Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Denise Julietta - 11 december 2008 12:32

Hejsan! Jag har suttit och läst lite artiklar nu på morgonen om anklagelserna mot Åke Svanstedt om att han använder sig av grisfösare. Jag blir rent ut sagt skitförbannad! Till att börja med så förstår jag verkligen inte vad tv4 får ut av att smutskasta en av de sporter som får mest och bäst sändningstid i just TV4.


Någon smart människa hade skrivit en kommentar på aftonbladets hemsida som jag tyckte mycket om, i den stog det typ att om man använder el på baken på en häst kan jag nästan garantera att hästen inte tvekar en sekund stt kicka av all sin kraft, och vad som händer den som sitter i sulkyn då kan ni nog lista ut själva. Vilken proffetionell tränare tror ni skulle utsätta sig själv eller sina anställda för det?


När jag såg Kalla Faktas program så va det nästan så att jag inte kunde fortsätta titta för jag vart så förbannad på att programmet va vinklat åt ett håll och inte tillät åsikter från flera håll. De hängde ut Åke Svanstedt efter anonyma anklagelser men trots det så fanns han inte med på deras lista över vilka kuskar som hade flest bötfällningar för att ha använt för mycket drivning. Att det inte heller fanns någon röd tråd i programmet gjorde inte heller saken bättre, eller jo, den röda tråden va att kasta så mycket skit som möjligt. För att ge sina enormt kunniga kommentarer i programmet hade TV4 tagit in en tränare som endast är känd för att inte kunna få sina hästar att springa och ha varit med i "Du är vad du äter" för att komma i sin kördräkt. Förutom honom hade de också tagit in en banveterinär som tänker mer på att tjäna pengar än att hästarna verkligen mår bra. Att TV4 hade intervjuat Stig H Johansson i en timme inför programmet och han inte syntes en enda minut kan ju bara betyda att han inte hade en massa skit att kasta på travet eller hur?


När Tv4 intervjuade Svandstedt angående grisfösarna så var han mitt uppe i värmningen av hästarna (till att börja med, hur många gånger intervjuar dom tex Zlatan under uppvärmingen?) och hade igentligen inte tid att svara på frågor. Trots det ställde han upp och svarade, till och med väldigt vänligt för att vara honom eftersom han inte direkt är känd för att vara världens mest sociala och vältaliga människa. När han tyckte att det räckte för att han hade sitt jobb att sköta så kom reporten endå tillbaka och då ryckte svanstedt av reporten microfonen och kastade den på marken, något som Tv4 tydligen anser att det är bra tv eftersom de tog med det istället för vettiga saker. Men frågan är ju, gjorde han fel när reporten störde honom mitt i uppvärmningen och hon endå inte lät honom vara ifred? Jag tycker han gjorde helt rätt!


Nu orkar jag inte skriva mer! Men jag hade så jävla mycket åsiker och ingen att dela dom med just nu så jag va tvungen. Men jag avslutar med att säga som så många andra sagt före mig- Kung Åke!

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards