Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 8 april 2008

8/4

Av Denise Julietta - 8 april 2008 21:34

Hejsan!! Nu är jag verkligen trött, jag har varit grinig hela dagen idag på skolan. Jävligt synd att folk inte kan respektera att man är trött och inte orkar med en massa jävla irriterande ljud, man kan inte skratta och tycka allt är kul varenda dag, faktiskt.


Redan imorse så började min otursdag, jag hade glömt att ställa klockan, eller jag hade ställt den men inte slagit igång larmet (tror jag) jag vaknade i alla fall runt 8 och ringde pappa efter ett tag, han va på väg hem så jag fick skynda mig att äta frukost och klä på mig. Jag som HATAR att stressa på morgonen, jag vill ha det lugnt och vara ifred. Åkte i alla fall in till skolan och pluggade lite med carro, gick sådär för mig eftersom jag inte kunde koncentrera mig. Fastnade vid datorn istället och kollade in lite bilder, snacka om att jag och carro garvade när vi såg vem som va på krogen i helgen! Sedan drog vi till svenskan och jag jobbade med häftet så jag kan börja med min jämförelse snart, fick lov att ha musik i öronen för att inte gå i taket. Ibland är jag så lättirriterad att jag verkligen inte kan lugna ner mig, tycker synd om min omgivning, men det ska ju alltid bli sånt gnäll istället för att tänka att det snart går över och då blir det bara ännu värre. Sedan va det lunch, äcklig mat, jag åt bara pasta och sallad. Sedan hade vi prov, lasse hjälpte oss lite men jag klarade det mesta själv, är riktigt nöjd för jag trodde det skulle gå åt helvete. Det är helt sjukt att det går finemang med det jag tycker är kul även om jag inte anstränger mig. När vi slutade gick jag och malin och hörde vilka dagar det fanns handledarkurser, och när jag äntligen hittade en tid som passade mamma så kunde inte pappa, jag kommer aldrig få börja övningsköra! Men det kanske är så det går om jag ska komma på allt och fixa allting själv? Vi hade alkoholhantering sista lektionen och pratade på om marknadsföring, inge jobbigt alls eller? Åsa berättade att polisen kanske ska komma och ge oss en utbildning som man kan få om man jobbar i restaurang, jag hoppas verkligen att dom kommer för det skulle vara skitbra att ha när man ska börja jobba!


När vi slutade gick jag på stan ett tag för att fördriva tid, gick och kikade om jag hittade någonting att köpa för presentkortet, men hittade ingenting. Träffade på carro och kicki på barista där som satt och fikade som vanligt, satt med dom ett tag och gick och anmälde mig till färgmodell, för se om dom vill ha med mitt hår. Sedan sprang jag på hemköp och köpte fika innan jag tog bussen till stallet. Anna klev på vid henne och åkte med mig upp. Vi tog en tur med hästarna, och anna börjar bli riktigt hajj på att köra nu. När vi kom tillbaka så longerade jag prinsen ett tag så han fick springa av sig lite energi som han har fått sen vi ökade maten åt honom. Anna fick rida lite voltige när hon va klar med katla, jävlar vad modig hon va,r galopperade med armarna ut och stängda ögon! Pappa kom och hämtade mig, anna och ange vid 8 och så släppte vi av dom innan vi åkte hem, jag käkade middag och satte mig här. Jag ska nog gå och lägga mig nu, det går inte att vara såhär trött om man ska servera imorrn, då gäller det att vara pigg. Sedan på kvällen imorgon så har vi föräldramiddag, så det kommer bli en lång dag, vi börjar 9 och slutar runt 2-halv 3, sedan börjar vi klockan 5 igen och slutar när vi är klara runt 9-10. Dom som är i köket kommer alltså vara i skolan 12-13 timmar minus en rast på ett par timmar, fy satan vad jobbigt! Men nu ska jag slå igång film och titta på ögonlocken, natti!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards