Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg den 4 december 2007

Av Denise Julietta - 4 december 2007 22:07

Hejsan!


Just nu känner jag mig som en zombie, många halvt sömnlösa nätter tar död på mig! Kunde som vanligt inte somna när jag gick och la mig igårkväll utan kollade på en massa avsnitt av niklas mat eftersom jag sett alla andra avenyn avsnitt som finns på svt.se. datorn hängde sig 2 gånger och efter andra gången gav jag upp att försöka starta den igen eftersom den va överhettad, som vanligt? så jag vände på mig och tankarna sprang marathon igen, tänk om man hade lika bra kondition som mina tankar, det skulle vara något det! Somnade väl till slut i alla fall och när klockan ringde imorse ville jag allt annat än att kliva ur sängen! Men kom upp till slut i alla fall och gick och fixade mig klar och käkade frukost. Gick ut till bussen och fick stå och vänta på helvetet i ca. 10 minuter, det var inte jag klädd för i denna jävla kyla i alla fall! Väl på bussen va det lika fullt som vanligt och jag fick sitta brevid någon ful kille, men bra start på en ännu bättre dag? Kom in till stan och gick upp till hedbergska och bytte mitt trasiga busskort, igen! Sedan gick jag ner i datasalen och var otroligt duktig, skrev om mina APU på svenska så jag kunde översätta den till engelska på lektionen senare. Tråkigt va det, men tidsfördriv i brist på bättre. Vid halv 10 gick jag till altinska och satt där och väntade på våran lektion som började 10 över 10, snackade lite med nadia om praktiken och sedan kom dom andra och våran lektion började. Fick byta klassrum ganska fort eftersom B skulle ha alkoholhantering i stora salen. Vi satt mest och pratade om allt annat än engelska på lektionen. Våran kära lärare som är aningen gammelmodig i både det ena och det andra satt och drack kaffe och åt bulla, jaha? och skulle vi få det? NÄ! Efter lektionen drog vi till hedbergska bara för att konstatera att det var för fullt i den matsalen för att vi skulle få plats, så vi drog till åkersvik och käkade och sedan till altinska igen. Hade storköksteori, jag och malin vart förpassade till korridoren i ungefär 10 minuter, tack! men det var bara för att lasse skulle gå igenom provet vi inte har gjort. malin va så jävla rolig när hon skulle kolla på ett uglyface i korridoren, hon stog på alla 4 och försökte vara diskret, men jag tror alla utom uglyface såg det :P sedan fick vi komma in igen och gick igenom olika grundsåser och sånt, jag höll på att somna för första gången i mitt liv på en lektion, mådde verkligen apa! lektionen gick ganska fort i alla fall fast vi fick sluta 2 minuter FÖRSENT, hur vanligt är det? Så drog vi hela klassen till åkersvik igen och skulle ha bild, men jag tror markattan, mjau, mia, kalla henne vad ni vill, va sjuk eller hade glömt bort att vi va tillbaka från APUn, hon kom i alla fall inte, och tur va väl det! jag hatar henne och hennes jävla dialekt! jag och malin drog ner på stan och satte oss på samma ställe som vanligt och snackade en massa, hon är för go söttjejen! sedan kom carro och satt med oss ett tag innan jag kilade in på H&M och köpte en ny böjtång och sedan vidare mot bussen. väl på bussen så va hon där IGEN, uglyface, förföljde hon mig eller? HUA! mamma ringde när jag satt på bussen och sa att hon va på stan, synd att hon inte sa det tidigare, så man hade kunnat se henne en sväng. i bergsåker så kom våran buss naturligtvis sist av alla, och jag höll på att frysa ihjäl! insåg hur jävla lång tobbe hade blivit när jag stog och pratade med småbarnen ett tag, killen är 12 år och längre än mig!? hur går det till om jag får fråga :S sen kom bussen i alla fall och jag njöt av värmen på vägen hem och skällde lite på småttingarna bara för kul skull, dom ska inte tro att dom äger tövabussen än! :P gammal är äldst som det heter. väl hemma käkade jag och sedan åkte jag med pappa till gubbdagis och fick en mikrofon så jag kan sjunga ultrastar(singstar på datorn) efter det vidare förbi hemma hos mamma och hämtade kock-kläderna och det gammla busskortet som inte funkat på en evighet och tillslut ut till syster där jag fick hjälp med min jävla naturkunskap som är skitsvår! men vi hade rätt kul och jag tänkte helt annorlunda än jag gjorde när jag satt själv, det är tur man har en blivande lärare till syster och en svåger(?!) som kan sånt där om naturvetenskap. hehe. när vi tyckte att vi ´var klara så åkte jag och pappa hem och jag satte mig här en sväng och snokade innan jag gick och kollade på house, och när det va slut satte jag mig här igen och nördade. känner mig rätt trött nu, så ikväll vill jag verkligen somna tidigt, som jag sagt varenda dag nu ett tag.. vi får la se hur det går..


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards