Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Denise Julietta - 23 mars 2008 14:51

Hejsan! Nu är det söndag och klockan är inte ens 3 än, endå känns det som att det är kväll. Anledningen till det är att jag va upp till stallet klockan halv 10 imorse och släppte ut hästarna. Och vilka jävla galningar till hästar dom va i morse då, Katla och Hugur var väl rätt lugna i alla fall när jag gick ut med dom, men sen skulle jag ut med Bullen, tur att dom hade varnat mig innan. Först skulle jag byta täcke på han, men det tyckte inte han så han sprang omkring i boxen som en tok så jag fick ta ut han på gången och byta täcke, och sedan skulle vi ut, det finns en lina man kan spänna upp så att inte han kan rymma, men den hade frysit fast så jag kunde inte använda den. Till slut fick jag in honom i hagen efter en massa volter och en öm fotknöl på mig, tack för att han inte stegrade i alla fall! När jag precis skulle spänna lös honom fick han ett frispel och sprang ner i hagen med grimmskaftet kvar, jag trodde jag skulle dö för han hade kunnat kliva på grimmskaftet och ramlar och brytit nacken. Men som tur va så fick jag tag på honom till slut och kunde ta av han grimmskaftet och stänga in honom. Sedan var det till att ta hand om nästa tok, som hade stått och gnäggat sen jag kom dit, Prinsen. Han ville ut till dom andra, men jag hade andra planer. Jag tänkte rida, men eftersom det knappt gick att borsta honom för han sprang runt som en dåre så longerade jag honom istället, och naturligtvis va han lugn som en ängel nere på ridplan. Och eftersom han va så lugn så fick mamma ta longerlinan ett tag och longera mig, jag satt barbacka och utan träns på prinsen i gympaskor och gjorde balansövningar. Det är tur att prinsen är så snäll och jag har så bra balans ibland. Sedan longerade jag prinsen i typ 20 minuter till och sedan gick jag upp med honom och släppte ut honom och mockade och fodrade i alla boxar, va döslut när jag va klar!


När jag och mamma kom hem igen så gjorde vi lunch och sedan tog jag ett bad, gud va skönt det va! Jag orkar inte göra någonting mer idag! Mocka 5 och fodra i 5 boxar kan ta dö på vem som helst som inte är van! :p Det blir nog några filmer och en del tv resten av dan, det låter som en skön ide tycker jag ;)


Eftersom jag inte skrev nåt igår kanske jag ska dra några rader om det också. Min syster ringde och väckte mig vid 8 igår och jag va inte vaken eftersom jag hade ställt in klockan fel. Vart till att kasta i sig lite frukost och sedan kom hon och hämtade mig och vi åkte till stallet. Carro red Hugur och jag red Prinsen, vi tog en tur nästan ner till kovland, det va jätteskönt, bara lite för kallt när vi kom in i skuggan, vi va så dumma så vi tog av oss täckbyxorna innan vi stack iväg. När vi va klara så skyndade vi oss hem och dushade och åkte till nolby på födelsedagskalas hos min kusin. Vi fick god mat och hade jättetrevligt, som alltid när hela släkten är samlad. Vi va där några timmar och sedan åkte vi hem och jag dog i sängen framför tv:n.


Nä, nu får det vara bra för idag! Om ni har lust så kan ni ju kolla in min hunds blogg som jag och kerstin nyss har designat om, vårig och fin blev den :) http://www.rv-kenzo.blogspot.com/


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards