Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Julafton

Av Denise Julietta - 25 december 2008 13:40

Hejsan!! Dags för en uppdatering eller vad sägs? Igår var det ju som alla vet julafton och det blev faktiskt en mycket trevlig sådan. Dagen började med att jag klev upp lite för sent så det blev hopp i duschen snabbt som ögat och sedan göra sig klar. En timme senare satt vi i bilen och det bar av mot njurunda. Vi åkte först en sväng till Anna och Roger där vi lämnade julklappar och önskade god jul och sedan vidare till Johan och Anette där mormor bjöd på dopp i grytan. Där vart vi väl kvar i en sisådär 2 timmar kanske innan det var dags att röra sig norrut igen. Jag åkte med Caroline och Per hem till dom där vi packade in julklappar i bilen och sedan åkte vi hem till Pers syster Helena, hennes man Rikard och barnen. Dom hade ju naturligvis lyckats glömma julmaten hemma så det blev en sväng tillbaka till bredsand och hämta den innan vi kunde slappa ner i soffan hemma hos Helena och Rikard. Det bjöds på glögg, julmust och en massa goda hemmagjorda julgodisar till Kalle och sedan kom tomten (såklart jag som vanligt) och delade ut några paket för att barnen skulle bli lite lugna. Vid 5 åt vi mat och det va helt underbart god mat vi fick, massor av den kalla maten som är det enda jag tycker om. När vi hade ätit upp så blev det julklappsutdelning igen, jag fick massor med fint av syrran och per, en bok av helena, rikard, moa och tyra och en liten börs av Ammy. Det är kul med julklappar, men ännu roligare är det att det va en så mysig jul! Vid 8-halv9 någon gång kom jag hem, och jag hann bara öppna dörren för att se förödelsen som hade skett medans vi var borta. Katterna hade lekt Tarzan och rivit omkull julgranen så den låg ner över hela vardagsrummet och kulorna hittade jag lite överallt när jag hade rest upp granen igen. Jag tog det lugnt och kände lugnet ett tag och sedan ringde jag pappa och kerstin och pratade med dom i typ 1 timme om hur dom hade haft det i Goa. Emma ringde senare på kvällen och hörde om jag hade lust att hitta på nåt, och jag bangade inte så jag gick ut och mötte dom och drog en sväng och kollade lite. Biljäveln gick sönder och jag trodde att mitt sista andetag var draget. Men det gick bra och det verkar som dom tog sig hela vägen hem helskinnade efter att dom hade släppt av mig. När jag kom hem lackade jag klart mina naglar och sedan va det sängen som gällde för så ont som jag hade i magen igår har jag nog aldrig haft tidigare, jag trodde verkligen att jag skulle svimma. Men idag känns det bra, sömn är nog den bästa medicinen som finns :)


Idag har det bara varit slödag än så länge, har plockat ihop på mitt rum, men jag slapp dammsuga för det gjorde snälla mamma. Ska väl snart ta och hoppa i dushen för klockan 5 kommer mormor och morfar, anette och magnus och per och caroline. Blir inget juldagspartaj för mig ikväll, inte på stan i alla fall. Förmodligen blir det lyset imorrn istället. Någon som ska dit? Take care darlings <3


Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards