Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Alla inlägg under juli 2008

Av Denise Julietta - 10 juli 2008 19:39

Trött och sliten! Inte för att vi jobbar ihjäl oss direkt men kliva upp klockan 6 är väl ingen människa gjord för? Jag och Fredde räknar ner dagarna tills vi är fria igen och nu är vi på 11, hate it!


Nu ska jag ta mitt pick och pack och åka till töva, jag är en jävla luffare som flyttar mellan ställen! I helgen blir det sodalen och ta det lugnt, hoppas jag faktiskt på i alla fall. Måste skynda mig nu så jag kommer i säng någon gång. Slå gärna en signal till mig på dagarna, har sjukt tråkigt på jobbet! Ciao!


Mitt hjärta, du får min puls att slå dubbla slag.

Av Denise Julietta - 8 juli 2008 19:34

Jag har inte dött.. jag har bara ett så tråkigt liv att det inte är värt att uppdatera. Jobbar mellan 7 och 4 varenda dag 3 veckor framåt.


Du har mitt hjärta.

6/7

Av Denise Julietta - 6 juli 2008 18:46

Hejsan! Igår var det ju som alla vet sista dagen på gatufesten, och den kunde ju verkligen ha varit bättre! Hade i alla fall trevligt på förfesten :)


När jag vaknade mådde jag skitdåligt, ovanligt va? Mamma åkte ner på stan så jag gick och la mig i soffan och kollade på tv, vågade inte äta någonting för det kändes hela tiden som att jag skulle spy. Vid 2 tror jag det va så gick jag och gjorde mig klar. När jag skulle gå till bussen mötte jag jimmy och pedro så jag snackade med dom lite, och när jag kom upp på busshållplatsen så gick inte bussen den tiden, åh less! Jag gick hem och tog cykeln istället ner till lägenheten, satt där och tog det lugnt ett tag och sedan käkade vi och drack öl. Fortsatte dricka öl och några shots och det kom mer folk, de flesta jättetrevliga. Bara en jag verkligen inte tålde, inse att alla har olika drömmar i livet tjejen! Sedan vart saker som dom vart men det löste sig till slut och vi drog ner på stan. Vi hann bara komma dit innan matte kom på att han hade glömt plånboken så vi gick upp till lägenheten igen, och då hade han naturligtvis inga nycklar med sig. Han ringde jocke och vi skulle gå ner och möta dom, men när vi kom dit så hade dom gått upp till lägenheten igen. Vi gick uppåt och mötte peder som hängde på oss. När vi kom dit så ville ingen släppa in oss, och fråga mig inte varför. Matte vart skitförbannad och gick och la sig på en gång, så det va bara att krypa ner där med honom. Vid 6 tror jag att jag somnade efter att matte hade legat och slagit mig i sömnen varenda gång jag va på väg att somna, hahaa!!


Idag när vi vaknade gick vi och satte oss i soffan och mobbade peder och anna ett tag, sedan gick vi på affären och på sibyllla och köpte mat. Käkade och såg på film innan vi började städa och sedan fick jag skjuss hem. Satt här ett tag och sedan tog jag ett bad, nu sitter jag här igen och skriver. Ska väl ta och klä på mig och ringa jimmy, vi skulle ses ett tag och snacka lite skit. Imorrn börjar jag jobba, känner mig inte direkt pepp på det alls! Men det blir ju pengar i augusti i alla fall. Bye hoes n' bitches! ;)


Love/DeniseN

Av Denise Julietta - 5 juli 2008 02:55

Hejsan! Nu har jag många dagar att skriva om eftersom jag hela tiden skjuter det på framtiden.


I tisdags så va jag ner på stan och åkte först med syster och frida till bosvedjan och shoppade lite saker till pappas 50-års present på erikshjälpen (!) kommer senare i inlägget vad det innehöll. När vi var klara där skjussade dom ner mig på stan där jag mötte matte och tog en glass och sedan gick jag och mötte emma, emelie och ronny en sväng. Åkte upp till stallet när dom skulle gå och käka och pysslade om prinsen, va där i någon timme innan jag åkte hem och färgade håret och käkade middag. Vid ca. 10 kanske så åkte jag ner på stan och mötte emma, emelie, ronny och magnus. Vi drog på daltons och hoppade och sjöng lite framför scenen, även om jag va nykter så va det rätt kul. Åkte hem när dom stängde klockan 12 och sov.


I onsdags drog jag upp till stallet typ när jag vaknade och hade packat ihop typ halva mitt bohag, vilket jag gör varenda gång jag åker mellan pappa och mamma. Jag red ut en sväng och bara njöt av vädret och sedan hem igen. Duschade och gjorde mig klar och åkte till Diana, fick sitta och vänta ett tag för hon kom inte ifrån jobbet så jag delade en honungsmelon med en katt som kom och gosade med mig. När hon kom hem gick vi upp till henne och tog varsin grogg och blandade lite grogg som vi skulle ha med oss. Sedan gick vi ner till bion och fick skjuss till norra berget, där dianas kompisar spelade brännboll. Jag va också med, spelade barfora så det såg väldigt kul ut när jag sprang, haha! Vi körde också "norsk fylla" där jag gjorde världens dundertabbe och ramlade omkull och visade halva röven :O När vi bestämde oss för att vi inte orkade spela mer gick vi ner till en av killarnas lägenhet och fortsatte dricka, jag fick smaka en massa gott och fick en skitgod grogg. Men efter det gick allt åt helvete, jag mådde skitdåligt och somnade till på soffan, så jag ringde bror så han fick skjussa hem mig. Gud vad jag vart glad när jag slapp vänta på honom, han kom som en raket! Väl hemma tvärslocknade jag i sängen med smink och allt på, första gången ever hemma!


Igår hade jag hyffsade problem att ta mig upp ur sängen kan jag meddela! Jag låg och mådde pyton i säkert en timme innan jag va så illa tvungen att kliva upp för att åka och käka smörgåstårta hos syrran eftersom pappa fyllde 50 år, grattis :) Den var hur god som helst, även om jag inte fick i mig något för jag va så jävla fyllesjuk. Av mig fick pappa ett paket innehållandes: en käpp, en gubbkeps, gubbstrumpor, ett förstoringsglas, en snusnäsduk och ett par hängselen. Det va ett roligt ploj sådär :) Han fick även ett par solstolar av syster och per som ska stå vid poolen. Vad han fick mer frågade jag faktiskt inte :S När vi hade fikat klart åkte jag hem igen och ringde jimmy, bestämde träff med honom och gick och mötte honom vid ica. Sedan gick vi och la oss i solen och snackade på i flera timmar, skitskönt! Sedan va det bara till att dra sig hemmåt för att försöka få i sig lite mat och göra sig klar. Vid 6, tror jag det va, kom emma. Hon hade fått gå från stan för hon lyckades missa bussen, fy fan! Jag gjorde mig klar och vi tog bussen ner till jockes lägenhet där vi började dricka och ha allmänt trevligt. Sedan drog vi ner till stan där allt slutade i kaos, så jävla typiskt! Drog upp till lägenheten och somnade efter ett par timmar.


Och så idag då. När vi vaknade imorse gick vi ner på stan i värmen och käkade på coffie house till frukost, så jävla gott!!! Jag fick dock några jävulska skavsår så jag trodde jag skulle dö! Gick och köpte skavsårsplåster och sedan gick jag för att möta emma, mötte pappa och kerstin i corvetten på vägen och pratade med dom. Jag och emma gick upp till lägenheten och softade lite innan vi gick ner till stan och köpte lite saker och tog sedan bussen åt varsitt håll hemmåt. Eftersom jag glömde allting jag skulle ha i lägenheten så åkte jag ner dit igen på en gång och snackade lite med dom och fick en slice pizza. Sedan åkte jag hem och duschade och käkade innan emma och emelie kom. Vi gick och satte oss vid skönsmons skola och drack, där dök det upp ett par killar som sedan försvann och då kom jimmy och gjorde oss sällskap. Dom andra killarna kom tillbaka och när det började regna fick vi komma in till han så vi satt där och drack ett tag innan vi gick ner till stan. Vi drog först en sväng förbi irish och kollade läget innan vi gick ner på gf-området. Där tappade jag bort emma och emelie i daltonstältet det första jag gjorde, jag och jimmy fick kämpa oss igenom vilket kanske tog 15 minuter, va så jävla mycket folk! Vi drog sedan runt hela kvällen och träffade massa folk och diggade musik, och kvällen avslutades med att vi satt i o'leryes tältet och lyssnade på petter. Tog kvart över 2 bussen hem och nu känner jag äntligen tröttheten komma smygande. Imorrn börjar vi om en gång till och kör gärnet sista kvällen! Då ska jag fan åka karusell! Det har jag inte fått göra än, eh?! Jag kommer vara död i ett år, och det är ju bra när man börjar jobba på måndag??? Nää! Nu ska jag sova, insåg att min skrivning blev alledes för dryg, natti!!! <3


Love/DeniseN

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards