Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Liden helg

Av Denise Julietta - 2 mars 2009 20:03

Hejsan! Nu är jag hemma en snabbis medans tobbe är och spelar innebandy. Helgen har varit helt underbar, i fredags när jag hade packat så ringde tobbe när jag va på väg ut genom dörren för att gå hem till dom. Då va robbe och kakan påväg för att hämta upp mig, så jag gick ner dit och packade tobbes saker och sedan åkte vi mot liden. Väl hemma hos robbe så käkade vi lite mat medans vi väntade på tobbe, och jag kom på att ölen va kvar i bilen. När kakan kom med dom så insåg jag hur dum jag är, jag hade också glömt en massa kläder och hjälmen men jag kommer bara ihåg ölen. Runt 8-9 någon gång drog vi på oss kläderna och åkte ut med skotrarna, det blev en tur först och sedan åkte vi till en stuga mitt ute i skogen där vi gjorde upp eld och satt och mös. Det kom också lite mer folk från "byn". Vi blev kvar där framåt en 1 på natten kanske, då tog vi oss en tur runt på en massa ställen, och eftersom det snöade så man knappt såg framför skidspetsarna så va det inte så jättekul. Jag åkte även av skotern då för första gången, jag har aldrig sett någon springa så fort i djupsnön som tobbe gjorde då.


I lördags så klev vi upp runt 10 på morgonen och åt en massa frukost innan patrik kom. Dom pillade på lite med robbes skoter som trasslade, men dom fick inte till det så han fick åka med patrik. Vi drog och kollade på rally någonstans därikring, snacka om tråkiga bilar dom gick ju så sakta. I pausen så åkte vi ner till någon sjö där solen sken och va jättevarm och där man också såg rallyt när det började igen. När det va slut så åkte vi ner mot liden igen. Jag fick köra och gasade på riktigt rejält för att vi skulle komma ifrån patte och robin, jag missade dock ett jävla hopp mitt i vägen så vi flög rakt in i snödrivan. Tobbe åkte också av skotern en gång när jag körde, men det va för att han skulle vända sig om och fucka åt patte och robbe. Roligt som fan hade vi i all djupsnön. Vi burkade, hoppade och ramlade av skotern en massa. Vid 5 någon gång drog vi ner till robbe och käkade och värmde oss lite innan vi åkte till nå folk i byn. Bara en massa gamla gubbar, men ganska roliga va dom. En kille han kallade sin kompis karlsson på taket och sa att han hade en dammvippa i röven, och en surrade på om nacksta som bagdad. Jag och tobbe råkade riva ner en bokhylla så efter det pös han jag och robbe ganska fort. Det vart ganska trångt med 3 pers på skotern så över älven åkte jag och robbe av HELA tiden för dumtobbe skulle hålla på att burka. Men jag tror inte att jag har skrattat så mycket på jävligt länge. Vi åkte i alla fall upp på vättaberget, rakt upp för skidbacken, för att försöka göra upp en eld och grilla lite. Gick dock inte så bra med elden så vi begav oss hemåt. Tobbe körde som en jävla idiot och jag trodde min sista stund va kommen. Jag tänkte verkligen gå hem när vi kom till macken, men jag kom på att det va så långt så jag åkte i alla fall.


I söndags när vi vaknade så va alla mer död än levande, så det blev fika och sedan ligga i soffan och dega tills vi fick skjuss till stan. Där blev det en dusch och sedan gick vi på ica och köpte tacos, supersmarrigt! Vi fick också till tv:n efter mycket om och men så vi kunde kolla på beck.


Idag kunde jag som vanligt inte sova särskillt länge eftersom tobbes klocka börjar ringa klockan 6 och ringer fram till kvart över 7, så när han väl har åkt kan jag max sova 2 timmar till. Har tvättat en massa idag, och det går ju så segt eftersom det bara finns en maskin och den tvättar nästan 2 timmar. Kollade på reprisen av melodifestivalen förut, mina favoriter gick inte vidare. Tobbe kom hem vid halv 6 och strax efter honom kom swingen, så jag lagade gomat, afrikansk kyckliggryta. Dom drog på innebandy så nu sitter jag hemma ett tag. Ska gå ner snart igen, måste diska och ta rätt på tvätten, vill kunna gosa med tobbe när han kommer hem.


Världens längsta inlägg, men men.. Nu ska jag snoka vidare :) Puss! Denise

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards