Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under januari 2008

Av Denise Julietta - 22 januari 2008 21:36

Hejsan! Om jag va trött igår när jag skrev så är jag, om det är möjligt, ännu tröttare idag! Lyckades inte sova särskillt mycket i natt heller. Jobbigt! Och jobbig dag idag med. Klev upp runt 7 imorse, efter 1 timmes snoozning som vanligt, kastade i mig lite frukost och hoppade i kläderna, jag måste ha varit världens sunkigaste människa idag! Men iofs, det brukar jag vara ofta nu, men orka bry sig, jag är trött! Myskläder rätt igenom och inge smink och ingen frisyr, jag vill ha min mössa att gömma mig under! I alla fall så tog jag skolbussen i morse och träffade jonatan, han va typ lika trött som mig tror jag, vi satt typ tysta hela vägen till bergsåker. I bergsåker mötte vi ange på busshållplatsen och åkte in till stan, jag klev av vid polisstationen och trodde att jag skulle kunna springa upp för isbacken och samtidigt prata i telefon. Det slutade med att jag drog fetvurpan och carro, som jag pratade med i telefon, skrattade åt mig. Jag tog mig upp i alla fall till slut och skrattade som en tok med carro, vi sprang till salen, som jag inte trodde vi skulle hitta, men med hjälp av carros kompis så hittade vi dit. Pinsamt att vi hade lektion med en massa folk från andra program med tanke på min utstyrsel för dagen. Vi fick gå tidigare för att gå till vårshowen, som jag tycker var riktigt bra i år, med vissa undantag. Man undrar varför vissa har valt estet när dom är lika musikaliska som mig, nästan. När den va slut så gick jag och killarna ner till donken och köpte käk som vi åt på altinska, och som vanligt kunde vi inte låta bli att leka :P Sedan blev det till att rusa tillbaka till HB för lektion, helt onödigt att vi ska vara där! Hade lika gärna kunna vara på altinska, men det tycker inte lasse tydligen. Jag höll på att svimma och spy på lektionen, men som tur va så klarade jag mig ifrån det och fick sluta tidigare. Sedan till altinska igen och hade engelska, Karl-magnus berättade en historia ur sitt liv som utspelade sig när han gick på gymnasiet, (och han är typ född på stenåldern så det va länge sen) för att göra en lång historia kort så varade den i en halvtimme, haha! men det va kul ;) Stackars hunden som fick en vinflaska i huvudet och aldrig skällde igen.. :P När vi slutade där så gick vi ner och tog en rök och tävlade vem av killarna som va snabbast med en tjej på ryggen! Haha! Sedan va det alkoholhantering, nu är den lektionen inte lika kul längre tror jag, men den är endå kanske kulast. Vi har börjat med alkohol-lagen, snacka om jobbigt! Slutade runt halv 4, min buss gick halv 5, så jag fick roa mig på egen hand eftersom alla försvann snabbt som ögat från skolan. Jag gick runt lite och kollade och sedan satte jag mig och kollade på folk, inte lika roligt ensam som när man är med någon.. Sedan gick jag och köpte mig lite fika och väntade på bussen, åkte till kovland och fikade :) Fick skjuss till anki från bussen av någon snäll granne, tack! jag red och fixade i stallet och sedan kom pappa och hämtade mig, åkte hem och käkade lite och läste tidningen och pratade med mamma och syrran i telefon. Nu ska jag försöka tränga mig ner i sängen där kenzo ligger och snarkar och kolla på film tror jag.. hej då!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 21 januari 2008 22:33

Lyssna och njut

Av Denise Julietta - 21 januari 2008 22:11

Hejsan, trött Denise skriver idag.

 Skolan idag har sugit ur alla krafter, ända nerifrån tårna upp till min stackars hjärna. Dagen började i alla fall finemang, tog skolbussen till bergsåker, på den satt jonatan och hans tjej. sedan klev micke på, och fy fan vad jag skrattade åt han imorse. Snyggaste sugmärket ever! Om inte annat största :O Det va större än ett A4! vi hoppade av vid lillskolan och tog bussen in till stan, naturligvis eftersom det va 1:an vi åkte så missade jag 2an, så jag fick sitta på navet och frysa häcken av mig i en kvart innan bussen kom till min räddning. jag åkte upp till mamma och käkade frukost (jag hann inte hos pappa, snoozade i en timme :S) och sedan sminkade jag mig och kilade till bussen och åkte till skolan. hade ny lektion första timmen, projekt & företagande, jag och sandra bildade en grupp och vi kommer göra något grymmt! vi har ingen affärsidé än, men massa annat har vi filurat ut. vidare efter den lektionen ner på donken med sandra och köpte en doggy bag som vi tog med oss till altinska och tjockade i oss. pratade om det förflutna, jävla samhälle vi lever i! sedan så kom Han och jag tänkte inte hejja på dig suris, men för en gång skull så visste du hur man gjorde, kunde ju inte vara allt för suris då. sedan nördade jag och sandra dator ett tag och efter det hade vi engelska, jag kunde inte hålla koll på mina nerver och va helt bus idag! hehe! "vilken färg har brandbilen danne?" carros bästa kommentar :P vart inte mycket jobbat, mest bara skratt.. sedan gjorde lasse sin berömda "hoppa på rumpan" jag höll på att dö!! så jävla roligt! när det va slut så hade vi hål 1 timme.. sedan bageri, jag kommer hata det kursen har jag en känsla av, mina fingrar är för klumpiga för sånt där! när vi äntligen slutade där, iofs efter ännu en kul lektion med kicki och carro, så gick jag med just dom ner till stan. jag fick en snusdosa, tack carros bror, du räddade min kväll! och sedan tog jag bussen till bergsåker där pappa hämtade mig och vi åkte hem och käkade. sedan va vi på birsta city och jag köpte grejjer för mitt presentkort på duka, känns tugnt att göra det redan, kommer endå inte flytta hemifrån på flera år, men jag ångrar det sedan annars. när vi kom hem igen så satte jag mig vid datorn och har mest legat och kollat på film hela kvällen.. mår apa nu, spelar ju ingen roll vad jag gör, mår ju lika jävla illa endå och inte kan jag sova... fyy fan! hata! god natt!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 20 januari 2008 16:32

Hej hej!! Idag är bra dag och jag är glad :) Däremot var jag skitsur igårkväll/ i natt! Efter att jag hade bloggat gick jag och duschade och tog liten juice och ett äpple och la mig och kollade på Wallander Pyramiden. Då ringde ange och snackade med mig, sen dog telefonen, och jag hittade ingen laddare, och det funkade inte att ladda telefonen i datorn. Så jag drog en djup suck och kilade ut i köket och hämtade en laddare. Men vad händer med telefonen när jag trycker i laddaren då? Jo, den börjar lysa vitt och vill varken starta eller slå av, det va inte långt ifrån att den fick sig en flygtur genom rummet för att sedan gå sönder när den träffade dörren. Efter en jävla massa trixande så gick den igång i alla fall, men då va jag så jävla sur att jag inte ville hålla på med den nå mer så jag smsade ange och dennis att telefonen inte funkade och såg klart på filmen istället.. när den va slut så va jag inte särskilt trött på ögat så jag slog igång fråge olle, kungserien! men med min vanliga tur så laggade datorn sönder och jag orkade inte starta om den, så jag vände på mig och tvingade mig själv att somna.


Imorse så vaknade jag av att ange ringde och väckte mig strax före 11, som jag hade bett henne.. jag drömde en massa konstiga drömar om att det va måndag och jag skulle gå till skolan innan jag vaknade, förmodligen medans telefonen ringde :P Jag snackade med henne och sedan klev jag upp och käkade och klädde på mig och sedan fick jag skjuss till bergsåker. Där plockade ange och hennes mamma upp mig och vi åkte till kovland, ange provred hugur idag, så vi tog en tur nästan ner till kovland(stallet ligger några kilometer ovanför) gud vad mysigt vi hade, solsken och massa trevligt snack, livet när det är som bäst! det va så jävla fult när hugur töltade ifrån prinsen som galopperade! haha! lillhästen är snabbare än storhästen. vi kom tillbaka efter kanske lite mer än en timme, pysslade med hästarna och sedan kom kerstin och hämtade oss, carro va också med. vi skjussade hem ange och jag gick in på konsum och köpte lite karra. sedan åkte vi hem och jag satte mig här för det fanns inget mer intressant att göra.. nu ska jag snart käka och se på tv och sedan blir det en dusch om det finns nå varmvatten, pappa gick nämligen och tog ett bad nu, så jag får lukta stall några timmar till. ikväll lär det ju inte hända mycket, ska se om pappa och kerstin vill se på film med mig nu när jag har tagit hit ps2et. ha det bra alla sötnosar därute!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 19 januari 2008 21:23

En berusad själ, berövad på sin skönhet

En berusad själ, berövad på sitt liv

En berusad själ, lycklig för en stund

En berusad själ, med flaskan som bästa vän.


Jag gör allt jag kan,

och jag drömmer om framtiden.

Kommer framtiden ge mig svaren?

Kommer framtiden ge mig av det som finns kvar än?

Kommer jag vara en del av framtiden?

Kommer du vara en del av min framtid?

Om inte du, vem kommer det då vara?

Av Denise Julietta - 19 januari 2008 20:59

Hej hej!

Idag har varit en lam dag! Vaknade vid 10 av att pappa och benke började bygga på bastun, arg som ett bi flög jag upp ur sängen, drog på mig ett täcke och gick in i garaget, alledes nyvaken, och skällde på dom och smällde igen dörren och gick därifrån. Jag la mig i sängen och drog igång musik och tog en snus för att jag skulle lugna pulsen lite. Efter ett tag så va jag lugn igen så jag drog på mig myskläder och gick och fikade och läste tidningen. Efter ett tag kom pappa och benke in och fikade så jag snackade med dom tills dom skulle jobba igen. Jag satte mig vid datorn tills jag fick för mig att jag skulle städa, kunde ju verkligen behövas! Så det vart till att tvätta kläder, gå ut med disk till köket, damsuga och slänga massa skräp, när jag endå va igång så damsög jag hela huset också. Jag kände mig duktig, för det är sällan jag får fingrarna ur arshlet och gör någonting bra när jag är hemma. När jag va klar och kände mig nöjd så satte jag mig vid datorn och kollade på hästannonser, vilket jävla tidsfördriv? Men i brist på bättre saker att sysselsätta min understimulerade hjärna med så dög det. Jag gjorde även försvarsmaktens officers-test, jag kommer aldrig bli någon officier i alla fall! Vill inte det heller, så det brydde ju mig mindre. Syrran och Per kom och hälsade på och tog en fika också, dom trodde att jag sov så jag tände lampan, då mobbade syrran mig för att jag tände och släckte lampan med foten. Och vad är det för fel med det? Jag kanske inte vill vara som alla andra, Hehe! När dom hade åkt så satt jag vid datorn ett tag till och sedan va det middag- fläskfilé och pommes, gott! När jag hade käkat så satte jag mig vid datorn igen(jag har verkligen tråkigt!) och sedan spelade jag bingolotto med pappa och kerstin, ingen vann någonting, som vanligt. Våran bil funkar inte heller, eller jo, idag kanske den gör det, men igår så höll den på att stanna på vägen hem så jag vet inte om jag vågar åka i den. Så jag vill inte be om skjuss härifrån heller. Och i töva händer det ju mycket på vintern, skicka fångarna hit så kan dom dö av tristess som mig! Mitt sommarparadis blir ett helvete på vintern. Någon som vill byta med mig i ca. 4 månader till? Mamma sa att jag va tvungen att komma dit i helgen och hjälpa henne med något program som hon måste lära sig för hon ska använda det på måndag, så jag ska väl åka dit imorrn och sova där och sedan åka hit efter skolan igen. Det är ju tur att hon har en datanörd som dotter, hur skulle hon klara sig annars? Hehe! Vi får nytt schema på måndag också, började med en ny kurs på måndagmorgon, får se om jag hittar till salen, men det ska nog inte vara allt för svårt. Jag kommer få ett satansschema den här terminen, fy fan! Ingen sovmorgon och långa dagar, vi är bortskämda på HR, vi har alltid bra schema, så nu klagar man om man går mellan halv 9 och 3 typ. Men faktiskt, en dag kommer jag sluta runt halv 6 eller någonting sånt. Men gud, snacka om ointressant bloggning! Jag har verkligen tråkigt! Och dennis sms är inte lika roliga som dom brukar vara, han är bara dum idag, voffvoff på dig! Men jag älskar dig endå KB. Nä, man kanske ska följa dennis linje och se på film själv. Tråkig kväll!!!


För varje gång jag misslyckas

 så blir jag en aning klokare,

För varje gång jag klarar en uppgift

så blir jag en aning stoltare,

För varje gång du sviker mig,

så blir jag en aning ledsnare.


Love/DeniseN


Av Denise Julietta - 18 januari 2008 22:12

Ord är överflödiga..

Av Denise Julietta - 17 januari 2008 21:26

Hejsan! Ska väl blogga om min dag idag, jag har inga särskillda åsikter idag. Bara att mimikry får mig på bra humör just nu ;) I morse så ringde min mobil en halvtimme innan jag orkade kliva ur sängen, och då blev det till att stressa. Kastade mig i dushen, packade och klädde på mig och rusade till bussen, som va tidig idag, så det va tur att jag va snabb. Åkte ner till stan och kilade upp på naturum, där mötte jag amanda, det va bara hon, jag och jenny som va på naturlektionen. jag tyckte faktiskt att labben va ganska kul, vi fick leka med olika energikällor. när vi slutade kilade vi bort på åkersvik och hade bild, jag satt och sminkade mig eftersom jag inte hade hunnit göra det tidigt och fick till slut våran lärare att säga att smink också va konst(!) haha! jag kände mig lite barnslig när jag satt och ritade en häst, men för att vara ett verk av mig så vart den riktigt bra! jag kan nästan se att det är prinsen. jobbade med den där jävla teckningen i 1½ timme tror jag, synd bara att jag, dum som jag är, har ritat den på skisspapper och inte ritpapper! på rasten vi har i mitten av lektionen drog jag och käkade med amanda, cim och patricia och sedan gick jag ut med dom, rökberoende människor! vi gick in igen och jag målade klart, känns dumt att sluta med kursen nu när det börjar bli LITE kul med bild, jag känner att jag kan prestera saker jag inte kunde förut. när den lektionen va slut så gick jag med danne, doris och patrik till deras omklädningsrum och satt där. efter ett tag kom amanda också. sedan så vart gympasalen ledig så vi gick dit och jag och amanda gick och bytte om. hade dans på gympan, va faktiskt riktigt kul, jag lärde mig nästan dansen. när vi slutade så gick jag och tog ut pengar och satte mig på bussen mot skönsmon, pappa ringde och sa att jag skulle få pengar av honom också så jag klev av bussen vid höglunda och mötte pappa, som skjussade hem mig sen. fikade hos mamma och sedan la jag mig i sängen och somnade (!) det har aldrig hänt förut! jag somnar aldrig på eftermiddagarna. jag vaknade av att o.c började och kikade lite på det, vad har hänt med mig? och sedan ringde syster och sa att hon va på G, så jag packade badkläder och sedan åkte jag med mamma och carro, först på mekonomen och sedan till timrå badhus. vi solade, simmade, bubblade och bastade och det va SÅÅ SKÖNT! när vi va nöjda åkte vi hem och jag tog en fika och kollade på antikrundan, kärring denise! har snackat med lite folk och nu ska jag fixa ny musik på både datorn och mobilen, känns jobbigt att bara ha flera veckor gammal musik på mobilen :/ nu blir det kapten röd, svenska akademien, kultiration och lite av det nyaste godbitarna :D god kväll <3


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards