Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under december 2007

Av Denise Julietta - 25 december 2007 13:02

Svensk reggae har alltid sköna texter, tack till Robin som fått mig att inse vilken grymm genre det är :)

Av Denise Julietta - 24 december 2007 23:06

Du har allt jag vill ha, döda döda döda! AAAAAARRRRGGH!

Av Denise Julietta - 23 december 2007 00:08

Hejsan! Jag orkar inte skriva nå just nu, håller på att somna sittande i datastolen :P Men jag måste skriva ner en skön kommentar så jag inte glömmer den!


Ange: Hurru, vet du vad Denise heter i mellannamn? Hon heter Julietta!

Stefan: Va, Juljutta?!

Och sedan skrattade vi typ asmycket för vi var mindre nyktra

Av Denise Julietta - 20 december 2007 21:54

Hejsan! idag blir det kort för jag är typ död, men kort för mig kanske inte är så kort?

Idag så tvingade jag mig upp ur sängen runt 7, nödvändigt? jag orkade inte sminka mig och det fanns inget gott fika :/ tog lite youghurt och sedan plattade jag håret och kladdade på maskara, det va allt jag orkade.. nördade vid datorn ett tag innan jag gick ut till bussen, den tiden den ska va här.. men tro på fan att man fick vänta på den i typ 10 min endå! vad har hänt med tövabussen?! det är samma busschafför som alltid, endå så går det så inihelvete sakta :S aja, på skolan så har vi lyssnar på lite redovisningar, skrivit prov (jag är grymm, jag skrev på typ allt fast jag inte tränat!) :D, spelat tecknet(jag och daniel va grymm fast vi loosade!) haft bild (bildläraren hatar mig, han klagar på alla mina målningar, ursäkta mig att jag inte är en blivande konstnär!), haft lunch(skrattat åt fjortisar och haft lite tankar om vem i våran klass som kommer vara bög på återföreningen om 20 år:P) och haft idrott(dansade och skrattade sönder magen!)  efter skolan drog jag och sandra på stan ett tag och jag tog bussen till bergsåker klockan 3 som vanligt, jag somnade även på bussen :S höll på att frysa ihjäl i väntan på tövabussen! väl hemma softade jag lite vid tv:n och tjockade lite godsaker.. syrran ringde mig och frågade om jag ville hänga med på teater, som hennes kompis skrivit, och jag hakade på.. vi köpte en blomma och stressade sönder för att hitta timrå gymnasium, ingen av oss hade varit där förut, va inga problem insåg vi sedan.. såg teatern, och den va hur bra som helst!! min gamla klasskompis morran va med, så himla duktig, jag rös när hon sjöng :) allihopa va verkligen jätteduktiga! efter teatern fikade vi lite där och sedan åkte vi till birsta city, jag hade värsta skorna man kan tänka sig så jag höll på att dö där inne, och så va det så varm! vi köpte en julklapp och sedan åkte vi till töva.. jag såg på spice girls dokumentären och sedan såg jag att sandra hade ringt så jag ringde upp henne och snackade lite.. sedan lodat vid datorn, som vanligt :P nu ska jag sova!! måste verkligen, säger jag nu och är vaken 4 timmar till, som vanligt :S jaja, natti! <3


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 19 december 2007 14:34

Hejsan! eftersom jag inte va på riktigt bra humör igår så bloggade jag ett knepigt inlägg och ska berätta nu istället vad jag gjorde igår :P


Jadu, tog kvart i 10 bussen till stan och hade engelska första lektionen, hade ett oförberett läxförhör som ingen kunde ett skit om och vi satt mest och lallade på.. sedan sjöng vi julsånger resten tills vi slutade :D hade lunch och gick och åt på åkersvik, jag åt bara sallad och pasta för pasta såsen såg ut, som patrik uttryckte det, som snor.. ush! efter det gick vi tillbaka till altinska och hade lite genomgångar på redningar och fikade sockerkaka och saft :) våran söta lärare hade vaknat 6 på morgonen och kommit på att han lovat oss fika och börjat göra sockerkaka :) efter det hade vi bild, och våran nya bildlärare va mycket bättre än Mia, tyckte jag i alla fall tills han började säga att allt på mina teckningar va fel :( jag kan inte rita, och efter att han sa sådär tänker jag aldrig mer rita och visa någon!! taskig jävel! vi fick sluta lite tidigare och jag gick med pojkarna ner på stan och tog bussen hem.. satt vid datorn hela kvällen och tyckte synd om mig själv, varför säger jag inte :P käkade ingen middag och fick utskällning av mamma när hon kom hem :p såg på nån jättekonstig serie innan jag somnade..


Idag så orkade jag inte kliva upp så jag sket i det, fick 4 sms runt 8 imorse och jag va skitsur! kan man inte få sova någon gång?! i 2 av dom stog det typ "säg till lasse eller åsa att jag inte kommer" suck! jag skulle inte ens dit.. somnade om till slut i alla fall och klev upp runt halv 11, satt vid datorn ett tag och sedan städade jag mitt rum, kunde behövas, dammråttorna hade invaderat! sedan tog jag en dusch och plockade ihop alla mina saker och pappa kom och hämtade mig och mina saker och skjussade ner mig till stan.. jag gick och hämtade ut min skolkatalog och skulle gå och boka tid för massage, men då va det stängt.. när jag va på väg ner till stan så såg jag robin och norsken så jag gick och mötte dom och gick med dom ett tag.. rökte lite och snackade en massa, gick med dom och träffade deras kompis och sedan gick vi ner till stan där dom tog bussen hem till ön och jag tog bussen hem till skönsmon. gjorde mig våfflor till lunch och nu ska jag snart gå ut och möta en kompis som inte hittar hit :P ska bli kul att träffa han igen, så länge sen nu! skriver ikväll om jag orkar, kanske ska åka och rida :D annars får ni hålla ut tills imorrn...


Uppdatering 21.30

Efter jag bloggat sist så gick jag till busshållplatsen, och kallt va det! jag vill inte skriva namnet på den jag va med, vet inte vilka som läser.. satt och väntade på han ett tag, och medans ringde dennis :) han satt i replokalen tror jag(hörde inte riktgt vad han sa) i någon skön soffa :P medans jag pratade med han så kom min kompis och jag fick säga hej då.. vi drog in till mig och jag höll på att ramla :P sällan det ska vara svinhalt där jag går? vi kollade lite i skolkatalogen som jag hämtade idag och sedan såg vi på hot rod, skön film! skulle se dead silence, men den funkade helt plötsligt inte :( när vi sett klart på filmen va jag tvungen att ta bussen till bergsåker för jag skulle rida, pappa plockade upp mig där och vi åkte till kovland.. jag red lite dressyr på ridbanan, gick ganska bra faktiskt, men det är ju konstigt om det inte ska gå bra med en sån välutbildad häst :) pappa kom och skulle hämta mig vid 8 men jag va inte riktigt klar än då, så han fick vänta.. åkte väl hem strax efter 8 och käkade middag när jag kom hem.. ska gå och duscha nu så jag slipper stinka stall, sitter fortfarande i stallkläderna :P sen blir det någon film eller nåt bra på svt play.. forsöka sova lite kanske? natti!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 18 december 2007 17:05

Här skulle jag skriva något för att få ur mig lite känslor, men vart helt plötsligt alledes tom.. jag låter musiken fylla mitt inre tomrum istället för bokstäverna, tar ett djupt andetag och försöker blicka framåt istället för att gräva i det förgångna. Kärlek till Dennis, min enda riktigt sanna vän <3

Av Denise Julietta - 17 december 2007 20:35

Hejsan, nu har jag verkligen samlat på mig många dagar att skriva om! fanns bara en skitdålig dator på hotellet som man fick använda, gick inte så bra att skriva på den..


Ja, söndag då.. vi åkte härifrån ganska sent, sedan gick tåghelvete sönder i huddik, jag och tåg, aldrig mer! 2 av 3 gånger jag har åkt tåg längre än till ösnd så har tåghelvete gått sönder.. i alla fall, efter typ 3 timmar sa tågvärdinnan att om vi kom fram till stockholm i tid skulle vi få en anslutning, och det skulle vi inte hinna, men hon sa att hon hade nummer till en biluthyrare, så vi ringde han och hade lite tur och fick den andra av tre bilar.. ingen ersättning skulle vi få från SJ heller, jävla skit bolag! vi åkte mot västerås och flygplatsen vi skulle åka från, jag fick sitta och hålla mamma vaken hela vägen, men jag råkade somna typ strax innan vi va framme, vaknade till och somnade om och sov tills vi skulle gå in på flygplatsen.. satt där inne och käkade lite frukost och väntade, skitlänge väntade vi! sedan gick äntligen flyget och jag somnade.. när vi kom till stansted så gjorde vi sällskap med hon som satt brevid mamma på flyget, i tunnelbanan sa vi hej då till henne.. vi åkte till russel square och sökte reda på vårat hotell.. rätt gammalt och omordernt, men det funkade.. gick och käkade god italiensk mat till middag, jag frågade om jag fick komma dit och jobba när jag va klar med skolan, och han som va servitör sa att jag va jätte välkommen, dom ville ha mer tjejer där :P resten av kvällen låg vi på hotellrummet för vi va så trötta :P


På tisdagen så åkte vi ner till dury lane eller vad det hette och gick där och kikade lite i affärer och kollade upp vart royal teathre låg.. sedan åkte vi till oxford street och gick i affärer, fan va dyrt allting va!  åkte tillbaka till hotellet och fixade oss innan vi åkte tillbaka till dury lane och köpte mat och sedan på musikalen The Lord Of The Rings, den va hur bra som helst! inte så lik filmerna, men helt otroligt bra skriven och specialeffekterna va verkligen grymma! i pausen kom det orcher och gick i publiken (!) vi hörde massa ungar bakom oss skrika och vart skiträdda för vad som hände, jag trodde det brann eller något, sedan kom det en orch och gick framför oss, så jävla läskigt! :P efter den va slut så åkte vi tillbaka till hotellet och sov..


Onsdag. Våran Harrod's dag, vi gick där i 4 timmar.. endå hittade vi ingenting som vi ville ha som vi hade råd med, jag köpte en julklapp till min hund, och mamma köpte julgranskulor och julkort.. hittade inte så himla mycket fint endå där, engelsmän har dålig klädsmak! men jag hittade en klänning som jag vart dökär i, synd bara att den kostade typ 200 pund, det är ungefär 2800 kr, lite dyrt för mig :( när vi va klara på harrods gick vi och tog en fika och så va det en gammal dam som började prata med oss, hon va jättetrevlig :) pratade med henne i typ en timme, sen skulle hon åka hem.. vi gick och kollade i ännu mer affärer och jag hittade en klänning till nyår som jag köpte.. sedan åkte vi till hotellet, fixade oss och gick ut och åt.. för 700 spänn :O snacka om dyr middag :P då åt vi inte ens efterrätt. sedan rullade vi hem till hotellet och tittade på tv och somnade..


Torsdag, den här dagen va det meningen att vi skulle gå på madame tussads, men våran buss gick så tidigt till stanstead så vi hann inte.. träffade 2 finska tjejer på busshållsplatsen som jag snackade med hela vägen ut till flygplatsen, dom va jättetrevliga och intresserade av konst, så jag låssades som att jag förstog någonting, men jag hatar konst så jag kan ingenting! :P väl ute på flygplatsen käkade vi lite och sedan gick vi och checkade in vårat bagagde och gick och kollade på tax freen, jag köpte bara godis, tänkte köpa en parfym, men jag visste inte vilken och min näsa dog efter ett antal olika lukter :P får lukta hemma och be moster köpa nästa gång hon är utomlands ;) vid 6 så flög vi hem.. jag trodde det skulle ta en timme eftersom jag sov på vägen ner så jag höll på att dö av rastlöshet på planet, va sjukt irriterad och började lyssna på musik så mamma skulle slippa gnället :P när vi landade i västerås tog vi en taxi till tågstationen och köpte mackor och godis på pressbyrån.. jag käkade och snackade med ange, fick som vanligt höra massa skvaller, alltid kul att höra :D sedan kom tåget, fick jättesköna säten jämfört med ner :D och jag gick 2 stycken för mig själv.. I uppsala klev det på en skitsnygg kille som hade platsen brevid mamma, satt och snackade med honom skitlänge, han skulle upp till åre och jobba.. han hade gått HR så vi snackade restauranger och drinkar :D han va jättetrevligt :) mamma bjöd han på vin också, tur va väl det, hon hade redan fått i sig för mycket och va skitjobbig! :P till slut så somnade jag och sov tills vi va i njurunda.. när vi åkte förbi cementa (dom grejjerna som lyser rosa efter E4an) så sa hon att dom såg ut som kondomer, PINSAMT, och så har jag aldrig sett på saken, men det stämde ju faktiskt när man tänkte så :P jag sa hej då till den snygga killen, som jag inte vet vad han heter och sedan klev vi av.. tog en taxi hem och jag hade hoppats på att jag skulle få sova äntligen, men NEJ, jag kunde inte somna på flera timmar :( till slut gjorde jag det i alla fall :)


På fredagen skippade jag näringsläran och alkoholhanteringen, orkade inte bara sova 2 timmar typ. åkte ner på skolan och hade redovisning på mitt arbete om bränsleceller, och det blev inte alls så bra som jag hade kunnat, jag vet mycket mer än det jag fick med, så jag är besviken :/ men det gick väl bra i alla fall hoppas jag.. sedan hade vi engelska, fick sluta efter 20 minuter, synd att dom som gick fick 1 timme och 20 minuters skolk.. jag ringde lai och gick och mötte han och han köpte snus åt mig :) sedan följde han med mig hem och fick sin sprit.. jag softade bara hela kvällen, orkade inget annat, lai ringde ett tag och snackade lite, han va på primero och va nykter, skulle jag aldrig palla :P somnade väl ganska tidigt tror jag..


på lördag ringde pappa vid halv 11 tror jag och väckte mig.. jag klev upp och packade ner sakerna jag inte lagt ner dagen före, gick ner och dom plockade upp mig och vi åkte mot stockholm.. kom ner dit runt 4 eller något sånt, vi checkade in på hotellet och jag tog mig en dusch.. sedan skulle vi hitta en restaurang, men det va ju lättare sagt än gjort att hitta en parkeringsplats utanför restaurangerna.. vi åkte nog runt nästan hela stockholm, men det slutade med att vi åkte tillbaka till hotellet och käkade... aldrig mer bil i stockholm, tunnelbanan då kanske? när vi hade käkat så la jag mig och kollade på shrek 2 och hörde pappa snarka, åh vad jag hatar höra folk snarka! men jag snarkar själv har jag hört :( somnade innan filmen va slut :/ som vanligt, jag har aldrig sett hela shrek 2 :S


Lördag, någon snäll jävel busringde till mig typ 6 på morgonen :S palla? men mig gjorde det inte så mycket eftersom jag endå skulle upp då.. jag klev upp och sminkade mig och fixade och gick ner och käkade frukost, jag älskar SVENSK hotell frukost :D när vi hade käkat så åkte vi till älvsjömässan, där sveriges största hundutställning går.. kollade på massa hundar och snackade hund med massa folk, alla var ovanligt snälla.. OCH JAG STOG EN METER FRÅN MIKAEL PERSBRANDT! min favvoskådespelare :D min hund tävlade mot hans hund, och kerstin snackade med den hundens uppfödare och han stog brevid :D kerstins syster hade kroppskontakt med han :P hon nuddade han när hon gick förbi.. åh, va kul det va ;) det gick inge bra för kenzo, dommaren tyckte inte om hans typ och skickade ut han i första gallringen.. synd :/ den som vann va en från brus- och jaktklass som ingen visste vem det va :S helt otroligt, något sånt ska inte hända på en utställning där alla sveriges mest vinstrika hundar är med och tävlar :S aja när kenzos klass va klar så gick jag runt lite och kollade..

 När jag gick förbi släthårig foxterriers rasmonter hör jag någon ropa "billy" och så kollar jag på hunden ett tag och frågar vad hunden hette för jag va inte säker på om jag hade hört rätt, då svarade hon att den hette billy.. då sätter jag mig ner på huk och hälsar på han och så börjar tårarna bara strömma ner för kinderna, det va hunden jag hade när han va valp.. jag har inte sett han på 1½ år, jag grät inte för att jag va ledsen, jag vart bara helt chockad att han va där, han va min bäbis som jag tvingades lämna bort :( han hade blivit så vuxen och vacker! sedan sprang jag efter kerstin och pappa och sa att jag hade sett billy, då började jag grina igen. jag grinar aldrig annars! dom följde med mig och hälsade på honom, men jag slapp träffa hans matte i alla fall, hon betedde sig så konstigt mot oss förra året.. hon ríngde kerstin senare och sa att hon ville träffa oss, det va väldigt konstigt, för förra gången vi skulle träffa henne så kom hon med en massa bortförklaringar :S aja, i alla fall så gick jag och kollade på rasparaden med pappa och såg massa fina hundar :D efter det gick vi och kollade klart på ridgebacksen och jag käkade.. när ringbedömningen va klar så gick kerstin och pappa ut med alla saker i bilen och jag och kerstin gick och kollade på allting dom säljer och kollade lite på dvärgpincher, en sån som jag ska skaffa om ett par år.. dom är SÅ SÖTA! och så är det ingen terrier, jag insåg att jag inte är en terriermänniska.. även om jag vart en jack russel i ett test om vilken hund jag är mest lik :P sedan gick vi och bänkade oss för den stora finalen, den va den sämsta finalring jag sett! den föreställde en arbetsplats inför världsutställningen som går i sverige nästa år.. vi fick inte se hela finalen för pappa satt i bilen och gnällde på att han fått vänta så länge, fan va arg jag vart, är man där ska man se BISet, så är det bara!!!!! vi åkte mot sundsvall och det va den jobbigaste resa jag har varit med om i hela mitt liv!!! dels för att jag är less på att resa, har rest mååånga timmar den senaste veckan, dels för att jag hade så ont i magen så jag trodde jag skulle dö! jag kunde inte röra mig, inte sova och det kändes som jag skulle spy :( jag blev överlycklig över att vara hemma och få sova i min egen säng :D en dag till borta och jag hade hamnat på sjukhus om jag va sjuk på samma sätt som förra gången jag hade sådär ont :( låg och kollade på film halva natten innan jag äntligen lyckades somna...


Och äntligen har jag kommit till idag! fan vilken lång blogg det här blir! :P

Idag så va det skola, började kvart i 1 och höll på att komma försent, glömde alla böcker hemma och skåpnyckeln :S lite virrig idag kanske? äntligen fick man träffa amanda igen, nu har hon börjat i våran klass igen :D vi jobbade tillsammans och satt och snackade en massa, och sedan efter skolan gick vi på stan.. jag köpte lite sminkborstar, ett par strumpbyxor och ett halsband till nyår :) jag ska vara svart, silver och lila på nyår i år :D vi gick också upp på brandstation för amanda skulle ha nå papper påskrivna.. jag tog kvart i 4 bussen hem och käkade lite och satt vid datorn och nördade innan vi åkte till syster min som fyllde år idag, grattis till henne :D som vanligt va det alltid lika spännande när hela familjen va samlad :P men det gick bra, jag satt i mitt hörn och skrattade i smyg åt vissa saker :P sedan åkte vi hem och jag började skriva på den här bloggen, men mamma ville att jag skulle följa med till konsum, så jag hakade på, fick lite frisk luft. sedan när jag kom hem så fortsatte jag att skriva, och det har väl tagit en timme ungefär.. har snackat med en snygging och några sötisar också, så det har väl gjort att det tagit mer tid.. ;) den som läser hela bloggen kan väl kommentera så får jag se hur många som ger det här långa inlägget så jävla mycket tid :P nu ska jag se på andra avenyn eller tv och försöka sössa :) natti! <3


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 14 december 2007 13:55

Hemma igen! :D borta bra, men hemma bäst! har haft jättekul, och en del kaos.. men jobbiga resor ner och hem! massor av trevligt folk har jag träffat också! skriver mer om hela resan om jag hinner innan jag åker till stockholm imorgonbitti..

Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards