Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 25 april 2008

25/4

Av Denise Julietta - 25 april 2008 23:58

Hejsan!! Igår efter att jag hade bloggat så gick jag ut och mötte tessi och gjorde henne sällskap när hon rökte, dålig vana det där för det va kallt ute! Haha! Sedan gick vi in till mig och såg på Hairspray, så jävla kass film så vi gav upp och hon gick hem och sov och jag satte mig vid datorn ett tag innan jag gick och la mig och tydligen somnat fast jag inte skulle det.


Imorse när jag vaknade hade jag ett par vibbar på msn och en del folk hade skrivit, varför skriver folk när man inte är vid datorn, fel att säga det man vill när jag är online? Jag gick och käkade frukost och sedan packade jag, städade till på mitt rum och ringde på ett jobb ( han svarade inte förövrigt, stackars mig) innan jag tog bussen ner till stan och sedan vidare upp till stallet. Eftersom det var så fint väder så band jag upp prinsen utanför stallet, fegisen vart även rädd för ryktlådan och några pallar som låg på stallbacken. Knäpp han är hästen! Jag ryktade honom i typ en halvtimme och gav mig sedan ut efter vägen, red åt andra hållet än vad jag brukar så prinsen tyckte att allting som rörde sig var farligt så han ville bara hem. Vände och tränade lite på volten innan jag gick ut på vägen igen för att träna trav och galopp, det går inte på ridbanan nämligen. Han börjar bli riktigt fin i traven nu, kan både samla och länga, fan vad vi är duktiga! Efter vägen kan han till och med skänkelvikning i trav, undra varför det inte går på banan. Har börjat träna galoppen nu också, så snart ska han väl kunna samla och länga den också hoppas jag på. När jag kände att vi hade gjort det vi skulle för dagen så tog jag upp honom på stallbacken igen och putsade honom tills han blänkte innan han fick gå ner i hágen och rulla sig skitig igen, dumma häst! Sedan tog jag upp katla och borstade på henne, hade tänkt gå en promenad med henne, men när jag stog och borstade kom anki ner så jag frågade henne om hon ville hänga med på en tur, och det ville hon så hon tog in hugur och jag spände för katla och sedan tog vi en tur nästan till strömås. När vi skulle vända hemåt så bytte vi så jag red hugur och hon körde katla, fick lära mig något nytt om isisar idag, vad grisepass är, haha! snyggt namn. det blev helt plötsligt svårare att rida tölt när man fick lära sig det för hugur har en väldig förmåga att ta grisepassen istället för tölten. när vi kom tillbaka borstade jag av katla, släppte henne i hagen och fodrade innan pappa kom och hämtade mig, jag ville inte åka hem även fast jag hade varit i stallet i typ 5 timmar, det va så skönt i solen. fikade när jag kom hem och käkade middag vid 6. åt tacos, och mums va det! sedan åkte vi till skönsmon och hämtade mina saker och sedan hem till töva igen. jag packade upp och tog en dusch och smörjde in mig. upptäckte nu att jag visst har fårr färg idag fast jag trodde att jag inte skulle få det, har världens bonnbränna på armarna efter tröjan och handskarna! haha! känner att det kliar i ansiktet och på halsen också. nu ska jag försöka orka bädda rent i min säng så jag kan gå och lägga mig när jag blir trött! på återseende mina snokare.


Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards