Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 9 februari 2008

9/2

Av Denise Julietta - 9 februari 2008 11:37

Hej! Trött Denise ska försöka blogga idag, får se hur det kommer att gå, kanske så kommer jag råka radera hela mitt inlägg med pekplattan idag också? Eller så kommer jag inte göra det eftersom jag sitter vid den bärbara datorn jag har hemma hos pappa, som har mindre skärm, som gör att jag inte kan klicka på så mycket annat än skrivrutan, och som har pekplattan lite nere i själva datorn vilket gör att det inte är lika lätt att komma åt den som på den andra. Däremot så har den här datorn en tendens till att kunna hänga upp sig helt utan förvarning och det enda som går att göra är att trycka av datorn på strömbrytaren och sedan slå igång den igen. Inte ens cntl+alt+del funkar, ingenting funkar, dumma dator! Men nu ska jag inte kalla min dator dum eftersom den inte har hängt sig en enda gång sen jag kom hit, och det får jag tacka den för.


Gårdagen bestod av skola, fast jag hoppade över svenskan för jag hade inte gjort klart läxan vi hade, ville inte få utskällning. Jag åkte hem och tänkte plugga, men det blev ett avsnitt av en serie jag inte tänker erkänna att jag ser på istället. Övriga lektioner som jag faktiskt gick på va ganska roliga. På näringsläran som vi har på fredagmornar gjorde vi igår en planch med ett vitamin per grupp. Jag och sandra hade ett b-vitamin som hette nicain, vi skulle skriva och sätta upp bilder på vart det vitaminet fanns vad vad det behövdes till i kroppen. Det blev en hel del roliga plancher, vi kommer garanterat att ha roliga bilder att refera till när vi skriver provet om några veckor. Efter svenskan och lunchen, som jag tillbringade hemma, så åkte jag ner till skolan igen och hade engelska, vi fick leka lekar. Först fruktsallad (eller fruitsalad, eftersom det var på engelskan), många skratt fick vi där. Och sedan hela havet stormar, det var rätt kul eftersom vi inte hade någon musik och dom som åkte ut fick sjunga. Sedan tyckte våran lärare att det räckte och vi fick sätta oss och jobba, det var inge jobbigt så det gick fort. Vi slutade runt 2, och då ringde jag min syster och hörde om hon var kvar på stan, och det va hon. Jag gick och mötte henne och Lisa på kina vid navet, där dom hade suttit och lunchat i över 2 timmar. Jag fick åka hem med carro, men först skjussade vi hem Lisa. När jag kom innanför dörren hemma så skulle mamma åka och handla så hon frågade om jag ville följa med, och det gjorde jag. Vi träffade mormor och morfar på ica, morfar är så rolig han, mamma tutade på honom när vi såg han på parkeringen, då stog han bara och stirrade på oss. Sedan sa han att han visst hade sett att det va vi, fast det inte såg ut som så. När vi kom hem så gjorde mamma lax, gott! Jag packade ihop mina saker efter maten och mamma skjussade mig hem till pappa. Vi såg på tv och carro och per kom förbi och fikade. Jag gick och la mig och såg på fråga olle på kanal 5s hemsida när let's dance va slut och somnade innan programmet va slut, hur kan jag va så trött? Vaknde vid 7 imorse av att datorn lyste mig i ögonen, slog igen locket skitsur och somnade om. Vaknade vid 10 och klev upp och fikade. Pappa och kerstin är i birsta så jag tror jag ska gå och spela lite tv-spel nu. Ska till mormor och äta middag ikväll, hon fyllde år i veckan, ska bli trevligt. Det är alltid kul att vara hos mormor och morfar :) Ha en fortsatt bra helg läsare.


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards