bra kläm på att jobba med kapsonen nu, det va inte så svårt trots allt. Nyss vart det en kopp te efter en lång och varm dusch, så nu är det snart dags för sängen, mitt hår ska bara torka först. Ja, just ja! Det blir inget vemdalen för mig och kicki :( han hade fullt där redan med 5 praktikanter. Men nu har vi lite andra idéer för oss och vi får se vart vi hamnar, kanske kicki kom med det mest spännande idag, håller tummarna. (Dock är jag rädd för att jag kommer att frysa ihjäl om vi åker dit) Haha! Nu känner jag att min rygg snart går av så jag måste röra mig! Denise

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards