Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under april 2008

Av Denise Julietta - 25 april 2008 23:58

Hejsan!! Igår efter att jag hade bloggat så gick jag ut och mötte tessi och gjorde henne sällskap när hon rökte, dålig vana det där för det va kallt ute! Haha! Sedan gick vi in till mig och såg på Hairspray, så jävla kass film så vi gav upp och hon gick hem och sov och jag satte mig vid datorn ett tag innan jag gick och la mig och tydligen somnat fast jag inte skulle det.


Imorse när jag vaknade hade jag ett par vibbar på msn och en del folk hade skrivit, varför skriver folk när man inte är vid datorn, fel att säga det man vill när jag är online? Jag gick och käkade frukost och sedan packade jag, städade till på mitt rum och ringde på ett jobb ( han svarade inte förövrigt, stackars mig) innan jag tog bussen ner till stan och sedan vidare upp till stallet. Eftersom det var så fint väder så band jag upp prinsen utanför stallet, fegisen vart även rädd för ryktlådan och några pallar som låg på stallbacken. Knäpp han är hästen! Jag ryktade honom i typ en halvtimme och gav mig sedan ut efter vägen, red åt andra hållet än vad jag brukar så prinsen tyckte att allting som rörde sig var farligt så han ville bara hem. Vände och tränade lite på volten innan jag gick ut på vägen igen för att träna trav och galopp, det går inte på ridbanan nämligen. Han börjar bli riktigt fin i traven nu, kan både samla och länga, fan vad vi är duktiga! Efter vägen kan han till och med skänkelvikning i trav, undra varför det inte går på banan. Har börjat träna galoppen nu också, så snart ska han väl kunna samla och länga den också hoppas jag på. När jag kände att vi hade gjort det vi skulle för dagen så tog jag upp honom på stallbacken igen och putsade honom tills han blänkte innan han fick gå ner i hágen och rulla sig skitig igen, dumma häst! Sedan tog jag upp katla och borstade på henne, hade tänkt gå en promenad med henne, men när jag stog och borstade kom anki ner så jag frågade henne om hon ville hänga med på en tur, och det ville hon så hon tog in hugur och jag spände för katla och sedan tog vi en tur nästan till strömås. När vi skulle vända hemåt så bytte vi så jag red hugur och hon körde katla, fick lära mig något nytt om isisar idag, vad grisepass är, haha! snyggt namn. det blev helt plötsligt svårare att rida tölt när man fick lära sig det för hugur har en väldig förmåga att ta grisepassen istället för tölten. när vi kom tillbaka borstade jag av katla, släppte henne i hagen och fodrade innan pappa kom och hämtade mig, jag ville inte åka hem även fast jag hade varit i stallet i typ 5 timmar, det va så skönt i solen. fikade när jag kom hem och käkade middag vid 6. åt tacos, och mums va det! sedan åkte vi till skönsmon och hämtade mina saker och sedan hem till töva igen. jag packade upp och tog en dusch och smörjde in mig. upptäckte nu att jag visst har fårr färg idag fast jag trodde att jag inte skulle få det, har världens bonnbränna på armarna efter tröjan och handskarna! haha! känner att det kliar i ansiktet och på halsen också. nu ska jag försöka orka bädda rent i min säng så jag kan gå och lägga mig när jag blir trött! på återseende mina snokare.


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 24 april 2008 20:26

Hejsan!! Efter att jag hade bloggat sist så blev jag kvar framför datorn i några timmar även fast det inte var tänkt så. Hamnade i en himmla intressant konvensation på msn. Gick väl och la mig runt 2 då jag var för trött för att kunna skriva sammanhängande, hoppas jag inte gjorde bort mig allt för mycket.


Idag vaknade jag runt 12, orkade inte gå till skolan, visste fan inte ens vad vi hade för lektioner. Fikade och åkte ner till stan med mamma och carro och tog bussen därifrån till stallet. Tog in prinsen och sedan kom ange, vi red en långtur idag. Gick skitbra, Prinsen blir bara bättre och bättre för varje gång! Vi red lite mer än en timme innan vi gav oss. Sedan så borstade jag på honom lite innan jag tog in katla och sedan körde jag henne i typ 45 minuter. Fixade i stallet och sedan kom mamma och hämtade mig. Åkte hem och käkade och sedan tog jag ett bad, så jävla skönt! Smörjde in mig sedan och satte mig här och poppade lite eva eastwood. Nu ska jag fixa mina naglar och fortsätta snacka med tessi. Seee ya'll tomorrow!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 23 april 2008 21:04

Hejsan! Jag orkade inte uppdatera igår när jag kom hem, kom nämligen hem från stallet strax före 10, och då var det middag och dusch som gällde innan jag la mig och kikade på tv, så ingen tid för bloggning då icke!


Igår så hade jag ju svenska som ni kanske märkte och efter det var det lunch, eftersom jag nyss hade käkat frukost så satte vi oss på bryggan på altinska och dyrkade solen lite. Sedan gick vi tillbaka till HB för att planera lunchen idag och se film på hur man gör fromage (eller var det mousse kanske? hmm) och glass, inge sugen man blev på det eller! Efter det så hade vi engelska, fan vad jag hatar tisdagar!! Karl-Magnus hade tydligen fått för sig att nu är det högläsning som gäller, han började nämligen läsa högt ur någon skräckis, det är någon jävla snubbe som dödar uteliggare och någon snubbe som är uteliggare den handlar om. Sedan var det alkoholhantering, gud va glad jag blev när Åsa sa att vi fick sitta ute och plugga prov. Jag, Kicki, Nadia, Sabina och Ullis satte oss på brandtrappan och läste lite och snackade lite skit. Sedan gick vi in och fick sluta. Åkte hem och fikade lite och sedan skjussade mamma ner mig till bussen. Åkte till stallet och hittade en lerhög istället för Prinsen i hagen, fick putsa på han i typ en halvtimme för att ens kunna lägga på sadeln. Att rida på ridbanan var ju inte ens att tänka på så jag tränade dressyr på vägen utanför, gick skitbra! Vilken underbar galopp han hade! Den hade jag aldrig upplevt tidigare. När jag var klar så borstade jag på honom i typ 1 ½ timme och ryckte manen, så nu är han vårfin med ny frisyr både i svansen och manen, jag vettefan hur jag ska få bort den där förbannade virveln han har som gör att manen står rakt upp hela tiden! Vid halv 9 kom mamma och hämtade mig och jag åkte hem och käkade middag och duschade.


 Imorse va jag inte direkt pigg på att kliva ur sängen när klockan ringde halv 7, så jag låg och drog mig till 7 men sen fick jag skynda mig för att hinna med halv 8 bussen till skolan. Jag och Doris gjorde 3 rätter idag, det var lite att ta sig vatten över huvudet, men det gick det med! Fick inte särskillt många beställningar även fast våran mat var hur god som helst, men det fattade ju inte gästerna. Slet som djur hela dagen, både före och efter lunch för att bli klara. Men fick i alla fall goda dersserter efter maten, MUMS! När vi slutade i köket hade vi ungefär 1 timmes rast innan vi skulle vara tillbaka på skolan. Satt i solen och jäste och va med Nadia till manhattan och köte cigg en snabbis. Halv 4 så började vi igen i metodköket för vi hade öppet hus för 9:orna. Jag visade hur man hackar en lök och lägger upp och gör en tomatsallad. Så jävla simpelt och tråkigt, men vad gör man inte för att även framtiden skall få kockar. Strax före 6 så slutade vi så jag gick ut och tog ett par bloss med sandra innan jag gick med patrik ner till navet och tog sedan bussen hem. Har suttit här och städat mitt rum sedan dess. Har ont överallt efter ridningen igår, känns som att skinkorna ska lossna från ryggen och som att jag har en cementklump på vardera axel, fy fan!! Nu ska jag hoppa in i duschen och lägga mig och kika på tv om ett tag, god kväll!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 22 april 2008 10:34

Hejsan!! Sitter på svenskan nu, men jag ORKAR INTE jobba! Har sovit i typ 8 timmar i natt, och det är alledes för lite för mig! Pappa ringde och väckte mig imorse, hua! Men som tur va så skulle jag bara upp typ 5 minuter efter det.


Igår så va det skola, skitjobbigt! Gick till klockan 6 och hade bageri dom sista timmarna, min tårta vart rätt söt, men jag förstörde den totalt när hela ansiktet vart svart när jag skulle måla ögonen. Syster kom och fikade med mig på kvällen och sedan så satt jag bara och halvsov vid tv:n och datorn. Satt och snackade med en rolig person på msn också, fan va jag skrattade när han trodde att min katt var en kudde!


Nu ska jag försöka jobba lite så jag blir klar med den här skiten! Jobbig dag i skolan idag och sedan ska jag till stallet några timmar. Uppdaterar ikväll om jag orkar.


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 20 april 2008 20:11

Hejsan! Kanske ska ta och börja med gårdagen. När jag hade bloggat satt jag här i några timmar innan jag och tessi åkte och uträttade ett ärende. Sedan åkte vi hem igen och försökte hitta fest, gick väl sisådär och sedan vart jag bortbjuden på middag. Så jag hjälpte mamma att fixa efterrätt vi skulle ta med oss och sedan åkte jag med henne och micke till Patrik och Anette. Käkade entrecote och potatis, mums! sedan mammas goda efterrätt. Sedan så hade tessi typ ringt mig 11 gånger och skickat 2 sms när jag hade ätit klart, hon och malin kom och hämtade mig efter att jag snackat med henne, så vi drog till skm för att fixa oss lite och hämta alkohol. sedan fick vi skjuss till hov där det va "fest" världens sämsta fest asså! malin och tessi drog på krogen och jag fick skjuss hem. jag satt och snackade med en massa folk som aldrig vill snacka när dom är nyktra, så det va ganska kul endå. gick och la mig vid 4-5 imorse.


Vaknade runt halv 2-2 idag tror jag. Gjorde frukost och höll på att somna hela tiden. Satte mig vid datorn ett tag innan mamma frågade om jag skulle med till njurunda, så det va bara att hoppa i dushen och skynda sig. vi åkte först till anna i juniskär, lukas och nathalie fick kläderna jag och mamma köpte för typ över 1 månad sen. jag har suttit och hållit i natalie i flera timmar tror jag, så sjukt söt unge! hon somnade även när jag matade henne. jag och mamma blev bjudna på pizza till middag innan vi var tvugna att åka vidare. vi åkte en sväng till mormor och morfar där jag fick min andra kockrock som nu också är broderad, plus att mormor hade sytt 2 förkläden till köket, jättefina svarta som jag ville ha! sedan fick vi fika hos dom och nu har jag nyss kommit hem, ska på konsum med tessi nu och sedan blir det sängen för jag är sjukt trött! ha det bra därute! <3


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 19 april 2008 12:06

Hejsan! Eftersom jag inte hann eller orkade blogga igår så kanske jag ska skriva några rader om gårdagen nu då.


Efter att jag hade skrivit på morgonen kom pappa som sagt och hämtade mig och skjussade mig till skolan, hade första workshopen med polisen. Dom pratade om sexualbrott och grejjer, den första som pratade sa typ "passa er för internet" 1000 ggr om. Den andra var lite intressantare och pratade om myter som finns runt sexualbrott. Jag frågade honom om varför dom berättade om att det aldrig var tjejens fel men endå så fälls inte våldtäcksmännen. Han sa faktiskt att det var rättvis kritik och att det stämde att dom var alledes för dåliga på att lyssna på offret. Men det är ju sverige vi bor i, kan man förvänta sig något annat än orättvisa och försummelse i det här landet? När det va slut gick jag och mötte kicki och följde med henne till kvinnotjoren istället för värderingsövningar. Det var riktigt intressant, jag känner en del som borde ha lyssnat på det där, jag känner igen situationen om man säger så. När det var slut så hade vi lunch så vi gick och satte oss ute ett tag innan vi gick och käkade pannkaka och sedan satte vi oss i solen igen, det kändes rätt tärt att behöva gå in och lyssna på en föreläsning i det vädret. Men det var en bra föreläsning, den handlade om skillnader och likheter mellan tjejer och killar sexuellt och en massa annat. Det var lite långtråkigt imellanåt men när man gick därifrån så känndes det endå inte som att det var så långt. Pappa kom och hämtade mig och kicki och skjussade hem oss till skönsmon, där satt vi vid datorn och jag gjorde världens fulaste bild i photoshop, som tyvär ligger i min bilddagbok. Kicki åkte vid halv 4 så då åkte jag och mamma och lämnade tillbaka tapetproverna och kollade litegranna på andra innan vi åkte hem och jag tog ett bad innan maten. Vi käkade pizza, gott! Sedan åkte mamma och micke till matfors så tessi kom hit och vi spelade vem vill bli miljonär innan vi drog ut och åkte lite bil, skjussade hennes kompisar till nacksta och kikade läget lite. Sedan åkte vi hem till mig igen och softade lite innan hon drog hem och jag gjorde fika och gick och la mig.


Min dag har just börjat, har bara hunnit käka frukost typ än, vi får se vad denna dag har att bjuda på. Seeeeee yaaaaaaaaaa!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 18 april 2008 08:30

Hejsan! ska skriva några rader innan pappa kommer och skjussar mig till skolan.


Igår så hade vi engelska nationella på morgonen, man skulle skriva om en årstid så jag skrev om sommaren 2007, det va det första jag kom på och jag hade rätt kul då. sedan hade vi rast i typ 1½ timme, så vi satt ute i solen ett tag och sedan gick vi och käkade lunch, det va taco, rätt gott faktiskt. sedan va det dags för fråga olle, så jävla roligt, under föreläsningen fick man sig en hel del aha upplevelser. allting han sa stämde så jävla väl men man har aldrig tänkt på det. sedan hade vi en liten paus innan fråga olle talkshowen började. dannes fråga kom först och hela våran bänkrad höll på att garva ihjäl sig, inge diskret om vart frågan kom ifrån eller.


när vi slutade åkte jag hem en snabbis och bytte om innan jag åkte till bergsåker för att åka med ange och hennes mamma till stallet. jag och ange red ut upp i skogen för vi trodde att det va lika lite snö där dom på vägen, men fan så fel vi hade! hästarna sjönk ner hela benen och fick verkligen kämpa sig upp och ner igen. men jag tror det var en bra genomkörare för musklerna i alla fall efter allt skrittande de senaste veckorna. sedan red vi en stig som går upp mot 86an, jag trodde prinsen skulle skita på sig över bron men han va kolugn, jag kände inte igen hästen jag satt på! sedan när vi kom tillbaka pysslade vi om dom lite och tog sedan in katla och gjorde henne fin (hon är sån lagom höjd för att sätta upp manen på :P) sedan tömkörde vi henne mellan koner och över bommar nere på ridplan för att hon ska bli lättare för anna att rida sen, katla måste ju också få varierad träning. klockan 8 när vi hade varit i stallet i typ fyra timmar kom mamma och hämtade oss.


Nu kommer pappa snart och ska skjussa mig till åvik där jag ska ha workshops och gå på föreläsningar hela dagen, jag kommer inte palla!!! men det får gå.. seee yaaa!


http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=723670


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 16 april 2008 20:42

Hejsan! Dagens update kommer lite tidigare än vanligt, men jag tänkte att jag skulle hinna skriva och duscha innan top model börjar.


Imorse när jag gick till bussen var det någon som ropade på mig, det va Tessi, så jag åkte bussen med henne och hennes kompis ner till stan. Hade köket idag på skolan, vi var på stekspisen och lagade plommonrullader och någon biff som jag tappade namnet på när jag skulle skriva det. Gick bra, men vi hade lite beställningar. När vi slutade så ringde jag tessi och frågade när hon slutade, och så sa hon att hon skulle sluta precis.

Jag: Vilken buss tar du hem då?

Tessi: Jag tänkte gå.

Jag: VA?! ska du GÅ?

Sällan jag är lataste kossan i stan. Men jag gick endå med henne hem eftersom det va så fint väder, och skönt va det! Det blåste lite för mycket bara. Jag gick hem och fixade lite, sedan gick jag och mötte tessi och vi satte oss i solen ett tag, men då försvann solen, som vanligt för mig! Så vi gick in till henne och satt och kollade lite på grejjer som hon för göra på skolan, jag fattar inte hur man kan göra om bilder så bra! För mig går det åt helvete! När jag började bli hungrig gick jag hem, men orkade inte laga mat så jag satte mig vid datorn ett tag innan jag till slut orkade. Mums var det, men det är så förbannat tråkigt att äta ensam! Men jag poppade eva eastwood så det funkade. Efter maten satt jag mig vid datorn och snackade med folk och lekte lite med photoshop, nu när jag kan mer så måste jag bara testa allt! HAHA! Nu ska jag slänga mig i en snabbdusch och hoppas på att jag hinner bli klar innan Top model börjar! Take care <3


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards