Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Another day in my life

Av Denise Julietta - 25 november 2008 21:38

Hejsan! Det blev inget bloggande igår, va inte hemma på hela dagen typ. Åkte ner till skolan och hade svenska, tråk tråk! Efter det va det drycker där vi hade ölprovning, vi fick prova ett veteöl som jag tyckte va jättegott men jag va nog ganska ensam om det. Vi skulle ha fått prova en till sort men eftersom alla va så flamsiga så fick vi inte det. Efter det hade vi dietikmatlagning där vi fick göra smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng, madeirasås och bearneisesås och hur gott va inte det då? Men när vi började fundera på vad som igentligen va godast- fläskfilén eller vegetariska maten vi har gjort så tycker jag nog vegetariska för den kände man sig mer skönt mätt på. Efter skolan så kom pappa och hämtade mig och jag åkte hem, men hann bara vara hemma i typ en halvtimme innan emma frågade om jag ville hänga med på affären, och det gjorde jag. Vi va också och lämnade pengar till Zofie och sedan åkte vi hem till emma och tommy där jag och emma spelade nintendo 8-bitar. Va där tills det va dags att åka hem och krama kudden.


Idag så har det nog varit den jobbigaste dagen på väldigt länge! Den började med att jag varken vaknade av min väckarklocka eller av att pappa öppnade och stängde garageporten som ligger vägg i vägg med mitt rum! Alltså, jag måste ha blivit sjuk eller nåt för jag vaknar ALLITD om det är livat kring mig! I alla fall så kom pappa hem och hämtade mig och skjussade mig till skolan, på svenskan kollade vi på gamla tal från nationella prov eftersom vi ska göra samma sak om ett par veckor. Efter det hade vi prov i religion, jag hoppas verkligen att jag klarade det! Vill inte ha mer på min hög av ogjorda saker, allra helst inte nu när jag känner hur skoltröttheten kommer smygande. Typ alla drog hem efter provet, men jag och 7 tappra andra lyckades hålla oss kvar och gå på samhälle, där skulle vi skriva frågor till politikerna, och jag kunde inte låta bli att diskutera med eva, sällan? Haha! Jag tror jag måste åka ut och hälsa på mormor och morfar så jag får diskutera lite med moffa, haha! När vi slutade drog jag ner på altinska och skrev ut mitt CV och sedan visdare ner på stan där jag gick och tänkte söka jobb, men han va inte där. Eftersom jag endå inte hade någonting att göra så drog jag också på banken och fixade lite innan jag gick till farmor, käkade middag där och sedan åkte jag till stallet. Red inte så länge för sandra, som nästan aldrig i sitt liv har ridit storhäst, bara islandshäst, skulle få prova rida prinsen. Sedan så pysslade jag på lite i stallet med att ta in alla hästarna och kvällsfodra, ganska mysigt faktiskt. Har snackat med matte typ sedan jag kom hem, den jäveln har lyckats träffa på någon som vet vad jag gjorde i östersund 2005, och det är verkligen inte bra!!!! Jag hatar att han alltid lyckas få reda på en massa saker om mig som jag inte ens visste själv, men imorgon ska jag tortera honom tills han berättar allt han vet!


 Idag blev det ett jävla långt inlägg ser jag, men det är sånt som händer, jag har så tråkigt! Och den som orkar läsa enda hit måste ju också ha ganska tråkigt så det är ju trevligt att ni fördriver eran tid med mitt liv, haha!  


Men nu ska jag gå och lägga mig och kika på film, är förbannat trött!! Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards