Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Alanya torsdag-onsdag

Av Denise Julietta - 17 september 2008 17:45

Hejsan! Nu var det længe sedan jag bloggade och ska førsøka få någon ordning i mitt dagvilla sinne.


Sist jag hade bloggat (torsdag) så vart det så att vi åkte ner till centrum dær jag først gjorde nagelførlægning och efter det vet jag faktiskt inte vart vi gick och åt, men av bilderna i min kamera att døma så gick vi till baron någon gång under kvællen i alla fall, hade riktigt kul med grabbarna och tjejen dær, alla kom och snackade med oss och bjød på sig sjælva, iofs alla utom james før han vart sur før att jag pratade med alla :S.


I fredags så va det turkisk afton på hotellet som vi gick på, så kul! Først va det modevisning, sådær snygga jackor som dom visade upp. Sedan va det folkdans som dom visade upp, skithæftigt, och dom tvingade upp mig att dansa också, inte lika kul dock :P Efter det va det en snubbe som typ va fakir eller någonting, han gick på glas och på sværd och så hade han en orm med sig som dom tvingade upp mig att hjælpa till att bæra runt på. (jag satt på ett stælle næra scenen, alla næra scenen fick vara med på allt, hela tiden.) sedan va det en magdansøs som upptrædde, hon va så duktig, jag vill också kunna! nær hon hade dansat så tvingade hon upp några karlar på scen som också skulle dansa magdans, jag tror aldrig jag har skrattat så mycket i hela mitt liv! Sedan va det tjejernas tur, och jag lyckades ju naturligtvis bli uppdragen på det också, haha! Sedan hænde det inte så mycker mer kul den kvællen så vi gick upp och la oss.


På lørdagen gick vi ner till pearl och kækade lunch før vi orkade inte gå till stranden. Vi låg i sovrummet mest hela dagen och njøt av AC:n. Sedan på kvællen satt jag och mamma och spelade kort på balkongen hela kvællen, hur skønt som helst.


På søndagen blev det solning igen hela dagen. På kvællen gick vi och kækade på pearl igen, vill helst glømma hela den jævla restaurangvistelsen. Det jobbar en kille dær som førsøker ragga på mig hela tiden, så han tænkte imponera på mig med att laga mat till mig, men det va bara det att det va det æckligaste jag någonsin ætit och jag vart sjuk av maten, fy fan uch! Nær vi hade ætit klart gick vi till best och drack lite drinkar før att få tiden att gå. Sen gick vi till hotellet tills klockan vart tillræckligt att gå ner och titta på fotboll. Alla på baron spelade mot någon annan restaurang, och baron førlorade som vanligt. Så kul det va att se ena kille som aldrig sæger ett ljud skitførbannad :P


I måndags så va vi ut på tur med en badbåt. Mysigaste hittills tror jag. vi åkte runt och tittade på en massa saker som ær kænda i alanya, stannade och badade med jæmna mellanrunt och åt god mat. Jag och mamma låg på føren hela dagen och det va hur mys som helst. Såg delfiner och bergsgetter gjorde jag också :) Nær vi kom tillbaka till hotellet vilade vi lite och sedan gjorde vi oss klara och åkte ner till centrum och åt på baron. Sedan vart det hem och sova igen.


Igår så gick vi ner till stranden och solade typ hela dagen. På kvællen gick vi och kækade på best och satt dær ett tag før att førdriva tid. Vid 12 gick vi till hotellet och mamma tværslocknade så jag kollade på tv tills james kom och plockade upp mig och vi åkte och kollade på slottet och utsikten dærifrån, hyffsat øverskattat, jag tycker till och med att det ær mer læckert med norra berget. Sedan åkte vi ner till stan och jag føljde med james och kækade, eller jag drack te och han kækade. Satt dær och snackade i några timmar innan han skjussade mig till hotellet dær jag somnade som en stock.


Idag vaknade jag inte førræns mamma væckte mig vid 12, hur trøtt som helst va jag! Vi bestæmde oss før att idag skulle bli shoppingdag så vi har varit ute hela dagen och shoppat och kollat i affærer. Har køpt 2 ørhængen, ett halsband, teglas och en alledes før dyr vattenpipa som mamma så snællt betalade hælften før næstan :D Den kostade før fan øver 600 svenska kronor :S Aja, men det ær den fan værd, den ær så fin! Nu har jag inte bara en børjan på en samling længre, nu har jag 2 i alla fall, och fler kommer det bli! Innan vi åkte tillbaka till hotellet gick vi en svæng førbi baron och pratade lite med alla dær, till och med tjejen kom och pratade lite med mig idag :) Hon ær så go, hon kan inte mycket engelska, men jæmt nær jag kommer så ær hon så glad att se mig och vinkar en massa och nær jag ska gå kommer hon alltid och kindpussar mig. Nu har jag suttit hær min timme och måste gå. Ikvæll blir det kortspel med mamma før imorgon ska vi upp tidigt och ut med badbåten igen :) Snart kommer jag hem! Saknar alla som fan.. Skriver imorgon om jag hinner..


Love/DeniseN

 
 
adem

adem

7 oktober 2008 17:18

hej
tänker inte vad ska göta i turkiet
skriva mig

duva71@yahoo.se
jag pluggar chalmers.se
göteborg-turkiet

http://www.zeytinada.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards