Min livsstil och musikstil- by DeniseJulietta

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Alanya lørdag-onsdag

Av Denise Julietta - 10 september 2008 16:24

Hejsan!! Jag vet att jag har varit dålig på att blogga och det har faktiskt hænt en del saker jag hade kunnat skriva om utan att vara før tråkig, men orken till det har bara inte infunnit sig. Nu ær jag i alla fall i alanya så jag tænkte ta och skriva lite om vad jag har gjort hær sedan jag kom.


Åkte ju på lørdag kvæll, kændes hur tungt som helst att læmna allting som det va just då, men jag va ju så illa tvungen. Planet gick i alla fall från midlanda kvart øver 8 och vi va framme på hotellet runt 3-4 på morgonen lokal tid någon gång. Då checkade vi in på hotellet och gick upp på rummet och slocknade.


På søndag morgon traskade jag och mamma ner på stranden nær jag hade vaknat och dær låg vi och stekte i några timmar. Bland det førsta jag fick veta var att mitt namn betyder "hav" på turkiska och nu nær jag skriver så har jag nog hørt det från 10 olika mænniskor. Nær vi inte orkade ligga och sola mer så gick vi till hotellet och duchade och bytte om och gick ner på en restaurang i nærheten och kækade. Mamma hade varit dær innan så dom ropade Gunilla på aslångt håll nær vi kom gående. Satt dær i flera timmar och åt och drack drinkar, fick æven massage och en ros han hade rullat av en servett och blev bjuden på cigg hela tiden av en som jobbade dær. Runt 10 tiden gick vi tillbaka till hotellet dær mamma træffade seref en snabbis innan vi åkte ner till centrum och drack lite drinkar på restaurangen dær james jobbar. Han vart æven hur glad som helst nær vi kom och børjade hoppa runt och va helt tokig. Vid 1 nær han slutade så gick vi med honom en bit och sedan tog vi en taxi tillbaka till hotellet.


Måndag då. Vart solning hela førmiddagen då också, skønt som fan :) Nær vi hade solat klart gick vi till hotellet och duschade osv innan vi åkte ner till centrum och kækade Baron(dær james jobbar). Eftersom han visste att vi skulle komma så hade han lagt blommor øver hela vårat bord och grejjat. Vart kvar dær enda tills james slutade jobba och sedan drog vi ner med honom till hamnen och dansade lite på en club dær. Dær var æven killen från restaurangen dagen innan, han såg inte allt før glad ut nær han kollade på mig, haha, så kul nær dom tror en massa bara før att man ær från sverige. Det va så dålig musik på cluben så jag gav upp vid 1 och åkte hem med mamma. Tværslocknade så fort jag la mig i sængen på hotellet.


Igår tisdag. Varken jag eller mamma orkade sola igår, så jag låg mest på rummet hela dagen under AC:n, sjukt skønt kan jag meddela. Vi va på hamam nær det børjade bli lite svalare, hur skønt som helst!! Efter det gick vi till hotellet och slappade ett tag innan vi gick ner på hotellrestaurangen och kækade, inte alls lika bra mat dær som på dom andra stællena vi har varit på, men godaste drinkarna hittills i alla fall (førutom den på baron senare igårkvæll) Vi tog en taxi ner till centrum nær vi kækat klart dær gick vi och tog varsin drink på baron och sedan vart det lite shopping, hittade en væska jag ville ha, men førsæljaren va så dum så vi gick dærifrån, och seriøst han føljde efter oss sækert 500 meter och skrek hallå hallå, psyk alltså! Vid 1 gick vi tillbaka till baron før då slutade james jobba och då føljde jag med honom ner till stranden och mamma gick till hotellet. Jag kikade på nær han spelade fotboll med sina kusiner och farbrøder och så satt jag och pratade med dom som inte spelade. Fick bland annat veta att deras slækt består av ca. 600 st (kusiner, farbrødrar, morbrødrar, mostrar och fastrar) hur sjukt ær inte det? I min slækt ær vi typ 20 st :P Nær dom hade spelat klart så fick jag skjuss till hotellet på moppe, och jag kan tala om att det va det mesta næra døden upplevelse jag har varit med om!!! haha! Gick upp på rummet och stupade i sængen på en gång.


Idag så ville jag absolut inte kliva upp nær mamma førsøke væcka mig. Låg kvar i sækert en timme från førsta gången jag vaknade. Då hade mamma redan gått till stranden så jag fick vakna i lugn och ro och sedan traskade jag ner till stranden. Det va mycket skønare att gå ner dit ensam istællet før med mamma, nær man gick sjælv så va det ingen som førsøkte ropa in en før att man skulle æta dær. Det ær det jobbigaste med att vara hær, alla jævla inkastare. Vi låg væl nere på stranden i några timmar, tillræckligt længe før att jag ska se ut som en kræfta nu i alla fall. Har nyss kommit tillbaka till hotellet och tænkte snacka lite med alla dærhemma, men inte en jævel ær online :/ Snart ska jag gå upp och duscha och byta om och sedan ska vi åka ner till stan och kæka på nåt stælle mamma sæger ska vara jættebra. Hon har ju varit hær nere 2 ggr innan så hon har ju provat en del, det ær genom henne jag lært kænna james också, før jag vet att ni funderar nær ni læser. Svensk mentalitet ær SÅÅÅ underbar, hmm.


Det va allt før den hær gången, vi får se nær jag återkommer. Take care!

 Love/DeniseN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise Julietta - 5 april 2010 18:03

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggsfären! På ny adress dock:   http://denisejulietta.blogspot.com   Välkommen! ...

Av Denise Julietta - 3 december 2009 17:30

Hejsan! Nu sitter jag i töva och eldar igång i braskamin och i bastum samtidigt, så medans jag väntar på värme så tänkte jag underhålla er med några rader.   Den här veckan har jag tagit körkort, hurra till mig! :D Lyckades klara teoriprovet med ...

Av Denise Julietta - 30 november 2009 11:28

Hejsan! Jag är hemma hos mamma igen då för idag har jag haft teoriprov, vad hade jag att vara nervös över? Jag fick alla rätt! :D Cim skrev samtidigt som mig och hon klarade det också. Nu är det uppkörning på onsdag som återstår, och jag hoppas så in...

Av Denise Julietta - 24 november 2009 22:59

Hejsan! Jag tror jag orkar med ett inlägg här också innan jag går och knoppar. Doggybloggen lyckades få all min uppmärksamhet idag, men det vart ett yrt inlägg med samma saker som jag skrev sist, hmm.. Det jag hade tänkt skriva om däremot, det glömde...

Av Denise Julietta - 18 november 2009 18:32

Hejsan! Som vanligt är jag på besök hos mor när jag uppdaterar här. Väntar på tåget som går typ 20 över 8 til gnarp. Fan vad jag längtar efter pengar så jag kan köpa mig en dator och skaffa internet. Det är i alla fall prio ett i våra storartade plan...

Presentation

Omröstning

Läser du rubriken på ett blogginlägg?
 Ja, alltid!
 Ja, om den är i en färg som syns tydligt.
 Ibland
 Nej, aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards