Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Denise Julietta - 22 juni 2008 23:55

Med dig är jag världens mest lyckligt lottade människa, jag hade inte kunnat bli lyckligare <3

Av Denise Julietta - 22 juni 2008 17:12

Hejsan!! Nu har jag en massa att skriva eftersom det har varit en så jävla rolig helg! :)


I torsdags så packade jag om en gång till och matte kom och hämtade mig vid 12 när han slutade jobba, vi åkte hem till honom och tog det lugnt i några timmar. Vid klockan 7 hade vi bestämt att vi skulle åka så då dök peder och tom upp och vi packade in allt och oss själva i bilen och åkte mot torringen. Det blev en kväll med massa cider, bastu och iskalla dopp i sjön. Vi hade jättetrevligt och gick och la oss någongång på nattimmarna.


Vaknade rätt sent i fredags och gick upp och käkade frukost och senare kom resten av folket och vi packade in oss i 2 bilar och åkte till jamtli i östersund för att fira midsommar. Dom fick upp mig att åka häst och vagn med barnen och sedan så gick vi ungdomar och käkade på restaurangen medans dom vuxna gick med barnen och kollade. Tog dagens första cider där, och den va så jävla god! Jag tror fan att vi pratade så att ingen annan ville vara kvar där, för helt plötsligt så satt det ingen vid borden runt om oss, haha! (men jag tror faktiskt att det berodde på att dom stängde serveringen, men det såg förjävla fult ut) Sedan gick vi runt och kollade lite vi också och träffade dom andra. Vi bestämde att vi skulle gå upp till restaurangen igen och då fick jag en till cider, men då började det regna så vi gick till bilen, eller jag fick leka häst åt alva och "galopperade" till bilen. När vi stannade på macken så ville flickorna åka med oss, så jag tog alva i knäet och efter kanske en timme så somnade hon där, gud så söt hon va! när jag klev ur och skulle kissa vaknade hon inte ens, hon låg kvar på sätet och sov så sött! Sedan poppade vi cornelis wreesvik hela vägen tillbaka till stugan. Sedan vart det sill och pärer och ett par snapsar, hua! Jag som aldrig kunnat dricka snaps förut. Och efter det vart det grillat, och när dom va ute och grillade kom det förbi en sjutskumm gubbe som dom drog in till bryggan och bjöd in medans det regnade, men det nöjde inte hans sig med eller, nä han stannade på middag och sedan när jag kom ner till bastun så satt han där spritt språngande naken med kuken i vädret, fy satan vad äckligt! Till slut vart dom av med honom i alla fall och när vi gick ut och skulle bada, så hade han kört upp båten mot land och gasade fullgas, vilken dåre! Jag drack något av det godaste vin jag druckit i mitt liv också- aurora ett svarvinbärs vin, skitgott! Vi gick och la oss runt halv 2 tror jag det va och då skulle matte gå och hämta dricka åt mig, då kom tom in och trodde att han skulle sova i våran stuga, men det va ju lite fel! Sedan kom peder in och sökte efter tom, vafan att man inte skulle få sova. När jag höll på att somna igen, då kom matte in och garvade, då hade peder skällt på honom att han va naken så han hade haft en strumpa på kuken, jävla dårar! Sedan fick man i alla fall dricka och sova!


I lördags vaknade vi rätt sent för det va kolsvart i vårat rum, fick upp matte i alla fall till slut och gick och käkade frukost. Sedan skulle pojkarna bada så jag satt nere på bryggan med dom och skrattade åt att dom frös. Fick mig ett gott skratt åt peder för dagen innan hade jag mobbat honom tills han blev tokig- kastat nötter på honom och varit allmänt dråplig och till slut så skulle han slå mig, då körde jag upp foten och spillde ut ölen åt han och andra gången han försökte slå mig så körde jag upp hälen rakt i ansikte på honom och när han äntligen lyckades slå mig så kändes det inte ens, måttligt sur han va! När dom hade badat klart så städade vi ur stugorna och gjorde det fint där så vi kunde åka hem, det fanns nämligen ingen öl kvar så det va ingen som ville vara kvar. När vi änligen var klara och hade fått in allt i bilen så hittade dom inte hunden, måttligt sur jag va för jag ville verkligen hem till toan! Till slut som kom han springande och viftade på svansen så vi kunde åka. Vi stannde och alla utom jag käkade efter vägen, matte spelade på jack vegas och vann över 300 kr, den jäveln! Sedan så åkte vi i alla fall raka vägen hemmåt, och poppade cornelis wreesvik och sjöng. När vi kom hem till matte så käkade vi grillat med hans familj och tog en dusch. Sedan drog vi ner till deras sjö där nästan alla förutom jag bastade och badade badtunna. Kort på det finns på bilddagboken, resten av helgen har kameran legat i väskan och inte gjort någon nytta, typiskt! Jag och matte drog rätt tidigt och gick och la oss och kikade på film.


Idag så vaknade jag runt kvart över 11 och tvingade upp matte ur sängen så jag skulle hinna med mig, käkade frukost med dom andra och sedan åkte jag till stan med jocke och tina. Gjorde mig klar och bytte om när jag kom hem och sedan åkte jag och mamma ut till birsta och kollade på möbler, vi hittade lite saker vi ville ha men det blev ingenting idag. När vi hade gjort det så åkte vi och käkade på max, och det va ju dagens tabbe, jag tror vi stog i kö i säkert en halvtimme. Fanns ju inte en jävel som jobbade där som hade lite rutin! När vi fick maten va det inte ens gott, men det visste jag ju redan innan. Efter det åkte vi hem och sedan dess har jag suttit här och glott. Nu ska jag slöa resten av kvällen och ta igen mig efter helgen. Take care!


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards