Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Denise Julietta - 15 februari 2008 18:21

Hade kunnat vara hur bra som helt om det inte hade varit för att mange schmidt är så dålig, eller i alla fall om jag hade tyckt att han va bra.

Av Denise Julietta - 15 februari 2008 13:37

Hejsan! Nu är jag tillbaka, det var ju några dagar sedan jag skrev sist. Jag ber om ursäkt och hoppas det inte gör allt för mycket. En hel skolvecka har gått och massor har hänt orkar inte dra allt för mycket. I tisdags va jag och red efter skolan, gick sådär, tränade på volt och det har jag inte gjort på länge så han ville inte ställa sig riktigt innåt, men han är endå min gos. I onsdags hade jag servering på skolan, vi skulle vara 5 stycken plus en i disken, när jag kom på morgonen va det bara jag och kicki plus doris i disken. Typiskt, men vi kände att vi skulle klara det endå eftersom matsalen är så pass liten, men vi hade 27 gäster som skulle ha mat samtidigt och köket och servisen är inte så bra på att prata med varandra. Malin kom i alla fall runt 9 efter att hon hade haft utvecklingssamtal och hon stannade fast hon hade tänkt åka hem. Vi jobbade skitbra tillsammans och fick jättemycket beröm från både gäster och lärare, vi fick till och med dricks av ett par gäster som äter där varje dag och som aldrig lämnar dricks i vanliga fall. Skitkul dag! Farmor och carro kom också och åt, dom verkade också nöjda :) Igår så hade vi ingen lärare på gastronomin, så vi såg en film om kocklandslaget från 1999 när dom va på olika platser i världen och kollade på hur deras matkultur såg ut. Tråkigt, men det dög. Sedan gick vi till hedbergska, då stog ´gruppen musikpolisens bil på parkeringen. Då sa jag "titta polisen är här" Och så svarade jag tror det va carro "dom är här för att ta mig" Sedan kom vi upp och såg att det va musikpolisen, så började alla asgarva. Hade prov på projekt och företagande, gick sådär, borde i alla fall få G hoppas jag. Fick gå när vi va klara, så jag och malin gick på åkersvik och käkade och jag hjälpte henne att plugga på för körkortet lite. Sedan gick vi och satte oss i omklädningsrummet och då ringde ange och frågade om jag hade någon malin nyberg i min klass, så jag sa att hon satt där med mig och malin vart nyfiken. Hon va stensäker på att det va sandra som hade ringt, så jag lät henne tro det. När ange kom med lily så fick malin ett anonymt alla härtans dags hjärta med geléhjärtan i. Hon hade ingen aning om vem som hade skickat det, mystiskt. Sedan så övertalade malin mig att vara med på gympan och åka skridskor, gav med mig till slut och va med, det va faktiskt riktigt kul. Men det är ju bara för att min klass är så go! Vi lekte (ovanligt va?) under hökens vingar kom. Sedan så hade vi företagsekonomi, jag och daniel satt mest bara och flamsade. Va döhungrig och trött. Fick sluta tidigare och skyndade mig ner till navet och mötte ange och tog bussen med henne till stallet. Jag va på lite halvdåligt humör, fast jag försökte pigga upp mig med en snickers. Jag gled på mina skor hela vägen till stallet, och det va skitkul, för jag är en lättroad människa. Jag longerade prinsen, som tjurade idag igen, men inte lika mycket. Och så red jag hugur ett tag, han va grymm på western, måste ha tränat det tidigare. Pappa kom när vi fortfarande va kvar på ridplanen så vi fick skynda oss, så mycket som jag kunde för jag vill inte stressa i stallet, prinsen ska ha den tid han är värd. Sedan skjussade vi hem ange och jag gick in och köpte en pizza. Kollade på tv hela kvällen och somnade i soffan, vaknde typ 2 inatt och gick och la mig i min säng.


Idag så har jag legat i soffan och kollat på tv innna jag bestämde mig för att jag inte kunde vara inne hela dagen, så jag tog med mig kenzo och sparkade bort till åkern typ 1½km härifrån och där fick kenzo springa lös ett tag, men han är så lat så han sprang bara när jag kastade pinnar åt honom. Satt där i solen ett tag och sedan sparkade jag hem igen. Nu ska jag slänga in en ny maskin tvätt med kläderna jag ska ha när jag jobbar imorrn. Ska servera bröllop med kicki och carro, fy vad jag är nervös, hoppas det går bra! På återseende.


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards