Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Denise Julietta - 18 februari 2008 21:40

Jag lever på hoppet, men ingenting tycks ändras hur länge jag än väntar.

Jag vill förändra, men hur gör man det när ingen annan vill förändra?

Jag vill försvinna, börja om på nytt, få ett liv värt att leva. Här finns ingenting för mig, jag har insett att stan är för liten. Alla vet för mycket, och det man inte vet tar man lätt reda på. Det jag har gjort vid svaga tillfällen tidigare för jag betala för så länge jag stannar här. Jag förstår inte hur det kan vara så, sluta döma, lär känna.


Om lite mer än 1 år kan jag göra vad jag vill, äntligen. Då ska jag förverkliga drömar, börja om på nytt på en plats långt borta från staden där allt som händer ekar mellan bergen. Jag tänkte i början av vintern att jag aldrig kommer våga flytta från Sundsvall, nu kan jag inte vänta att få komma härifrån. Om vi fortfarande vill samma sak som vi pratar om nu så kommer jag och mamma flytta tillsammans, vi kommer inte bo tillsammans, men i samma stad. Även när jag är vuxen så vill jag inte vara utan min mamma, hon betyder mest för mig, den enda som alltid finns och alltid har funnits där. Det som är så himla bra är att både hon har och jag kommer ha jobb där vi kan jobba precis vart vi vill i hela världen. Jag ska uppfylla mina drömar så jag kan komma tillbaka till sundsvall full av upplevelser och stanna här och leva mitt liv. Mamma ska uppfylla sina drömar som hon aldrig har gjort, hon har aldrig bott utanför sundsvall. Och vem fan vill bo hela sitt liv här? Inte vi i alla fall.


Tankar från ensamheten av en ung människa med siktet inställt mot framtiden istället för åt fel håll. God natt.

Av Denise Julietta - 18 februari 2008 18:21

Hej! Nu har jag lite tid och ork till att blogga, så jag kanske ska skriva några ord om min helg.


I lördags vaknade jag alledes för tidigt, som vanligt. Pappa och kerstin va på IP och jobbade så jag va ensam hemma. Kerstin kom hem en snabbis och duschade bara. Eftersom jag va uppe så tidigt så slapp jag stressa. Jag strök kläder, målade naglar och fixade sminket och håret. Vid strax före 4 kom pappa och hämtade mig och skjussade mig till stan, jag gick till donken och mötte carro och kicki och sedan gick vi till nytorget där våran skjuss väntade. Vi åkte med henne till wärsta där vi skulle jobba, jag fick hjälpa kocken i köket mesta delen av kvällen, men jag serverade också lite. Och en massa diskande, fy fan va jobbigt det va i klackar! Vi slutade runt halv 12 och då kom tommy och robin och hämtade oss. Vi ville åka på max och käka, men vi ångrade oss och köpte bara en dricka var, tommy och robin hade åkt iväg så jag riingde dom och gick och köpte en dricka till mamma. Jag va sugen på att hitta på något så jag frågade om vi kunde åka runt lite med dom i rallybettan som jag kallade robins bil. Och så gjorde vi det, jag va ner och körde lite på kuben plan, och tommy va verkligen livrädd! Jag skämde som vanligt ut mig en jävla massa, förlåt tommy och robin, det va too much för er. Vi åkte ut till söråker och släppte av carro, jävlar va rallybettan fick jobba, gick väl 140 eller nåt på motorvägen, tilläggas bör att det är en jättegammal saab och vi va 5 pers i bilen. Efter det åkte vi ner till stan och släppte av kickan och sedan skjussade dom hem mig.


Igår så hade jag riktigt ont i huvve när jag vaknade, käkade lite frukost och tog en alvedon och sedan bar det av mot stallet. Hämtade upp ange på vägen. Sedan fick jag för mig att jag skulle byta spån hos Prinsen, bra jobbat denise. Orkade inte och gjorde typ hälften, och la in nytt spån. Sedan kom anna och hennes kompis och red med mig och ange, alla red barbacka och sedan la vi ut cavalletti, prinsen va så fjantig så han hoppade över bommarna. Jag höll på att flyga av för jag va inte beredd en enda gång. Sedan fick anna prova på att rida prinsen för hon aldrig hade ridit en storhäst förut och jag red katla ett tag. den hästen är ungifär till midjan på mig. Men hon tjurade så mycket så jag gick omkring med henne istället. Sedan tog vi upp hästarna och städade i stallet och sedan fixade vi tillbaka bommarna och gunvor kom och hämtade oss. jag tog bussen från bergsåker och tog en dusch när jag kom hem. skulle åka och käka med tommy men han tjurade på som vanligt och jag fick käka nå tråkmat hemma. snacka om knepig min bror är, här ska man bjuda han på mat och så tackar han nej. satte mig och såg på film tills mamma skulle ha datorn och fick sitta och läsa tills hon va klar för mamma satt på mitt rum och micke va i vardagsrummet så jag kände mig hyffsat utsatt, stackars mig. la mig och kollade på wallander när den började och sedan somnade jag.


Idag så åkte jag ner till stan och hade projekt och företagande, vilket misstag. jävla kärring vi har till lärare där! och ja, hon är verkligen det! Hon skällde på oss HELA tiden, sedan tvingade hon mig, kicki, carro, catta och nadja att sätta oss på stolar i mitten av klassrummet. sedan typ skällde hon på catta och nadja som inte hade gjort nåt och hyttade med en penna i ansiktet på catta, helt störd kärring. Fick höra att hon har blivit anmäld till rektorn flera gånger, konstigt att hon överhuvudtaget får jobba kvar, inte ens andra lärare tycker om henne. När vi äntligen fick sluta så gick jag, carro, kicki och sandra ner på bangkock city och köpte mat och gick upp på altinska och käkade. Sedan knäppte vi lite roliga kort som jag kommer dela med mig av på bilddagboken, i alla fall vissa :P När lunchen va slut så hade vi engelska, såg på ett avsnitt av serien vi kollar på och sedan hade vi klassrådstid och fick sluta. Jag och daniel satt kvar och nörade oss lite, en del roliga kort blev det. Halv 3 började vi uppe i bageriet och idag bakade vi mjuka kakor, jag kicki och carro bakde amerikanska muffins, gott! Några dryga sms hanns det med också, nu är det finito! :P Sedan gjorde vi marsipanrosor och fick sluta tidigare, jag tog 6 bussen hem och nu ska jag snart käka tänkte jag. Ikväll blir det till att jäsa och imorgon ska vi på gärde på någon mässa, ska möta sandra i stan klockan 9 så får vi skjuss med hennes föräldrar eftersom vi inte vet vartifrån och när bussen går från hedbergska. Ha en bra kväll!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards