Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

26/6

Av Denise Julietta - 26 juni 2008 22:45

Hejsan! Nu ska jag ta mig tid igen, har inte haft tid att blogga. Iofs så har jag inte gjort något speciellt, men endå har dagarna bara flygit förbi.


I tisdags så kommer jag inte ihåg vad jag gjorde på dagen, på kvällen åkte jag i alla fall till stallet och red dressyr med prinsen, gick skitbra! Vi tränade på rakställningar vilket han är dålig på och jag med för den delen, men det såg riktigt fint ut inna vi avslutade. Han är verkligen en prins!


Igår så började min dag med att mamma kom in och lånade datorn typ runt klockan 10, och strax efter det kom syrran och kom in och sa hej. Sedan så skjussade syrran mamma till tåget, hon är nämligen i turkiet nu. Jag klev upp när dom hade åkt och fikade och så, sedan packade jag allting och åkte ner till stan och drog upp på ungdomsmottagningen, fick nummer ett så jag fick komma in på en gång, fick mitt recept och sedan gick jag och mötte matte. Vi gick och köpte glass och satte oss på torget och pussades ett tag innan han va tvungen att gå tillbaka och jobba. Jag åkte ner till pappa där han va och jobbade, mötte han på vägen och åkte upp till hans kontor. Vi åkte till skönsmon och hämtade mina väskor och då ringde tessi, pratade på med henne ett bra tag. Sedan ringde mamma och sa att hennes flyg var försenat, är det inte tåg så är det flyg! När vi åkte ner till london så gick ju vårat tåg sönder, undra vad det blir när vi åker i september dårå? Jag och pappa åkte upp på hans jobb igen och jag tog moppen hem till töva och la mig i soffan och degade tills dom kom hem och vi åt middag. Sedan åkte jag ner till bergsåker och umgicks med folk, satt ute på bergsåker ett bra tag innan jag brummade hemåt när det vart för kallt. Satt vid datorn ett tag innan jag slog igång en film att somna till.


Idag så vaknade jag rätt sent och käkade frukost. När jag satt mig vid datorn såg jag att anna hade frågat vilka dagar jag skulle till stallet och precis då loggade hon in på msn, så jag hörde om hon ville hänga på idag. Det ville hon, så jag åkte och plockade upp henne och åkte till stallet. Jag va sugen på att hoppa så hon tog in katla och medans hon gjorde iordning henne så matade jag prinsen. Sedan så red hon och hoppade, hon fick verkligen katla att gå jättefint! Har aldrig sett katla så pigg och fin förut. När hon va klar så gick jag och tog in prinsen, fick jaga skithästen i 20 minuter innan jag lyckades överlista honom! Fixade honom och sedan vart det hoppning för mig också, gick sådär för prinsen vill inte hoppa om det är för lågt och jag får inte hoppa honom för högt på grund av benen. Anna fick också prova rida honom, såg jättefint ut! Fick några riktigt fina kort och filmer på henne, hon filmade mig också, så det ska bli kul att se hur jag ser ut när jag rider :) Sedan så städade vi stallet och åkte hemöver, släppte av henne på vägen. När jag kom hem så hade jag en jävla massa missade samtal och meddelanden, är inte det typiskt? När man har med sig mobilen säger den inte ett ljud. Matte hade skickat sms att han slutade vanlig tid idag så jag ringde honom och fick honom att komma hit. Tog mig lite mat och sedan hoppade jag i duschen, fixade håret och målade naglarna. När matte kom la vi oss och såg på en film. När jag vart less på att ligga still så fick jag med honom att åka till bergsåker till emma och emelie. Snackade med dom ett tag och tog en cigg innan matte skjussade hem mig och sedan åkte han hem. Så nu sitter jag här och funderar på vad som kan göra en trött. Blir väl till att se klart på filmen vi såg och se klart på den jag såg igår. Imorrn åker jag till sodalen och blir där hela helgen :) Update på söndag. Trevlig helg!


Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards