Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under juni 2008

2/6

Av Denise Julietta - 2 juni 2008 17:57

Hejsan!! Sitter på Kerstins jobb nu och har ingenting att göra så då kan man väl passa på att blogga lite. När jag skulle kliva upp imorse så funderade jag allvarligt på att inte kliva upp ur sängen, men pappa ringde så jag klev upp endå. Packade lite saker, sminkade mig och sedan åkte jag till skolan. Fick tillbaka proven jag gjorde förra veckan, gick faktiskt riktigt bra. Sedan gjorde vi några uppgifter, eller vi skulle göra dom men satt och snackade och retade gallfeber på surkärringen istället. Tji fick hon när jag klarade alla uppgifter för jag hade redan lärt mig hur man skulle göra på företagsekonomin. Vi fick sluta lite tidigare tror jag så då jag gick och kicki ner och hämtade min moppe och körde den till altinska, patrik skrek jävla vandaler efter oss när vi blåste förbi dom i gångtunneln, va faktiskt rätt kul. Vi gick ner på stan och handlade lite och sedan gick vi och satte oss vid ån och käkade lunch, det va riktigt gott i solen. Sedans skulle hon dra och träffa sina päron så jag gick upp och satte mig vid datorn på altinska och sedan satte jag mig på bryggan och solade tills alla andra kom och vi skulle ha engelska. Carl-Magnus kom aldrig så vi funderade starkt på att gå precis när han kom. Vi körde musik quiz hela lektionen, vårat lag vann med 2-1, vi är så kung! Sedan hade vi handledartid i typ 2 minuter för lasse va inte där och sedan fick vi sluta. Jag åkte direkt upp på sjukhuset för jag skulle göra halsprov men det hade inte öppnat där än så jag åkte hem till töva istället. Ringde Mathias som va ute i töva och jobbade och åkte upp till honom och sedan åkte vi hem till mig och satt ute på altanen och surrade ett tag. När jag skulle käka så åkte han hem. Efter middagen så åkte jag med pappa och kerstin in till stan, vi släppte av kerstin på hennes jobb och sedan åkte vi hem till skönsmon och jag hämtade mina väskor och sedan åkte vi ner hit igen. Jag hoppas vi ska åka hem snart! Nu ska jag gå ut och kolla vilka det är som tränar, tjingeling.


Love/DeniseN

1/6

Av Denise Julietta - 1 juni 2008 21:23

hejsan! update om dagen eftersom jag har tråkigt. När jag hade skrivit sist så ringde jag syster, som inte svarade, och sen åkte jag till fläsian för att göra mamma sällskap. När jag hade parkerat moppen så såg jag henne komma gående så det va bara att åka hem igen. Hon gjorde sig klar och sedan brassade vi ut till birsta och elgiganten på tv-jakt. Stackars försäljaren säger jag, två dumma blondiner som ska handla tv. Till slut så bestämde vi oss i alla fall för vilken tv vi skulle ha och köpte ett hemmabiosystem till den. Va rätt kul när vi skulle ha hem den, för den höll inte på att få plats i bilen men tjurig som vi är så fick vi in den till slut. Åkte hem och packade ur det och gick och handlade och sedan hem och jag lagade middag. Det vart kyckling/grekisk sallad, mums! Till det gjorde mamma världens godaste tsatziki och sedan åt vi ute på gräsmattan utanför porten och till det en kall jordgubb/lime cider, kan det bli mysigare en sånhär sommardag? när vi hade käkat så började vi koppla in nya tvn och ljudet, vart skitbra! Fan vad jag längtar tills vi ska renovera, det kommer bli så fint! sedan dess har vi kikat på film och tv tills typ för ett tag sedan. Nu blir det lite slötittande och sedan sängen. See yaa!


Love/DeniseN

1/6

Av Denise Julietta - 1 juni 2008 13:18

Hejsan! Dags att berätta lite om helgen då kanske? Efter att jag hade bloggat i fredags så gick jag och duschade och sedan åt vi mat. Jag gjorde mig klar och tog bussen ner till stan och mötte Sandra, Carro och Gottarp och sedan vandrade vi upp till lägenheten där Mathias, Peder och Jocke va. Vi började dricka lite, spelade guitar hero och satt och snackade. Sedan gick vi bort mot grevebäcksparken men jag stannade på vägen och snackade lite med Diana och då kom alla tillbaka och skulle gå till GA- parken. Av någon anledning så fastnade jag, Mathias och Peder på vägen och satte oss på nåt ställe och drack och precis när vi skulle gå upp till lägenheten kom det nå mer folk så vi satte oss igen och sedan kom det mer och mer folk. Vi snackade med alla som gick förbi och bjöd på en massa öl, träffade även en kille som jag kände igen som jag hade gått i samma klass som när jag gick i 1an-2an på svartvik. Senare så drog vi oss neråt stan och kikade läget, träffade lite folk man kände och sedan så sa vi hej då till peder och kicki och jag och mathias gick upp till lägenheten och tvärslocknade.


När jag vaknade i lördags så hittade jag mathias på golvet nedanför mig, hur fan kan man ramla ur sängen?! Ingen av oss mådde särskillt bra, vart en massa vatten och cigg för att må bättre och sedan gick vi och käkade frukost/lunch på sibylla. När vi satt där så ringde mathias mamma och sa att dom va i lägenheten och inte kom in så vi gick upp dit och släppte in dom och va barnvakt åt mathias systerbarn medans hans mamma och syster städade lägenheten. Vi lekte med dom i lekparken och sedan så åkte vi och pantade en massa flaskor på konsum och handlade lite. Sedan åkte vi tillbaka till lägenheten och hjälpte till lite innan vi åkte upp till mig och jag duschade och packade lite saker och sedan åkte vi ner till lägenheten igen och hämtade ungarna och åkte till hem till mathias i sodalen. Vi kikade lite på tv och somnade till ett tag medans vi väntade på att mathias mamma skulle komma hem så vi kunde åka till matfors. Vid halv 7 så åkte vi dit på grillfest, jag va nykter så jag satt mest tyst. Käkade hamburgare och skrattade lite åt alla dårar som hade vattenkrig och spelade fyllefotboll. Dom verkade verkligen hur härliga som helst. Vid nio så drog jag och Mathias, åkte till Nacksta och köpte vattenmelon och några filmer och sedan åkte vi hem till honom igen. Vi slog igång filmen och jag somnade nästan omgående för jag va så sjukt trött. Har sovit helt kasst i natt, har vaknat typ 10000 gånger för jag hade så ont i halsen att jag inte kunde svälja, fy fan! Vi klev upp runt halv 11 tror jag och fikade lite med mathias mamma, hon va så go och gjorde frukost åt oss :) Sedan fick jag skjuss hem för jag trodde jag och mamma skulle åka och handla tv, men när jag kom hem så va hon på fläsian och stekte så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska i alla fall ta och ringa systeryster nu. Byee!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards