Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under september 2007

Av Denise Julietta - 14 september 2007 23:37

Hejsan!


Yeah, nu va det tänkt att jag skulle försöka komma ihåg vad jag gjort dom senaste dagarna.. hmm


Jadu.. I tisdags så flöt allt på i skolan och pappa kom och hämtade mig när jag slutade.. sen åkte vi till skm för jag va tvungen att hämta serveringsskor och nå mer.. sedan åkte vi hem och jag käkade och åkte till stallet.. tror det va då jag och malin red varsin häst och red i skogen.. jättemyyys! efter det åkte jag hem och dushade och åkte till magnus.. kollade på film och tvärslocknade..


I onsdags så åkte jag till skolan med 8.20 bussen som vanligt och sminkade mig och fixade mig på skolan.. när jag va klar kom elin ner och sa att jag skulle vara i disken.. aldrig skrek jag och slapp :P men måste vara där nästa gång istället.. tyvär verkar jag inte slippa genom hela 2:an också :P hehe! serverade och allt flöt på rätt bra.. sedan käkade jag golunch.. det kommer nog bli kockar av min klass också :) efter skolan åkte jag till skm och tog det lugnt ett tag och sedan åkte jag net till stan för jag skulle åka buss till töva.. såg pappa nere i stan och ringde honom och fick åka med honom istället.. åkte till magnus och hämtade min moppe och sedan hem.. bytte om och åkte ner till stallet... red till grusgropen och tillbaka.. efter det åkte jag hem och såg på top model innan jag gick och la mig..


När veckarklockan ringde på torsdagmorgon ville jag allt annat än kliva upp.. men kom upp till slut och sminkade mig och gick ut till bussen.. såg inte att bubbaz stog på nästa hållplats så vart hyffsat paff när bussen stannade där.. snackade med honom in till stan och fick sedan skynda mig från polisstationen till altinska och sedan till ga.. hade naturkunskap där.. jobbade rätt bra tycker jag väl :P sedan gick vi till åkersvik och hade bild.. käkade på rasten i mitten och jag gjorde en fin teckning :P men läraren va endå inte nöjd.. sällan! efter bilden så gick jag med pojkarna till matsalen och dom käkade igen.. när vi gick därifrån så kunde jag inte hålla mig för skratt för vissa aldrig verkar växa upp.. herregud! gick och köpte lite godis och sedan till altinska och hämtade gympakläder och sedan till åkersvik.. satt utanför där med jerry ett tag innan vi började.. på gympan va jag duktig nog att cykla 20 min, men sen höll jag på att dö! hehe! bra kondis man har asså! åkte med ange till bergsåker skola och satt där tills bussen gick... haha, första gången på över 2 år man va in där... tog bussen hem och käkade och duschade innan jag åkte till magnus.. vi kikade på tv och film innan jag somnade..


Imorse hade jag svårare än vanligt att ta mig upp ur sängen, men jag lyckades i alla fall och gick ut alledes för tidigt till bussen.. väl nere i stan träffade jag amanda på navet och gick och tog ut pengar innan vi gick till altinska och hade lektion.. va inte många där idag :P efter lektionen gick vi på kebabcity och jag och kicki käkade.. sedan gick vi på affären och köpte fika och sedan ner på navet och väntade på bussen.. träffade söt-linda också :D kul, länge sen sist.. sedan tog vi bussen till granloholm där vi hade lektion i skogen.. jag och kicki gjorde det bästa av situationen och käkade kakor och drack festis :D hehe! alla tyckte att vi va sega.. sedan fick vi sluta och jag åkte till bergsåker där kerstin hämtade mig och vi åkte till stallet.. jag fixade med allt och tror inte jag missade ngt.. tur det :) red till sandtaget och tränade lite där.. det gick jättebra och jättedåligt :P hehe! det började regna, det va mindre kul :( men det gick bra endå.. sen när vi kom tillbaka så fixade jag klart med maten och satt in danne och åkte och köpte pizza och sallad.. sedan hem och käkade och slappade.. snackade med jonatan och bestämde att vi skulle dra till rasåsgården och spela lite biljard.. jag vann alla 3 ggr jag spelade.. haha! rätt åt dom kaxiga killarna :P sedan kom bubbaz och joinade oss.. vi snackade en massa i telefon med en massa olika personer och hade trevlans.. synd bara att ingen ville fixa cigg åt oss :( sedan gick jag och bubbaz hem och jag satte mig och kollade på tv med kerstin till hon gick och la sig då gick jag och satte mig här.. nu ska jag gå och lägga mig och dö i sängen... skönt!! natti <3


Love/DeniseN



Av Denise Julietta - 12 september 2007 15:48

TACK FÖR ATT HELA MIN BLOGG FÖRSVANN!! FAN VAD ARG JAG BLIR!!! :@

Av Denise Julietta - 11 september 2007 00:00

Tio Första:

Första bästa kompis: Nina

Första bil: never had one, men det kommer bli en volvo

Första kärlek: Mattias

Första husdjur: katt

Första semester: furuvik när jag va bebis tror jag

Första jobb: Som  DJ på nå disco

Första köpta skiva: kommer inte ihåg det!

Första riktiga kärlek: Ante

Första piercing: Har bara öronen, hade i läppen när jag va 13

Första konsert: Elton John, solo in koncert.. värdelös, men gratis på VIP läktaren :P

Nio Sista:

Sista alkoholdrycken: hmm, cider

Sista bilfärd: förut med kerstin hem till magnus

Sista filmen du såg: handen som gungar vaggan för typ 2 timmar sen

Sista ringda telefonsamtal: pappa

Sista bubbelbadet: i fredags, och det va fett skönt!

Sista spelade cd: spelar inte cd, spelar MP3

Sista kyss: magnus

Sista gången du grät: fyllegrin typ 2 sek på selånger tror jag :P

Åtta Har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar? njaa.. vet inte

Blivit arresterad? mm.. :/

Varit på tv? ingen aning

Fått ditt hjärta krossat? mja

Haft ett one night stand? mjo :(

Busringt till nån? yeah, that's fun :P

Sju saker du har på dig:

1. svarta mjukbyxor

2. brunt linne

3. lila mössa :S

4. rosa strumpor

5. grå benvärmare

6. trosor

7. strumor

Sex saker du gjort idag:

1. vaknat

2. åkt buss

3. varit i skolan, med allt vad det innebär :P det är på altinska det händer

4. myst

5. pussats

6. kört mopeden :P

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. datorn

2. mobilen

3. kameran

4. mössan :P

5. väskan med innehåll

Fyra personer du kan berätta allt för:

Den jag berättar mest för är kerstin..

Tre val:

Svart eller vit?  svart

Sommar eller vinter? sommar

Choklad eller chips? chips

Två saker att göra innan du dör:

1. hoppa fallskärm

2. Resa till hawaii

En sak du ångrar:

Jag ångrar mycket, men att jag inte tog tag i mitt liv tidigare..

Av Denise Julietta - 10 september 2007 23:43

Hejsan!


I söndags vaknade jag rätt tidigt av att det levdes om i lägenheten som vanligt på helgmornarna.. jag blir tokig, jag väcker ngn en gång i världhistorien och det blir världens liv, jag blir väckt varenda fucking lördag och söndagmorgon, plus vissa vardagmornar, men det ska jag bara tåla! ÅÅÅÅÅHHH GAAAH vad arg jag blir! när det vart tyst så klev jag upp och tog lite frukost efter många turer fram och tillbaka om jag skulle orka äta.. va hyffsat fyllesjuk :S det brukar inte jag bli! la mig i sängen och käkade allt möjligt gott, en massa frukt och gotta! mådde piss och kollade på idol, men efter jag käkat började jag må bättre.. mamma vaknade och gjorde middag och jag poppade musik för att bli av med huvudvärken.. efter maten packade jag och fick skjuss av mamma till töva.. vart hyffsat less på att hon inte fattar vad som är skämt och vad som är allvar, varför ska alla vuxna vara så jävla torra? väl hos pappa tittade jag bara in och sa hej och packade om min väska och åkte till magnus.. vi låg i soffan och mådde dåligt båda två, okej, han va värre än mig :P och kollade på national treasure.. andreas kom och fan va jag skrattade åt dom som vanligt... syskonkärlek på hög nivå.. fulaste jag sett på länge, magnus jagade andreas med en nästrimmer(!) hahah!!! sedan drog han och vi dog i soffan igen.. sedan gick vi och kollade på ngn värdelös film på hans rum och somnade.. amanda skrev sms till mig och jag kom inte ens ihåg dagen efter vad hon hade skrivit och jag svarat.. haha! hyffsat färdig!


Vaknade imorse vid halv 8 och klev upp och fixade mig och väckte magnus och tog en rök innan jag gick ut till bussen.. där stog fler folk, jag visste inte ens att det bodde mer folk som klev på på den busshållplatsen :S :P haha!! när jag kom in till stan gick jag och köpte frukost och gick till altinska och tryckte i mig den och sminkade mig och fixade med lite skolarbete innan jag gick upp till naturum och hade lektion.. vi kollade i microskop och skulle rita av.. vad är det för nivåå?? vi gjorde det i 7:an :O jaja, jag kanske kom ihåg hur man gjorde eftersom jag tycker om biologi... efter det hade vi engelska nere på altinska, soft lektion.. satt och gjorde ingenting mest hela tiden och satt vid datorn.. efter det hade vi klassråd innan vi slutade.. jag gick med malin till victoria för hon skulle fråga om APU-plats och sedan ner till navet.. tog bussen till bergsåker och sedan hem.. käkade middag med kerstin och satt och snackade med henne innan jag fick skjuss till magnus.. kollade på tv och film med han och läste körkortsboken :P det kommer bli jobbigt att lära sig allt det där!!! efter filmen va slut så åkte jag hem och städade mitt rum lite och satte mig här.. ska sova nu va det tänkt, helt färdig!!! sällan det uttrycket nuförtiden :S haha! Natti!


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 8 september 2007 23:49

Hejsan!


När jag hade bloggat sist så tog jag en lång VARM dusch! va hyffsat skönt! jag verkligen älskar varm vatten! ;P efter det så sminkade jag mig och plattade håret och gjorde nå ruffs innan käkade fläskfilé och potatisklyftor.. det va smaskens! sen hetsade pappa och ville åka direkt efter maten, varför ska allt gå så fort jämt?! palla vara så stressad!! jag packade i alla fall ihop lite fort och så fick jag skjuss hem till mamma.. snackade med tessi på msn och bestämde att vi skulle träffas.. jag tog med mig ett par cider och gick och mötte henne.. vi gick ner och satte oss vid kyrkan och sög på varsin cider och hon berättade om turkiet, det verkar vara störtskönt där! :) och så snackade vi om en massa annat också.. sedan gick vi hem till mig och hämtade resten av mina cider och gick hem till henne och delade på en till cider och kollade på lite kort och snackade.. hon hade den minsta vattenpipa jag någonsin sett också!! hehe, den va 3 storlekar mindre än min, och jag tyckte att min va minst :P hehe! sedan så ringde lai och sa att han va på skönsmon, så jag gick ner till festen.. den va värdelös, alla som kände varandra satt och snackade med varann och jag kände ingen, va för nykter för att snacka med folk också.. så det va fett tråkigt.. vid 11 ville han som hade festen sova, så han kastade ut alla... fett less blev alla, och jag gick hem.. orkade inte dra någon annanstans och sedan tillbaka till skm igen... tvättade av mig sminket och tog lite fika och satte mig här.. är trött men vafan, jag pallar inte sova nu, men man får väl så lov.. palla sitta här i sin ensamhet!! jag hatar den här stadens invånare! usha! aja, ska väl ringa ngn och snacka om världens problem så jag inte känner mig så ensam :P


Love/ DeniseN

Av Denise Julietta - 8 september 2007 14:57

Hejsan!


Igår efter middagen så satt jag på altan med pappa och kerstin ett tag innan jag åkte till magnus.. vi ringde och drygade oss med ange ett tag, men jag tror inte hon hade tid att lyssna på skämten :P hehe! vi höll på att härja som vanligt och jag skallade honom, lite för hårt.. det va jävligt nära att jag fick en rejäl smäll tillbaka kan jag lova :P istället fick jag en skalle tillbaka, allting började snurra! :P fett snygg vi är asså! magnus läpp svullnade upp och jag skrattade åt honom, sen sa han åt mig att kolla mig i spegeln.. tack, jag hade fått en enorm bula!!! och den verkligen syntes, och KÄNDES! haha! sedan tog vi ett bubbelbad, det va myyys! :) den här gången vart det inte kallt så fort i alla fall... efter det åkte vi till vattjom och köpte en dricka och hem igen... gick och la oss i sängen och kollade på ngn film och mami ink.. jag fick massage också och höll på att somna :S så vi gick ner och la oss i hans säng och slog igång en film, jag va hyffsat nervig och magnus skrattade åt mig ;( haha! sedan somnade vi och jag vaknade som vanligt mitt i natten och fick stänga av tv:n...


Imorse så ringde väckaren klockan 9.. fett kul en lördag.. magnus skulle jobba.. så vi tog en rök och jag åkte hem, i regnet.. fett skönt (inte!) :( hade planer på att gå och lägga mig igen, men fastnade framför datorn och såg att det va en bra film på tv:n så jag gick och kollade på den.. sedan har jag sett avsnittena av top model som jag har missat den här veckan.. hyffsat slö dag.. nu ska jag duscha och sedan äta god middag med pappa och kerstin.. vi får se vad som händer ikväll.. verkar vara lite halvdött ikväll :(


Love/ DeniseN

Av Denise Julietta - 7 september 2007 15:00

Hejsan!


Idag började dagen med att klockan ringde klockan 7 och jag ville allt annat än kliva upp.. men kom upp till slut i alla fall..sminkade mig och fixade håret, hann inte käka frukost.. bara ett äpple och ett glas juice.. efter det gick jag ut till bussen, orkade inte springa så jag tog gymnasiebussen.. träffade jonatan på den och snackade med han hela vägen in till stan.. han hade varit i stockholm och köpt skitsnygga myggisar :D han vart förvånad över att jag visste vad sko-uno va.. vem tror han att jag är egentligen? :P hehe! klev av bussen vid polis-stationen och gick till altinska.. mötte kicki utanför som va lika tidig som mig, så vi gick in och satte oss i soffan.. efter ett tag frågade jag våran lärare om vi fick sätta oss i klassrummet, ochd et fick vi.. så vi satte oss vid datorerna, då kom carro och hon och kicki försvann, men jag behövde inte vara ensam länge för sandra kom och vi fjollade på tills vi började.. hade näringslära.. det gick finemang.. svårt ämne är det där.. hoppas hon är snäll med proven :P efter det gick jag och sandra och tog ut pengar och sedan till san remo med carro och kicki och käkade pizza.. sedan gick jag och sandra på videomix och köpte snarr.. mumsigt! :) efter det hade vi ansvarsfull alkoholhantering, det verkar vara en rätt rolig kurs.. men det kanske beror på att jag älskar diskutioner :P efter den lektionen gick jag med sandra ner på navet och jag tog bussen hem till mamma och hämtade lite saker och sedan ner till stan igen och mötte magnus och tog ut pengar.. sedan träffade vi ange, och hur kunde jag gissa, hon hade inte fått tag i ngn som kunde gå på systsemet, så magnus tog pengar av dom och så gick han och köpte åt dom och mig.. sedan gick vi och köpte snus innan kim ringde och vi gick ner till bilen och jag fick skjuss hem.. nu ska jag prova lite kläder innan pappa och kerstin kommer hem och vi ska äta middag.. blir nog en myskväll ikväll.. fast jag inte vill det!! bara höra av sig den som vill festa :D


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 6 september 2007 22:03

Hejsan!


När jag hade bloggat senast så käkade vi fisk, va faktiskt rätt gott, jag som inte tycker om fisk igentligen.. sedan så bytte jag om och jag och mamma åkte till stallet.. danne som hästen heter va jättesöt! hur snäll som helst.. jag red bort mot kungsnäs och tillbaka och malin gick med.. hyffsad motionstur hon fick sig.. mamma orkade inte hänga på eftersom hon va sjuk så hon stannade kvar och väntade på att vi skulle komma tillbaka så hon kunde knäppa kort.. när vi kom tillbaka så pysslade jag om danne lite och släppte han i hagen och åkte sedan till töva.. hade ingen nyckel med mig, men kom in endå, man är väl smart :P som vissa andra inte är tydligen.. sedan åkte jag och mamma till vattjom och hälsade på hos patrik och anette.. fick lite fika där och satt och snackade ett tag innan vi åkte hem.. jag tog ett bad och softade innan jag gick och la mig..


Igår så ringde klockan vid halv 7 tror jag och då va det bara att masa sig upp vare sig man ville eller inte.. åkte ner till skolan och bytte om och gick upp i restaurangen.. fanns inga råvaror hemma så det va typ bara att gå runt och göra ingenting i väntan på att dom skulle komma.. jag tog mig och gjorde majonäs till min förrätt, den va gooood! :P sedan kom råvarorna och då vart det fart.. jag gjorde äcklig förrätt som ingen köpte, hur hade jag kunnat gissa? vem fan vill ha en bifftomat fylld med klet som ser ut som en flugsvamp :S amandas efterrätt va däremot god :) lasse gjorde dagens roligaste när jag lämnade tillbaka spritflaskorna :P haha! fan va jag garvade och ingen annan hade sett hans fylle-steg så dom fattade inte va som va så roligt :P jag hjälpte kicki lite eftersom hon och malin va ensamma och malin va köksmästare.. när vi slutade så åkte jag hem och packade lite saker och åkte till töva.. käkade hos pappa innan jag åkte till magnus.. vi kollade på tv innan vi gick och la oss och kollade på film och sedan somnade..


Imorse så vaknade jag av magnus telefon, fett jobbig jämfört med min telefon! men jag hade inge batteri.. jag gick och gjorde iordning mig, sa hej då och åkte till stan.. gick på ica och köpte frukost och skyndade mig till altinska och sedan till ga.. kom försent, men det gjorde fler så jag brydde mindre.. vi skulle göra nå jävla skit och gå ut och räkna träd :S eller vi skulle pricka in olika trädsorter på en karta.. drygt som fan! men rätt soft lektion.. efter det så gick vi till åkersvik och hade bild.. gick bättre idag än förra veckan i alla fall... gick och käkade på rasten och hade mer bild igen.. sedan gick jag och sandra ner på stan och jag provade lite kläder, la undan en kjol och köpte hårspray.. sedan va hon tvungen att springa så jag åkte hem... fikade lite och satt vid datorn.. sedan gick jag och pantade flaskor när mamma gick på vårdcentralen och sedan åkte vi ner på stan och jag lämnade igen en tröja och köpte kjolen jag la undan tidigare och ett par stövletter.. fett nice :) sedan åkte vi hem och jag bytte om och packade och åkte till stallet.. det va meningen att vi skulle rida varsin häst, men då skulle en häst bli ensam i stallet så det gick inte.. så malin gick med mig istället.. jag vågar inte rida ensam på en häst jag inte känner utan telefon.. vi tog samma väg som sist, men jag tog en avstickare och galopperade upp för en backe vid kungsnäs, och hej vad det gick!! va livrädd ett tag för han tyckte det va så kul så han bara löpte och ville inte stanna :P men efter det vart han i alla fall lugnare :) jag kom på att han inte tyckte om att jag hade benen så nära magen på han.. när vi kom hem så tog jag hand om han lite innan jag ställde in han och åkte hem.. käkade en panpizza och dushade när jag kom hem och såg sedan på top model.. efter det va slut gick jag och satte mig här och softade lite.. nu ska jag gå och lägga mig.. måste lära mig somna tidigare!! det här håller inte! undra vad man ska göra i helgen, vi får se vad som erbjuds.. förmodligen blir det lugnt, skulle vara bra för kroppen och ekonomin :P


Love/ DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards