Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Denise Julietta - 31 januari 2008 19:10

Hej hej! Nu är jag pigg efter migränen igen ;D Tyckte att bloggen såg lite tom ut så jag måste väl trycka in några rader om de senaste dagarna. I Tisdags fick jag som sagt migrän när jag kom hem från stallet. Proppade i mig massa medecin och somnade till slut. När jag vaknade på onsdagmorgon så hade jag fortfarande ont i huvudet, men eftersom det va restaurangdag så pallrade jag mig iväg till skolan. Skitlite folk på skolan, men allting flöt fint. Jag och doris gjorde underbart god parfait med smak av saffran! Parfait är typ som glass, men man gör den inte i glassmaskin utan man fyser den i formar. Våran förrätt va också dundergod- melon och skinksallad med pepparrotskeso, mums! Som patrik sa "den är så god att smakerna parar sig i munnen". När vi slutade så skyndade jag mig ner till navet och tog bussen till kovland. Kännde mig inte på humör för att rida, så jag longerade prinsen bara i en halvtimme. Träffade Diana för första gången också, trevlig tjej, fick åka med henne ner till stan från stallet. Tog bussen hem sedan och duschade och såg på årets kock, såg inte hela, så måste kolla på det en gång till. dom är enormt duktiga på att laga mat alltså! Sedan någon gång somnade jag med tv:n på, som vanligt.


Idag så ville jag inte kliva upp ur sängen, men hade en massa saker att uträtta idag så det va bara att kila iväg till en fullproppad buss och åka ner på skolan. Hade gastronomi på morgonen, skitkul ämne! Sånt där som jag har lätt för att lära mig, för man behöver inte kunna det utanför restaurangbranchen. Efter det kom pappa och vi hade utvecklingssamtal med carl-magnus, ingen IG varning kvar :D När jag va klar där så gick jag in och hade några minuter gastronomi innan vi fick sluta och jag åkte med mamma till sjukhuset på min årliga koll på huvudet, ingen skillnad från förut. Efter det så åkte jag och mamma ner på stan och fikade på charm, en macka och en semla, SÅÅÅ GOOTT! Sedan gick jag och mamma på stan och köpte schampo och jag köpte hårfärg, ska färga i helgen, härligt! Sedan gick jag och bokade klipptid innan jag kilade iväg till gympan. Jag va dock inte med, kännde mig inte riktigt pigg på det, men jag ska börja orka nästa vecka, eller kanske om 2 veckor för jag vill inte åka skridskor! :P Jag satt och pratade med läraren på lektionen istället om vad som ska vara med i uppsatsen vi ska skriva i idrott och hälsa, kommer nog bli ganska intressant om jag väl kommer igång, kanske lära känna sig själv lite bättre. När idrotten slutade så bytte jag om till myskläder och traskade ner mot stan och pratade med ange som gick bakom mig och försökte hinna ikapp mig. till slut kom hon i alla fall så vi gick på ica och köpte fika och sedan åkte vi till stallet. vi red barbacka idag, fan va kul det va! Prinsen va som en ängel, han gick hur fin som helst och lyssnade på alla hjälperna hur fint som helst. Blir mycket mer barbacka framöver i alla fall, bra för balansen. Mamma kom och hämtade oss runt 6 och när ange va påväg att sätta sig i bilen så körde mamma iväg, jag ba "VÄNTA VÄNTA VÄNTA!" mamma såg inte att ange inte satt sig i bilen :P hahahahah! så jävla fult! Vi släppte av ange i bergsgåker och sedan poppade vi Magnus Carlsson(!) i bilen på vägen hem. Jag käkade lite tjockpannkaka till middag och sedan så satte jag mig här och mamma kom in och pratade ett tag. Nu ska jag gå och duscha och slänga mig i sängen och jäsa som en vetedeg! Take care of your honeys!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards