Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Pokerface

Av Denise Julietta - 20 februari 2009 13:49

Hejsan! Hemma igen för att kika på ett par filmer till skolan och sova lite i soffan. Jag lyckades ju inte sova hemma efter att jag hade bloggat sist, tobbe ringde och ville ha filmer så jag sa god natt till mamma och gick dit.


Igår så åkte jag ner till stan och jobbade lite projekt med ullis, och tro inte på fan att jag missade min tandläkartid, jävla skit!! Vi uträttade lite ärenden på stan och efter det åkte jag till stallet. Fan va less jag blev på prinsen, han kunde verkligen inte bete sig. Först tog det typ en halvtimmes skrittjobb för att han skulle slappna av, det brukar ta 5-10 minuter, sen ville han inte trava utan bara började galoppera hela tiden. Och inte nog med det, när han travade va det någon jävla travartrav (och prinsen är ett halvblod) dessutom, inte den fina samlade trav som han brukar ha. Efter att jag hade slagit sönder mig tillräckligt så hoppade jag av och jobbade han lite vid hand, där va han lugn i alla fall och det hoppas jag han får fortsätta vara. Det börjar bli lite mycket saker som händer nu. När jag kom ner till stan så gick jag och hämtade mina tallrikar på cervera och köpte blommor åt mamma innan jag åkte hem. Tobbe, carro och per kom och vi käkade tårta och mös. Senare på kvällen blev det poker och pizza hos tobbe och robbe, jag vann även på pokern :D


Idag så har vi haft praktiskt prov i matlagning, fan va roligt det va! Vi hade en jury som bestog av några av sundsvalls bästa kockar, så det va lite nervöst att gå in där. Jag gjorde i alla fall pasta pesto till varmrätt och svartvinbärskokta päron till efterrätt, bilder kommer nog senare för en lärare på HV Foto va där och knäppte en massa kort. Dagbladet va också där och knäppte kort, mig intervjuade dom så vi får väl se om jag dyker upp där någon gång inom den närmsta framtiden. Även att fotografen mobbade mig och sa att mitt hår såg ut som pasta pesto, det va ju snäll? :O Nu får man gå och vänta enda till vecka 11 för att få veta resultatet i tävlingen, jag är i alla fall nöjd med min insats och det är huvudsaken. Nu sitter jag hemma, orkade inte gå på samhälle när inte kicki skulle dit. Ska lägga mig i soffan och se på dom filmerna här hemma istället. Kanske sova liteså jag inte somnar först ikväll också, haha! Ha en bra helg Denise

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards