Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Denise Julietta - 6 januari 2008 00:32

Alla gör sina fel och misstag. Även Du min vän, Du måste lära dig att felen inte gör dig sämre, snarare tvärt om. Enda haken är att Du måste kunna erkänna det för Dig själv och Din omgivning. När Du ljuger så gör Du aldrig saken bättre, sanningen kommer alltid fram, så lär Dig att erkänna dina fel och brister, då kommer ingen att döma Dig. En människa som kan erkänna att denne inte är fläckfri kommer att bli beundrad och högt värderad. När Du ljuger vågar ingen längre lita på dig och dina vänner blir sårade och lämnar dig till slut. Det är sanningen eftersom ingen vågar ta mod till sig att säga ifrån, och är det någon som säger något är det sällan någon som kan berätta för dig vad du ska göra annorlunda. Att döma är lätt, att berätta vad som ska ändras på är svårt. Du vet säkert själv vad som måste göras, träna och låt det ta tid. Folk kommer inte märka det, men berätta då att Du försöker, förklara att det är svårt, de flesta, och allra helst de som tycker om Dig, kommer att förstå. De flesta har säkert varit där själv, haft en dålig vana som de vill ändra på, så de vet att det är svårt, men man vill inte erkänna det, oftast inte ens för sig själv. Min vän, prata med Mig istället för att sluta Dig som en mussla gör när man rör den, Jag finns alltid här för Dig! Jag vet att Du går igenom en svår period, Jag har också gått igenom den. Även om Jag bara var liten så satte det ljupa spår i min personlighet, det är det inte många som vet, men nu skriver Jag det i min blogg för Din skull. För att Jag älskar Dig!


Detta är skrivet till en väldigt bra vän till mig som jag värderar väldigt högt fast jag är dålig på att visa det. Jag visar det på mitt eget sätt, som jag tror är väldigt svårt att se eftersom hon inte vet hur jag är mot andra. Även om den är skriven till en viss person så kanske de flesta som läser det borde fundera på det jag skrivit.


Ha en bra kväll! Och ta hand om er själv och de ni tycker om!

 Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards