Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under mars 2008

Av Denise Julietta - 5 mars 2008 20:18

Som vanligt är det ju inte så jävla lätt att hitta musikvideorna till låtarna jag vill lägga in, så ni får nöja er med låten. To shame, men det är ju iofs låten som är det viktigaste.

5/3

Av Denise Julietta - 5 mars 2008 20:06

Hejsan! Idag är jag trött, låg och snackade i telefon med selli till 12, och sedan slog jag igång en film som jag såg typ till 3. Klockan 7 imorse vaknade jag av att filmen fortfarande gick och då kom mamma in och tänkte väcka mig, så det va bara att kliva upp och fika. Strax efter 8 så åkte jag och mamma till njurunda och var barnvackt åt nathalie och lukas. Fan va jobbigt det är med barn, men dom är ganska söta har jag kommit på. Men Lukas va inte så söt när han spydde ner mig med välling, det luktade satan! När dom somnade så gick jag och mamma ut och gick med dom i ca. 1 timme. När vi kom tillbaka så fick nathalie ont i magen och ville ingenting annat än att skrika, stackars barn och stackars mina öron. Sedan kom anna hem, så jag och mamma åkte hem och jag la mig och kollade på film och somnade i sängen. Vaknade runt halv 6, så då käkade jag middag och ringde pappa. Sedan dess har jag suttit och kämpat med mitt personliga brev tills jag ska söka jobb. Fick syrrans och skrev om hennes med mina egenskaper istället för hennes, så det blev ganska bra till slut. Nu är jag klar med nästan allt som skulle göras den här veckan, har bara en uppsats och skriva och typ 10000 prov att plugga till. vi får se hur jag ska hinna resten! det är för mig en gåta i alla fall. nu ska jag väl lägga mig i sängen och kolla på tv, fick ju inte bada eftersom idioten som mamma bor med är en ynklig skit som bara tror att det är han som har behov här i världen! om hon bara kunde skippa honom så skulle mitt liv bli så mycket bättre! hoppas ni får en bättre kväll än mig kära läsare, vidare mot sängen nu! hejs


Love/DeniseN

4/3

Av Denise Julietta - 4 mars 2008 22:09

Gokväll kära läsare! Imorse vaknade jag runt halv 12, och då klev jag upp och käkade frukost och läste amelia. Sedan ringde jag till sandra och bestämde när vi skulle ses på stan, fick skynda mig för att hinna med bussen, men lyckades endå missa helbussen, så jag fick ta kvart över. Jag kan verkligen inte skynda mig på morgonen! När jag kom ner till stan så mötte jag sandra på navet, vi gick runt och försökte hitta skor till mig, vilket verkar helt omöjligt! Kollade lite på kläder och andra saker också, jag förstår mig inte på modet som är nu så jag kör på med mina jeans och tröja jag, det funkar alltid! Vi käkade på donken, och vilket jävla zoo det va där, hur fan ser folk ut? Vi gick på teliabutiken för att dom skulle få fixa mms till min telefon, och vilken snygging det va i kassan! Satt och skojjade med sandra om att vi skulle gå tillbaka och säga hur snygg han va, men jag vågade inte! haha! Vi åkte hem med varsin buss runt 3 tror jag. När jag kom hem satte jag igång med att skriva en uppsats som skulle ha varit inne för nästan en månad sedan, skickade den till syrran när jag va klar och hon tyckte att den va bra så jag skickade den till min lärare. Det är bra att ha en syrra som snart är lärare, hon kan säga om det duger eller vad man ska ändra annars. När det va klart så käkade jag middag, mamma hade gjort iordning tjockpannkaka som jag åt med hjortronsylt, gott! Och sedan ringde min syster, pratade med henne om allt mellan himmel och jord i nästan en timme, hon och per har gått och blivit sjuka dom med. Jag tror fan att alla jag känner utom mamma är sjuka nu, hon hade sitt i början av vintern hon. När jag hade snackat med syrran så såg jag klart på andra avenyn avsnittet som jag höll på att kolla på när hon ringde, och sedan såg jag ett avsnitt till innan House började. När det va slut så gick min tv sönder, bilden bara försvann, helt svart! Hur fan gick det till? Jag bytte inte ens kanal, hoppas bilden kommer tillbaka och att det inte är bildröret eller nåt. Men om det är så så måste jag få en ny tv, och då ska jag ha en med 2 scartuttag så jag kan se på film från datorn i tv:n!!!! Om jag orkar kliva upp i morgonbitti så ska jag åka ut till njurunda med mamma och vara barnvakt åt nathalie och lukas, mammas arbetskompis små tvillingar som bara är några månader gamla. skitsöta är dom! Så om jag ska orka upp imorgon måste jag gå och lägga mig och kika på film nu. På återseende!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 3 mars 2008 22:36

Tro det eller ej! Jag tycker om en låt med kanye west, jag brukar verkligen inte göra det, men det här är en av dom skönaste låtarna just nu!

3/3

Av Denise Julietta - 3 mars 2008 22:13

Hejsan!

Idag har jag varit ute i snön och kylan. Vaknade strax före 11 imorse och skyndade mig att fika och göra mig klar. Tog kvart över 12 bussen till stan och gick på ica och köpte lite frukt och en dricka, träffade frida där, som jag inte träffat på jättelänge. Sedan så åkte vi samma buss, satt och snackade om allt möjligt och sedan hoppade hon av i silje och jag åkte till bjärme. Prinsen var allt annat än samarbetsvillig idag till en början, skulle rida ut på honom, men han var spänd som en fiolsträng och försökte vända hela tiden. Sedan när jag vände så ville han bara trava och inte skritta. Så jag red på ridbanan istället, där va han också tjurig, men när det släppte så gick det bättre än det gjort förut någon gång tror jag. Han kunde trava skänkelvikning för första gången sedan jag började rida honom, jag lyckades få honom att göra två galoppombyten och jag kom på hur jag ska få bättre sits, ganska lyckad träning tycker jag. Mamma kom och runt 3 så då gick jag upp och borstade av prinsen, som var svettig, kors i taket, sedan fick hon släppa ut honom och jag städade stallet. Jag och mamma åkte hem och jag sorterade lite papper från banken och satte in i min pärm, sällan jag håller koll på allt själv, lika bra för annars hittar man inte det när man ska ha det! Sedan tog jag en dusch och käkade middag och sedan åkte jag med mamma till mormor och morfar. Alltid lika kul att hälsa på dom, morfar är så kul att diskutera med eftersom ingen annan vill göra det med mig. Dom bjussa på bullar och te, mums! Morfars bullar är dom godaste som finns! Jag och mamma åkte och handlade på kvantum också, och sällan jag ska träffa på någon jag inte tycker om i njurunda då? Det händer varje gång, jag ska inte vistas på det stället! Vid halv 9 åkte vi hem och jag såg på csi ny när jag kom hem, sedan har jag lekt med månz som bara älskar min laserpekare, så jävla kul att kolla på honom när man leker med den, finns ingen katt som är snabbare än han och kan klättra högre på väggarna när han jagar den där! Lyser man på väggen med den så kommer han i full fart och springer rakt upp på väggen nämligen. Nu ska jag se på några andra avenyn avsnitt som jag inte har kunnat kolla på hemma hos pappa eftersom den datorn bara hänger sig när man försöker kolla på web-tv. See ya!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 2 mars 2008 23:29

Just love it! Den riktiga videon har inte läckt ut på youtube än, så jag kan tyvär inte ge er den.

2/3

Av Denise Julietta - 2 mars 2008 23:17

Hejsan! Ännu en vecka är över om 45 minuter, fan va tiden går fort! Snart fyller ju jag år, och snart kan man gå utanför dörren utan att frysa, och snart är det sommarlov. Javisst, jag var väl lite väl optimistisk nu, men endå. Går faktiskt ganska fort nu fram till sommaren, i alla fall kommer det kännas så när vi väl är där och ser bakåt istället för där vi är nu och ser framåt. Imorse vaknade jag av att jag fick ett sms av anki som skrev att jag fick rida idag om jag ville och sedan ringde ange och frågade om vi skulle göra det eftersom hon fick ett likadant sms. Jag orkade inte rida eftersom jag inte va inställd på att jag skulle göra det och visste inte om jag kunde få någon skjuss. Jag klev upp och fikade och kollade lite på vasaloppet med mamma. Sedan tog jag en dusch och sminkade mig och jag och mamma åkte till birsta city, jag hittade ingenting jag ville ha, jag fattar verkligen inte vad det är som är mode just nu! Hittade inga skor heller, som jag verkligen skulle behöva nya, det är typ hål genom sulan på mina stövlar! Får väl lämna in några av dom gamla stövlarna hos skomakarn kanske, dom är ju rätt snygga endå. När vi kände oss nöjda där så åkte vi på hööks och var verkligen ute i sista sekunden, när vi stog i kassan släckte dom till och med ner butiken. När vi kom hem så lagade jag och mamma pizza, hon hade köpt något pizzakit så det va värsta lätt, jämfört med när jag skulle göra pizzadeg mix häromdan. Vi fetade oss framför tv:n och såg på top model. Sedan så vart det sängen som gällde, såg på i en annan del av köping och sedan på wallander. Den slutade nyss, så nu ska jag tvätta av mig sminket och lägga mig och kolla på andra avenyn tror jag. Får se vad jag är sugen på, webbtv har ju ganska mycket att bjuda på. Lär ju somna på en gång endå, är tröttis! Så nu ska jag kila, hej då!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards