Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Denise Julietta - 8 juni 2008 21:11

Hejsan! Nu va det ett tag sedan jag skrev, men jag har haft roligare saker för mig än att sitta hemma vid datorn.


Efter att jag skrev sist så gick jag på en till lektion och va där i kanske 20 minuter och sedan gick jag och mötte syrran, frida och lisa och åkte med dom upp till Härnösand där syrran och lisa tog examen. Det va en riktigt fin examen, dom spelade the final countdown när dom gick in i kyrkan, det tyckte jag va rätt häftigt. Det tog väl ca. 1 timme och sedan åkte vi hem till syster och väntade in att pappa, kerstin och farmor skulle komma. När dom kom så käkade vi sallad och tårta och myste i solen. Vid 6 kom grahn-släkten och vi käkade thai-buffe, riktigt gott va det. Vid 9-10 någon gång så skjussade mamma mig hem till töva igen. Va med pojkarna som lanade hos grannen ett tag och sedan gick jag hem och bror kom hit med hojjen och hälsade på en snabbis och sedan gick jag in igen och slog på en film och tvärslockande.


I fredags så hade jag ställt klockan på 8, så då klev jag upp och käkade frukost och brummade till stallet. Red ut på prinsen barbacka, gud vilken skillnad det är på honom jämfört med i vintras när jag började rida honom för då kunde jag inte ens rida ut på honom ensam, det va han för rädd för. Vi hade en jättemysig tur, helt tyst och lugnt och härliga galopper på rakorna. Sedan skyndade jag mig hem och duschade och vid halv 1 kom tommy och petra och grillade med oss eftersom tommy fyllde 23 år. Gud vad gammla mina syskon börjar bli, hihi! Klockan 2 ungifär kom Mathias och hämtade mig och vi åkte en sväng in till stan och sedan hem till honom. Kommer inte ihåg allt vi gjorde, men vi va i alla fall och käkade middag på sulågården där hans syrra och mamma hade fest med en massa kattfolk och sedan åkte vi till en sjö i sulå där peder och några kompisar till honom grillade och drack. Vi åkte båt och jag trodde verkligen att båtjäveln skulle sjunka, jag är livrädd för båtar! Vi va där i kanske en timme eller nåt och sedan åkte vi till indal och hämtade en tjej och skjussade henne till stan och sedan åkte vi tillbaka till sulågården och träffade en tjej där som vi började snacka med. Hon va skitskumm! Hon ville alltid bara fråga en fråga och så ville hon pierca mig, haha! Runt 1-2 så skjussade vi en massa folk som skulle sova på olika ställen däruppe och så hade vi rätt kul efter vägen när det va en snubbe som lurade skiten ur alla som åkte förbi, ena gången så la han sig i diket med cykeln över sig och andra gången så låssades han att han skulle spy, riktigt kul va det! Han bjöd även mig på en öl, nice! Sedan åkte jag och mathias hem och sov.


Lördagen började med att Lennart kom och väckte Mathias runt 8 och dom åkte iväg och hämtade en corvette. Vid 10 kom dom hem och mathias slängde sig över mig i sängen och väckte mig, trevligt sätt att vakna på, inte! Jag klev upp efter ett tag och dom åkte iväg igen så jag gick och sminkade mig och fixade håret a´la 50-tal. När jag stog framför spegeln så kom Embla ner och ville ha frukost, mathias hade sagt att hon alltid va jättegrinig på morgonen, men hon va hur go som helst men kunde inte sitta still en sekund. Jag fixade frukost till henne och läste tidningen tills mathias kom tillbaka igen och vi kunde åka hem till mamma. Vi tog dodgen till bilutställningen i bergsåker, gick runt och kollade lite där och träffade bla grannen som knäppte kort på mig för han tyckte att jag hade så fina kläder på mig. Sedan träffade vi pappa, kerstin, kattis och peter också och snackade lite med dom. Efter kanske en timme va vi less och åkte ner på stan och körde lite med dodgen och sedan hem. Jag och mathias bytte bil och åkte till töva och jag bytte om och sedan vart det plattan i mattan till sodalen och hämta vin och sedan fick vi skjuss hem till peder. Vi hoppade in i Buicken och åkte ner till stan där vi först tvättade bilen och sedan gick vi och åt på källarkrogen, gott som fan! Efter det vart det till att åka lite, åkte ner till fraktarna och där fick hasse för sig att han skulle göra svartstreck och då började bilen läcka vatten som fan! Dom kollade vad det va för fel men det va inget allvarligt men när vi skulle starta bilen så gick den inte igång, då hade batteriet laddat ur för lysen och radion hade varit igång. Då va det bara att vänta på hjälp, men dom va så sega så jag och katarina gick till shell och där träffade hon någon hon kände som hjälpte oss istället. Sedan skjussade vi en kille från sidsjön ner till stan och fastnade sedan vid ego och hjälpte någon som hade problem med bilen, efter en massa om och men så åkte vi ner till svängen, det tog typ ett år att komma in där, det va kö som fan i rondellen. När vi kom in så hann vi bara åka en halv vända, inte ens ett halvt varv innan någon skrek att bilen kokade så vi svängde in vid sporthallen och blev stående där ett bra tag. Träffade en massa folk jag känner, bland annat kicki, hennes föräldrar hjälpte oss att få igång bilen när vi skulle åka för den gick inte igång av egen maskin. Efter en jävla massa tjatande fick jag in hasse i bilen och vi åkte och skjussade hem syster och per. Efter det åkte vi tillbaka till stan och hämtade jocke och tina, när vi va där så ringde tommy så vi mötte upp honom på OK och snackade ett tag innan vi skulle åka igen. Åkte ner till svängen och där vart det tjaffs men när biljäveln började koka för andra gången så fick alla eld i baken och hoppade in i bilen så vi äntligen kunde åka hemmåt. Jag fick styra på vägen hem, jag har en känsla av att det gick lite vingligt, jag tror nämligen att jag hade ett hjulpar på vardera sida om mittlinjen men vad gör det, jag har ju fått "köra" jänkare, haha!!! Vi lämnade buicken hemma hos peder, med hasse och en till snubbe sovandes i baksätet, jag hade kunnat ge mycket för att se minen på den som vaknade först och insåg att den sov brevid en annan karl i baksätet på en bil, haha! Vi åkte till sodalen igen och lämade jocke, tina och peder vid badplatsen och jag och mathias åkte hem och sov.


Vid 8 imorse kom peder in och började snacka med mathias, jag vettefan vad han surrade i, men jag vet att han såg ut som en 80-årig kärring på händerna för han hade sovit i badtunnan (!) bra att lämna honom där, han hade ju kunnat drunkna. Vi somnade om och vid 11 kom jocke in och sa att vi skulle med och fiska, jag vart pigg och tjatade upp mathias ur sängen. Vi åkte ner till bergsåker och käkade pizza till frukost och fick se biljakten i bergsåker live! Det står om den på svt:s hemsida, säkert på st:s också. Efter det åkte vi till stan och hämtade jockes bil och sedan upp mot sodalen igen. På vägen skulle vi lämna pizzan som dom köpt till hasse, och då insåg vi att den låg kvar i bergsåker, alla skyllde på mig att den va kvar där, men det va faktiskt inte det!! ;/ Haha! Han fick våran doggybag med 3 olika pizzor istället så jag hoppas han vart nöjd, jag har i alla fall fått höra om det där hela dagen, fy fan! Haha! När vi kom till sodalen igen så testade vi vattenpipan mathias hade fått av jocke och tina som dom köpt i turkiet och sedan åkte vi till deras farmor och farfar där vi badade, årets första dopp för min del. Vi fick fika och sedan så åkte vi ut med båten och fiskade. Till en början såg det ut som att jag hade samma fiskelycka som alltid, det tog typ en halvtimme minst för mig att få min första fick, medans dom andra bara drog fisk på fisk. När vi va på väg att ge upp så rodde dom in till viken där bryggan är och skulle försöka få gädda, jag tänkte kasta lite bara för att fördriva tiden tills vi skulle åka in till bryggan. På första kastet fick jag på en stor jävel, gud vad nervös jag va för jag ville verkligen ha den! Och jag fick upp den också, fan va nöjd jag va, min första gädda någonsin! Rätt stor va den också. Sedan kastade jag ut en gång till och då högg det som fan!! Jag fick värsta paniken när den inte gick att dra in, den bara drog iväg hela tiden, så mathias hjälpte mig tillslut och sedan fick han ta över spöet helt. Han kämpade med den några minuter och när den kom intill båten så va det den största gäddjävel jag någonsin sett! Precis när dom skulle dra över den så small linan av, fy fan! Vi letade den ett tag eftersom den va rätt groggy för dom hade slagit den med åran, men den va borta så vi rodde in igen. Dom drog även upp diesel (hunden) i båten så han skakade sig och blötte ner alla, hua! Vi gick upp och snackade lite med gamlingarna och sedan åkte vi till sodalen igen och fikade lite och sedan skjussade mathias hem mig. När jag kom hem så åt jag middag och sedan dess har jag mest suttit vid datorn, helt slut efter helgen. Nu ska jag gå och duscha och sedan blir det en film och john blund. Natti! <3

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards