Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 5 februari 2008

5/2

Av Denise Julietta - 5 februari 2008 21:13

Hejsan! Here again. Ny vecka, nya bekymmer. Igår så va det skola som vanligt, hade projekt och företagande första lektionen, gick väl lika dåligt som alltid, vi har inte kommit på vad vi ska ha för företag ÄN. Har ingen aning om hur vi ska komma på något, det jag tycker är kul, tycker inte sandra är kul, och tvärt om. Blir ju inte bättre av att våran lärare är en surkärring. Efter den lektionen hade vi lunch, jag och sandra gick ner på hemköp och köpte fika eftersom det va äcklig lunch på skolan, och sedan gick vi till bankomaten och jag tog ut pengar till klippningen som jag hade bokat om på morgonen till en tidigare tid. Efter det gick vi upp på altinska och käkade och efter ett tag kom grabbarna, sandra hade köpt en tidning som hon satt och bläddrade i och på sidan med alla kädisar som visar muffen så vart alla intresserade. Hur fan kan dom va så dumma så att dom sätter sig i situationen att någon fotograferar mellan benen på dom?! Det är mycket man aldrig kommer att fatta. Vid kvart i 1 när dom andra skulle börja drog jag iväg till waterbellis och klippte mig. Det va verkligen jätteskönt med huvudmassage när hon tvättade håret på mig! :) Frisyren blev bra tycker jag, inte för kort och endå gjorde hon en snyggare frisyr och klippte lugg på mig. När jag va klar där så kilade jag tillbaka till skolan och kom precis till engelskan när vi skulle sluta. Sandra hade utvecklingssamtal så jag satt och väntade på henne och sedan gick jag upp till Gunnar och sa att jag mådde dåligt och inte kunde komma på Bageri och Konditori. Jag ringde och sjukanmälde mig och sedan så gick jag och sandra på stan och fixade några saker innan jag drog hem. Käkade middag och sedan la jag mig och pluggade innan jag dog i sängen för dagen.


Idag då? Började halv 9 imorse med företagsekonomi, gick finfint att jobba idag, hann med nästan allt vi skulle. Gick sedan en våning när och hade svenska, gick skit! Kommer aldrig få klart den där jävla uppgiften, hjärnan vill inte jobba med det. Satt och snackade med alla istället och lyssnade på musik. Efter det gick jag ner till matsalen och käkade med killarna och sedan gick vi till altinska, träffade ange där och sa grattis till henne, hon fyller nämligen 18 år idag. Nu vet jag vem som kommer få köpa snus åt mig i alla fall :P Varför ska man vara 18 när man snart har en hel klass med 18-åringar? Hehe! När vi snart började så drog vi tillbaka till hedbergska och hade storköksteori, såg en film där dom styckade ner en gris och sedan gick vi igenom matsedlarna. Fick även tillbaka provet vi gjorde förra veckan, fick 1 poäng under max, rätt nöjd! :) Jag hade igentligen 4 fel, men eftersom man fick 3 poäng om man svarade på allt så fick jag bara 1 fel. När vi slutade där så hade vi engelska på altinska, så vi gick dit och jag gick ner och tog på mig tjocksockar istället för skorna, och sedan när jag kom upp och skulle göra något så va golvet lite halt under mina sockar så jag drog fetvurpen mitt i korridoren! Så jävla fult! hahaha! Hade en lika tråkig engelska lektion som vanligt och sedan hade vi alkoholhantering. Det måste nog va den bästa lektion vi har, då får jag diskutera :D Intressant är det som tusan också. Fick sluta tidigare, men jag hade precis missat min buss så jag åkte hem och åt middag och sedan så skjussade mamma mig till stallet. Anna va också där så jag pratade med henne lite, kul tjej det dära. Jag red barbacka idag också, va mys, men det blev så varmt så jag fick ta av mig jackan fast det va minusgrader. Mamma va ju rolig hon också, hon sprang omkring i hästarnas fotspår och lekte. Hon va så kul att kolla på! hehe! Sedan skulle hon tävla med prinsen, men jag manade på honom till galopp så då gav hon upp för hon insåg att hon inte hade någon chans. Sedan skulle jag lära henne LC programmet i dressyr, men hon orkade inte springa. Konstigt? Det skulle inte jag heller göra, inte ens på den lilla ridplanen som dom har däruppe. När jag tyckte att jag va klar så hoppade jag av prinsen och så tog ledde mamma upp honom till stallet, och han gnuggade av sig allt slem mot henne :P Jag fixade prinsen och sedan i stallet innan jag bytte om och vi åkte hem. När vi kom hem så drack jag och mamma te och åt semla, gott! :) Såg på bygglov och nu medans jag har skrivit har jag sett på house. Nu är det duschen som gäller så man blir lite fräsch igen efter stallet. God natt!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards