Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Denise Julietta - 22 februari 2008 22:21

Flerence valentin är skön som fan! Kan även rekomendera upp på sociala, ner på systemet Med samma artist. 

Av Denise Julietta - 22 februari 2008 21:42

Hejsan! Nu har jag inte bloggat på länge igen, jag ber om ursäkt men har faktiskt inte orkat!

Om jag inte minns helt fel så va det i måndags jag bloggade sist så jag börjar väl med tisdag. Va på framtids och utbildningsmässa då, åkte med sandra och hennes mamma från stan. Gick med sandra först och sedan kom malin. Va allmänt jättedrygt och man fick bara en massa tidningar från ställen man inte va intresserad av. Träffade selli också, som jag inte hade träffat sedan i somras, det var trevligt. Gospojk, synd att han bor så långt borta så man inte får träffa han så ofta. När vi va less på mässan så åkte jag ner på stan och köte en blomma till mamma som fyllde 45 år, sedan åkte jag hem och käkade middag. Senare på kvällen kom mormor & morfar, morbror & hans fru & mina kusiner, och carro & per, så vi fikade och pratade.


I onsdags så hade vi restaurangen på skolan, jag va trött och irriterad mest hela dagen, men det gick bra endå. Vi gjorde paprikaschnitzel och entrecote, och jag lyckades inte klanta till någon uppläggning allt för mycket denna gång, framsteg! När vi slutade åkte jag hem och jäste ett tag och sedan åkte jag till stallet med kvart i 7 bussen. Det gick bra att rida och det va skönt att bara vara själv i stallet, få känna lugnet ett tag. Mamma kom runt 10 och så åkte vi hem och jag käkade lite och duschade, jag fattade inte att klockan va runt halv 12 när jag va klar, jag trodde klockan va runt 10, jag är sån vanemänniska, så jag kunde inte somna alls i tid.


Eftersom jag inte kunde somna på kvällen innan så kunde jag knappt kliva upp ur sängen igår, jag va typ död och ville bara somna om. Tog mig till skolan i alla fall, fick springa till bussen, vilket i och för sig börjar bli en vana nuförtiden. Jag kom lite sent till gastronomin tror jag, men det gjorde inte så mycket. Vi fick lyssna på en saga, som man inte fattade någonting av, en massa mattermer man aldrig hört förut. Sedan pratade vi om vilka restauranger i sverige som har michelinstjärnor och hade frågesporttävling, och denna gång vann mitt lag. Men det var verkligen inte min förtjänst, jag va så jävla seg igår. Sedan hade vi projekt och företagande med surkärringen, och hon var faktiskt ovanligt "snäll". Vi gick ner i datasalen och jag och sandra kom äntligen igång med vårat projekt, några veckor försenade. Det va faktiskt ganska kul att inreda våran butik, vilket vi måste göra för att veta hur mycket allt kommer att kosta. Efter det hade vi lunch, så jag, carro och sandra gick och käkade pizza och sedan skrattade vi och dummade oss hela vägen till åvik. Hade idrott, eller mest hälsa den här gången, gick igenom anatomi typ och gjorde en massa fula saker för att få bättre hållning. Jag hade ingen företagsekonomi så ange hoppade över sitt valblock så åkte vi tidigare till stallet. Vi red i över 1 timme, och det brukar vi aldrig göra, så när mamma kom fick hon vänta. Jag vart så stolt över henne, hon har verkligen kommit över sin rädsla för hästar, hon ledde ut prinsen helt själv i hagen. Jag lärde mig göra bakdelsvändningar också, har aldrig fattat hur man gör, men ange är så duktig på att lära mig saker. När jag kom hem tog jag ett bad och myste och sedan kollade jag på du är vad du äter och min favvo gordon's kitchen nightmares.


Idag så missade jag bussen jag skulle åka och fick springa till nästa, hur lyckas man? Tur för mig att det va en förvirrad kärring som klev på sist så jag han springa dit och knacka på bussdörren. Satt och flåsade ner till stan för jag va så anfådd, snacka om att jag har fått sämst kondis, det är värre än någonsin! Jag hade inte missat så mycket av lektionen för dom började senare på näringsläran, vi gjorde något papper och sedan fick vi sluta. Gick och käkade lunch när matsalen öppnade och sedan hade vi svenska. Jag hade inte varit på svenskan på jättelänge så jag hade inte en aning om vad dom höll på med, men eftersom svenskan har gått bort så mycket så va det bara en lektion jag hade missat. Jag och malin satt mest och ritade på våran uppgift hela lektionen. När den va slut så hade vi lunch, men eftersom vi redan hade käkat så gick vi på altinska och köpte gofika. Jag köpte en princessbakelse åt patrik, en munk åt daniel och ett wienerbröd åt mig för 17 kr, det tycker jag är bra pris. Vi satte oss i uppehållsrummet och fikade och pratade om "spöken". Det är svårt att inte tro på övernaturliga saker när malin berättar om allting som hon varit med om. Sedan hade vi engelska och gick igenom till provet, kommer bli värsta monsterprovet, hua! Sedan fick vi sluta, jag tog bussen hem och packade ihop mina saker och vid 4 kom pappa och hämtade mig. Vi skjussade hem hans arbetskompis och sedan åkte vi och handlade, när vi kom hem så lagade jag mat och sedan tog jag med mig kenzo och gick till rasåsgården och köpte godis. Va glashalt ute, men det gick. Gjorde fruktsallad när jag kom hem och sedan kollade jag på let's dance och käkade godis och fruktsallad. Nu sitter jag och väntar på att man ska få se vem som åker ur let's dance och sedan ska jag lägga mig och kika på nåt programm om jag hittar nåt bra på svt's eller kanal 5's hemsida. Min dator hänger sig nämligen varje gång jag kör igång mitt nedladdningsprogram, vettefan vad det är för fel, den som vet kan ju kommentera. Vi har ju fått snabbare internet i töva nu, så det är ju synd att man inte kan tanka filmer. Nu ska jag dra mig vidare. Ska försöka uppdatera oftare, för er och min egen skull. Take care <3


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards