Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

17/6

Av Denise Julietta - 17 juni 2008 23:24

hejsan! vart inte så att jag bloggade igår för jag kom hem rätt sent och störtade mer eller mindre i säng på en gång. dagen började i alla fall runt 12 då jag vaknade, fikade och började städa mitt rum. Det vart väl inte så jättestädat, men nu ligger det i alla fall inte saker runt hela golvet. sedan skyndade jag mig att sminka mig innan jag fick skjuss av kerstin till skönsmon. va bra in där och lämnade mina väskor för sedan åkte jag ner till stan på en gång och mötte emma, som jag inte träffat på nästan ett år, trevligt :) vi gick runt lite på stan innan vi satte oss i vängåvan och pratade innan hon åkte hem och jag till stallet. anki hade köpt en tömkörningsgjord så jag va tvungen att testa den på en gång, jag hade aldrig tömkört innan (förutom på katla då men) men det gick riktigt bra! han va hur fin som helst men jag höll på att dö, det va så jävla varmt och jag hade en massa kläder på mig och fick springa omkring där bakom prinsen. brummade hemöver igen, tog en dusch och sedan åkte jag till bergsåker och satt och pratade med emelie och emma i några timmar, henke och bengt kom också förbi ett tag. sedan åkte jag hem och sössade.


Idag så vaknade jag vid 10 av att solen lyste mig i ögonen, jag hade tänkt skynda mig till stallet för att hinna åka ner till stan, men det gick ju åt helvete. hjälpte mamma med att lägga in kort och sprang omkring som en yr höna i över en timme innan jag kom iväg. påvägen så inser jag att det inte går att åka så mycket längre innan moppen skär, så det va bara till att åka till töva och fylla på olja innan jag kunde komma iväg till stallet. ridningen idag gick inte så jättebra, prinsen tyckte att det va jobbigt med dressyr eftersom vi har legat på latsidan med dressyrträningen mest hela tiden sen det vart barmark. han ville bara springa iväg hela tiden och inte alls lyssna på mig, så jag bestämde att han skulle få jobba som aldrig förr och körde galopparbete i säkert en kvart, kort galopp på volt och förvänd galopp på spåret, jag har aldrig sett häststackarn så svettig någon gång innan som efter idag! pysslade om honon ett tag och sedan åkte jag hem, tänkte åka förbi matte på jobbet men han jobbade mitt inne i stan och dit vägrade jag åka med ridkläder! la mig i sängen och höll på att dö av hunger när jag kom hem och mamma va bara allmänt seg med att göra mat, sedan fick jag äntligen mat i magen och vart lite gladare. sedan gick jag och badade, det va så jävla skönt! och vid 9 tror jag det va så kom matte, stackarn fick utstå mitt värsta humör någonsin. tur han är så go så han inte blir sur :) han åkte hem alledes nyss och nu ska jag gå och lägga mig och se på tv så inte någon mer för smaka på mitt arghumör :/ natti!


Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards