Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

25/1

Av Denise Julietta - 25 januari 2008 15:21

Hejsan! Det blev ju ingen uppdatering igår, men jag va halvt död hela dagen så, där har ni orsaken. I alla fall så va det skola igår, fick åka med kerstin eftersom jag började klockan 8 och hon skulle till sjukgymnasten. Vi hade gastronomi för första gången på morgonen, våran lärare Martin verkar hur snäll som helst, och han är ganska rolig. Vi gick igenom lite saker och sedan skulle vi leta fakta om en man som typ har gjort den svenska matkulturen till vad den är idag. Vi fick sluta tidigare från det, så gick jag med Amanda ner på hemköp för hon skulle köpa något att äta, där fick vi varsinn bukett med tuplaner eftersom det va invigning. Vi visste inte vad vi skulle göra med dom eftersom det va så länge tills vi slutade och hade ingenstans att ha dom, så vi gick tillbaka till skolan och gav dom till Lasse, han vart så glad. Snygg 3:a som inte visste vad ett saladshuvud var för något. Fan vad jag skrattade åt honom när jag gick därifrån, valt kök och kan inte vad ett saladshuvud är? Efter det hade vi projekt och företagande, eftersom sandra inte va där så fick jag sitta och jobba med uppgifter istället för att komma på vad vi ska driva för företag. Efter det hade vi lunch, så vi gick och käkade på åkersvik, det va pannkaka, gott! Synd att maten tog slut så vi knappt fick något bara. Efter det idrott, jag va inte med eftersom jag fick värsta anfallet när jag kutade från ena bussen till den andra dan innan. Gjorde inte så mycket efterssom håkan mest gick igenom träningsmaskinerna med oss. Efter det hade vi företagsekonomi, kicki låssades vara sandra, det va ganska kul, undra vad våran lärare kommer att säga på tisdag när hon får se den riktiga sandra? Haha! När det va slut så gick jag ner till navet och mötte ange och tog bussen med henne till kovland, fick skjuss av någon snäll granne till stallet och sedan fixade vi i stallet och red, gick ganska bra faktiskt. Prinsen börjar lyssna på mig bättre nu, stolt! :D Underlaget va faktiskt finemang, hoppas det håller i sig. Kerstin kom och hämtade oss och när jag kom hem så skyndade jag mig att göra mat och käkade, kycklingklubbor och ris, mums! Sedan så snackade jag med en surpelle på msn, jag hade faktiskt hejjat! :P Jag höll typ på att somna sittande, så jag la mig och kollade på film, såg 1 ½ avsnitt sen somnade jag. Skönt att somna tidigt för en gång skull!


Imorse så va jag typ jättetrött när klockan ringde, så det blev till att kasta sig i duschen eftersom jag inte orkade det igårkväll, och jag vet inte hur man duschar fort så jag fick stressa som fan för att hinna med bussen. Jag kom ut precis samtidigt som bussen, eller jag kom lite före. Jag träffade Kicki nere på bergsåkers skolgård, där våra bussar kommer. Vi tog kovlandsbussen in till stan och sedan gick vi upp till altinska. Jag läste tidningen och löste sudoku eftersom det va så länge tills vi började. Hade näringslära och gick igenom det vi ska ha på provet nästa vecka. Kul, nu har vi 3 prov nästa vecka. Inte! Vi fick sluta tidigare så jag och amanda drog ner på stan och tog ut pengar och sedan gick vi till hedbergska, käkade lite lunch, som för övrigt va jätteäcklig! och sedan gick vi upp och väntade på elisabet, våran yra lärare, som kom typ en kvart försent, eftersom hon trodde att vi skulle ha lektion på åkersvik. efter det hade vi lunch, så jag, sandra och amanda drog ner på hemköp, där träffade sandra vic så hon följde med honom till donken och jag och amanda gick och handlade.. jag köpte mango som jag tog med mig upp till altinska och skivade upp, fan vilken tur vi har som har 2 matlagningskök som vi kan använda ;) sedan ringde jag sandra, som vi hade lovat att gå och möta på donken och sa att vi hade glömt bort henne, så hon kom upp till metoden. sedan så satte vi oss och snackade med lasse innan lektionen började, engelska. skittråkigt! vi fick göra 2 läxförhör, men det gick bra, som tur är. fick sluta tidigare så jag tog bussen till bergsåker där pappa kom och hämtade mig och så åkte vi hem.. nu sitter jag hemma ensam och vet inte vad jag ska göra varken nu eller ikväll.. tror jag ska gå och spela lite NFS underground nu, det va så länge sen. Skriver ikväll om jag inte ska bort, få se om jag orkar göra något. Hej då!!


Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards